כלכלה  נדלן  בית ישראלי
להעיר את "שכונות השינה": ישראל צריכה לבנות לאנשים ולא למכוניות
עו"ד איתן אטיה
פורסם: 08.10.17, 09:21
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות ב-42 דיונים
31. אף ערייה לא בונה שבילי אופנים או תשתיות
(08.10.17)
העריות מחכות שקודם כל יהיה ביקוש ורק אחר כך עושות את התכנון.
במקום לעשות הכל מראש ולחסוך מליונים.
32. אין טיפת צל ברחובות אז אתה מצפה לראות אנשים?!
(08.10.17)
33. לא אמרת כלום! מה הטעם להצביע על בעיה בלי להציע פתרון?
(08.10.17)
34. אם כל מקומות העבודה הם בת"א
(08.10.17)
אז בטח שערים סביב יהיו ערי שינה
35. אופניים והליכה ברגל
ספיר   (08.10.17)
האם לדעתך בבאר שבע הלוהטת, בעל רמות קרינה גבוהות, ושטח הגדול פי 2.5 מתל אביב, ניתן ללכת ברגל או לרכב באופניים ברוב שעות היום? זה מודל המתאים לקופנהגן או אוסטריה.
36. חריש נבניית בימים אלו במודל חדש לפי הבנתי
אבנר   (09.10.17)
37. לא ישים בעליל
(08.10.17)
כתושב עיר שינה, הייתי כמובן מאוד שמח לו הייתי יכול להגיע רגלית למקום עבודתי ולבצע את כל הסידורים והפגישות המקצועיים והאישיים באותה הזדמנות ללא תלות בתחבורה ציבורית או ברכב.

אבל ההתלהבות שלי הייתה מצטננת כשהיה מתברר לי שעל מנת להשלים את כל אותם 90% מהסידורים שאינם בקרבתי (שהרי יש גבול לכמות המוסדות והעסקים הציבוריים והפרטיים שניתן למקם בתא שטח) עלי לנסוע לא באוטובוס אחד עבור כולם, אלא בשני אוטובוסים עבור כל אחד מהם בנפרד (למרכז העיר, משם לשכונה הספציפית בה ממוקם שירות א', וחוזר חלילה עבור אלו שממקומים בפרברים אחרים; הרי לא ניתן ליצור תח"צ אפקטיבי בין כל פרבר ופרבר), או לעבור לרכב פרטי שהצורך להמנע ממנו הוא מתכליות הכתבה.

בנוסף, מקום העבודה הכה אטרקטיבי עבורי ייסגר עד מהרה, משום שבהסתמכות על הכישורים של כוח אדם מקומי לא יוכל לשרוד בשוק התחרותי מול עסקים שממוקמים במרכז במטחווי אוטובוס או רכבת בודדים כמעט מכל מקום ובקרבה לספקי שירותים שנחוצים למרבית העסקים.

יש סיבה מדוע קיימים מע"רים ומדוע רוב בתי העסק הראשיים ונותני השירותים הפרטיים והציבוריים משתדלים להתמקם בהם למרות העלויות הגבוהות והאתגרים התחבורתיים. גם כך המצב בפרברים טוב בהרבה מאשר בעבר בזכות קיומם של מרכזי מסחר מקומיים, והעובדה שאלו מתקשים להצליח ביחס למקביליהם שבמרכזים העירוניים מספקת אינדיקציה שלא נותר עוד פוטנציאל רב למתיחת החבל.
38. שבילי אופניים והליכה לכל אורך הארץ
דוד   (08.10.17)
צריך שיהיה שבילי אופניים והליכה בכול הארץ. הרבה אנשים יבחרו לנסוע באופניים וללכת לעבודה עם מדבור על מרחק קצר. היום כתושב השרון אני נאלץ לבזבז בפקקים מעל לשעה כדי להגיע לרעננה שזה מרחק של 10 ק"מ. ו40 דקות כדי להגיע לרכבת פלוס חצי שעה כדי להגיע לעזריאלי ת"א. נשמע לכם הגיוני. חונקים אותנו בגושי בטון ואספלט. ללא אלטרנטיבה. אבל יודעים להבטיח בתוכניות מתאר והבטחות שיתקיימו בעוד 20 שנה.
39. כתבה מטעה ואינטרסנטית
מיכה   (08.10.17)
הכתבה מטעה בכך שמרמזת כי באותו שטח עירוני נדרש לדחוס יותר תושבים- שטויות. ישנם שטחים עצומים פנויים בנגב וגם בגליל. אין שום בעיה להגדיל עיר קיימת או לבנות עיר חדשה. עיריות רוצות לבנות לגובה כי כך מקבלות יותר ארנונה משקיעות פחות בתשתיות ושרותים לאזרח. ברור שהכותב מייצג איגוד עיריות.
40. נקודת המוצא שגויה - כנסו
יובל   (08.10.17)
לפי התחלות הבניה אין מצב להכפלת האוכלוסיה.
ואפילו לא לירידת מחירי הדיור.
לפי מטר כביש לאזרח - היתה צריכה להיות כאן מהפכה צרפתית עם גליוטינות...
העיריות התאחדו בעבר כדי למנוע הפשרת קרקעות - כדי להשאיר להם תשלומי ארנונה.
בקיצור - הפיתרון הוא כבר היום ברלין מיאמי ולוס-אנג'לס..
41. בעיר החדשה חריש לא יהיו שכונות שינה
נועם   (10.10.17)
42. ושכח הכותב המוזמן לדרוש הגבלת משך כהונה לראשי הרשויות
והגבלת משך כהונה   (14.10.17)
בטור המגמתי שממומן בכספי ציבור שכחו שיש להגביל את משך כהונת ראשי הרשויות שנבחרים בבחירה ישירה דחוף דחוף.
כ 60 ראשי רשויות בחקירות כאלה ואחרות כיום - וההסיטוריה למדה שהם "מתבלבלים" הרבה.
עטיה - עובד בשבילם - אז הוא לא מסביר את העקרון שחייבים להגביל כוח כי הכוח משחית.
עטיה - מה בענין הגבלת משך כהונה וחיזוק האיזונים הובלמים?? והמועצה?? ושומרי הסף???
43. עיר שינה זה טוב, זה שקט, זה איכותי, זה נקי, צפיפות זה בעעעעע
אורן   (21.10.17)
תגובות קודמות
חזרה לכתבה