רכב  בטיחות בדרכים
משרד התחבורה: המשאיות מסוכנות? נקל את הפיקוח עליהן
אודי עציון
פורסם: 28.11.17, 07:22
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות ב-21 דיונים
1. ששששששש לא להפריע, הכץ השמן/רזה עסוק בגזרת סרטים עם מספריים.
סידקית שופוני   (28.11.17)
2. קצין בטיחות עלק,כל הקציני בטיחות הם מנהלי תחבורה
אחד מהענף   (28.11.17)
המקצוע הארכאי הזה קיים רק בישראל...
ניגוד אינטרסים מוחלט
קצין בטיחות יכול רק לא לאשר אבל אין לו זכות לאשר שום דבר פרט למוסך מורשה.
בדרך כלל מדובר בנגדים לשעבר בצה"ל...
3. לא מבין. אז אפשר לנהל חברה עם 50 משאיות בלי קצין בטיחות בכלל
הלא מבין   (28.11.17)
אם כך, מי אחראי על הבטיחות בחברה כזו? ואם אפשר להסתדר בלי, בשביל מה צריך אותם בכלל?
4. אור ירוק מזיינים תשכל הסיבה האמיתית לתאונות-
אחד שיודע   (28.11.17)
נהיגה פרועה של אנשים חולים בנפשם וברברים. כמו שהם מתנהגים בכל מקום כך הם נוהגים. סיבה שנייה זה נהגים חסרי מודעות שזה לא פחות מסוכן מנהג מופרע. המשאיות יכולות לנסוע בלי ברקסים... אם הנהג זהיר ומקצועי. במקום לטפל בבעיית המטורפים שמחזיקים רישיון נהיגה אז הולכים למקום שהוא בכלל לא הבעיה...
5. קודם כל שיחייבו להשאיר את ה"קופסה השחורה" האלקטרונית
יובל   (28.11.17)
רק בישראל!!! משאיות חדשות שמגיעות לארץ לפי תקן אירופאי ואמריקאי עם קופסה שחורה אלקטרונית שמתעדת מהירויות נסיעה, עצירות פתאום וזהות הנהג (לפי צ'יפ אלקטרוני אישי של כל נהג) - הקטפסאות מפורקות מהמשאית, ובמקום הקופסה מתקינים טכוגרף מכני מיושן שמתעד רק מהירות נסיעה, וקל לזיוף. (הנהג פשוט מחליף דיסק קרטון שעליו נרשמים הנתונים וממשיך לנהוג ברציפות שעות רבות בניגוד לחוק.)
6. להגביל את השעות של הנהגים על הכביש
שירי   (28.11.17)
שלא יוכלו להיות משאיות על הכביש בשעות עומס. 7-9
7. עמדת משרד התחבורה מצביעה על חסר הבנה בסיסי בבטיחות.
משרד תחבורע לאזרחים ,   רשלנות וחסר ידע   (28.11.17)
8. מספר ההרוגים יעלה
(28.11.17)
בזמן שכץ, מדושן העונג והחשיבות העצמית, ימשיך לטפוח לעצמו על השכם ("אני קשור לעלייה במספר ההרוגים? מה פתאום, אני חבר בכיר בליכוד, כלומר אני עוד אחד מאלה שמעל לחוק").
9. הפקקים במדינה הם באחריות ישירה של ישראל כץ...פעם הבאה בקלפי
לא לשים ליכוד.......   (29.11.17)
10. מישהוא נפל לו השכל ונמוח
אורי קאשי   (28.11.17)
מי שמחליטים להגדיל את כמות הרכבים לקצין הבטיחות אינו יודע מה גודל האחריות וזמן הבדיקה החודשית
צריך להקטין את הכמות כדי שהאיכות תהיה טובה יותר
ולא כפי שמתבצע מסלול הטסט.
דיבורים לחוד ומעשים ליחוד
11. הוצאת לי תמילים מהפה
ל 2   (29.11.17)
קציני הבטיחות/תעבורה הן לרוב נגדים שהשתחררו מצהל. כידוע נגדים בתחום הרכב בצהל לא נוגעים בכלי עבודה ברגע שהם מקבלים את דרגת הרסר ואפילו לפני ומאז הם כול הזמן בקורסים ובתור אחד שעבד איתם הם רובם אפילו לא יודעים לכתוב ללא שגיאות כתיב (סליחה אם מישהו נפגע). אז הם משתחררים ומציעים להם להיות קציני בטיחות (סוף סוף אני קצין ולא נגד איזה גאוות מדינה) אותו אחראי בטיחות בספק אם הוא יודע איך נראה מנוע של וולו או דף מקסימום ריו הוא זוכר בחצי כח.
טוב נגיד הוא קצין ביטיחות תותח הוא לא יכול להחליף ונטיל של גלגל ללא אישור של הממונים שלו אז הוא בשביל לשמור על תואר הקצין (ולא הנגד) הוא עושה מה שאומרים לו ולא מה שצריך לעשות באמת כי יש לו כיסא במשרד ויש לו אוטו צמוד ויש לו משכורת מכובדת. אלא שכן עושים את עבודתם בצורה מקצועית ואמיתית לא שורדים את הענף המשאיות והאוטובוסים בטענה שהם בזבזנים יתר על המידה והוא פוגע ברווחי החברה כי הוא דואג לשלום הציבור בכלל ולנהג בפרט אז הוא לא בסדר.
ממשלה יקרה תורידו את כמות האחריות למשאיות/אוטובוסים לכול קצין תעבורה ואל תעלו בטענה שהרכב בטיחותי זה לא מציאותי זה החיים של כולם גם של משפחתכם.
שיעזור לנו אלוהים
12. הטכנולוגיה השתנתה, הערבים שנוהגים על המשאיות לא
בני   (28.11.17)
סכנת נפשות.
13. מה שאותי מחרפן זה הצופר החדש המותקן במשאיות!
(28.11.17)
ומי זה שהתיר למשאיות כבדות לנוע ברחובות עירוניים קטנים?
15. המשאיות אמינות בתלות בתחזוקה שלהן
מישו   (29.11.17)
ומי שחוסך בקציני בטיחות יחסוך גם בתחזוקה שוטפת
כי מה הם חיי אזרחים לעומת המחיר של רפידות בלמים
שנזרקות לפח על לא עוול?!....
16. המשאיות אמינות בתלות בתחזוקה שלהן
מישו   (29.11.17)
ומי שחוסך בקציני בטיחות יחסוך גם בתחזוקה שוטפת
כי מה הם חיי אזרחים לעומת המחיר של רפידות בלמים
שנזרקות לפח על לא עוול?!....
17. נהגי אוטובוסים מנקרים עובדים 14 שעות על הכביש
יוסי ,   חיפה   (29.11.17)
18. נהגי משאיות/תאונות דרכים
(29.11.17)
1. יש חובה להתחיל בהתקנות של טכוגרף דיגיטלי
2. יש חובה על ביקורת חורף שתיהיה על מסלול טסט. כמו כן האישור יהיה ממוחשב
3. יש חוסר בהדרכות נהגים מקצועיים בתחום התקנות וכד'
19. הטכנולוגיה השתנתה והשחיתות במשרד התחבורה העמיקה.
רון   (29.11.17)
מה אכפת להם מהחיים של הנהגים והנוסעים? בשביל כסף הם יזיינו אותנו עד הסוף
20. משרד התיבורה צריך להתחיל לבדוק מכוני טסט
רז   (29.11.17)
שהמשטרה הורידה רכבים שעברו שם טסט מהכביש.
זה פשוט לא הגיוני
21. שעות עבודה ומנוחה,ביקורות הגה בלמים וצמיגים,ביקורות סמים ואל
לא מסובך   (11.12.17)
ואלכוהול.
22. טעות על טעות!
נפתלי   (21.12.17)
גם לבטל את הבדיקה השנתית (טסט) זה טעות במיוחד ברכבי ליסינג כי במקביל גם יצרני הרכב מעלים את זמני הטיפולים ורכבי הליסינג נוסעים בשנה בסביבות 30000-40000 בלי גורם מקצועי בודק אותם!....(וזה במקרה הטוב אם בוא נהג שאיכפת לו מהרכב ומסתכל מידי פעם על מד הק"מ). אפשר ליבדוק על מה הורדו כל הרכבים בשנים האחרונות מהכביש .זה לא על תקלה במערכות החדשות מצילות חיים זה רק דברים פשוטים שעין מקצועית רואה בבדיקה שגרתית!!!צמיגים ,חופשים,תאורה וכו'
חזרה לכתבה