כלכלה  צרכנות  חדשות הצרכנות
עידוד לאובר: רשות ההגבלים ממליצה להסיר חסמים בתחבורה המשתפת
מיכל מרגלית
פורסם: 04.12.17, 10:06
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות ב-25 דיונים
1. סוף סוף מעשהו אומר את האמת על שר התחבורה
משה   (04.12.17)
2. נהגים "משתפים" מושבים פנויים ברכבם?
דני   (04.12.17)
אובר זה מונית לכל דבר שהנהג הוא אסיר לשעבר. באירופה 90% מוסלמים. עד שיאשרו להם לעבוד בארץ הם יפשטו רגל עם הפסדי הענק שלהם
3. סיכוי אפסי שאובר יכנסו לארץ. בפנים.
עידן   (04.12.17)
בליכוד יש 1500 מתפקדים שמהווים את לובי נהגי המוניות. שר או ח"כ מהליכוד שיסכים לאובר, ייפגע קשות בפריימריז. רק בשביל לסבר את האוזן, דוד ביטן ואורן חזן נבחרו לרשימת הליכוד במקום ריאלי עם 6000 קולות מתפקדים. אני באמת ובתמים מציע להתפקד למפלגה גדולה שמתאימה לכם, ולהיות חלק מלובי שיתאים לכם. אני ואשתי התפקדו זה מכבר לליכודניקים החדשים.
4. זה לא יקרה משם שנהגי המוניות התפקדו לליכוד
יוסי   (04.12.17)
2,000 נהגי מוניות שהתפקדו לליכוד עוצרים מהפיכה תחבורתית בישראל, שאין בה לא תחבורה ציבורית בשבת ולא תחבורה נורמלית בפריפריה.
אבל בכירי הליכוד בוחרים לתקוף את הליכודניקים החדשים שמביאים אלפי בוחרים ערכיים למפלגה במקום אינטרס אישי צר.
5. אז שאובר ישלמו שוחד כמו שהיתר משלמים ואז יקבלו אור ירוק
ככה עובדים כאן   (04.12.17)
6. אובר
אבי   (04.12.17)
אם הינו מדינת חוק ולא עולם 9 היו צריכים להעיף את אובר מכל המדרגות לא יתכן שחברה מעודדת אנשים לעבוד בניגוד לחוק . ראינו ב TV כיצד היא מגיסת נהגים ומסבירה להם כיצד לעקוף את החוק כמו כן זו חברה שאת כל הרווח שלה מוציא מהארץ במדינות רבות בעולם כבר הסיקו את המסקנות.התנהלות החברה היא דוגמא קלאסית לחיבור הון שלטון.(אגב מה יהיה אם וכאשר תינתן הרשות לאובר לעבוד בישראל עם כל רכבי הליסינג? כמו כן כאשר מונית עוברת טסט היא חיבת להמציא אישור תקינות ואישור בלמים?כיצד ידעו איזה רכב מסיעה נוסעים בשכר?)
7. פאקינ' תחבורה ציבורית בשבת! ופתרנו את כל הבעיות
שפוי   (04.12.17)
8. חלם
צבי   (04.12.17)
כיצד יותר רכבים על הכביש במקום מוניות תועיל להפחתת הפקקים היא רק תגרום ליןתר סתימות
9. הלו את לא נורמלית תסעי את ומשפחתך עם כאלה שהראו בטלווזי ה
אביב   (04.12.17)
איך מגייסים נהגים איך לרמות את הרשויות ואך לנסוע בלי ביטוח מה תגידי אחרי תאונה .איך בדיוק ירדו מכוניות מהכביש זו תהיה בדיוק נסיעה בתשלום רק שהכסף יצא מהארץ במקום להישאר כמיסים .חוץ מזה יגרום לאבטלה שלא ידענו כדוגמתה 25000. משפחות כנראה שמשהו לא בסדר אצלך בקופסא או שקבלת שוחד
10. היא לא מבינה כלום איך היא בראש .זה בכלל לא שיתוף
אבי   (04.12.17)
צריכה איתחול איזה שיתוף זה נסיעה בתשלום מלא רק ללא מיסים אם היא נמצאת בראש אפשר להעלים הכנסות בכל התחומים בת יענה יותר חכמה ממנה
11. יחתוך את מחיר הנסיעה בחצי
גר בחול   (04.12.17)
בארץ שבה אני עובד השימוש באובר מאוד מקובל ונוח. הציבור ירוויח גם כסף וגם זמינות.
12. אסון תחבורתי
נהג אובר לשעבר   (04.12.17)
בסאן פרנסיסקו היכן שאובר התחילה כמות המכוניות בשעות הלחץ הכפילה את עצמה והפקקים הפכו לבלתי נסבלים ו80% מהרכבים היו נהגי אובר.
השיתוף העיקרי כאן זה שאובר שותפים בהכנסות של הנהגים.
ונהגים לא חושבים 25% עמלה זה שבוע בחודש אתם עובדים בשביל אובר.
13. הממונה היא אינטרסנטית של בעלי ההון,בטיחות הנוסעים לא עניינה!
עוד דחליל של ביבי ,   בשירות ההון ולא האדם   (04.12.17)
14. רוצים UBER ! מספיק עם המונפול של ישראל כץ לטובת בעלי מוניות
לירן   (04.12.17)
15. הממונה על כלום
פיני   (04.12.17)
הכל טוב ויפה דרך המשרד והמזגן והמשכורת השמנה שלך רק להזכיר לך מכפר סבא לקלקיליה זה חמש דקות נסיעה והמבין יבין ואז מה תעשי המומחית לשום דבר
16. כל נהגי המוניות יצאו מהחורים
ירון   (04.12.17)
ליכודניקים מנשקי זקנים.
17. כל עוד כץ שר התחבורה כלום לא יזוז
גיא ,   נתניה   (04.12.17)
נהגי המוניות הם הבוחרים שלו במרכז הליכוד בגלל זה הוא שנים יושב ומחמם את הכסא ודואג להם....שהוא יעוף משם ויהיה שר אחר שלא תלוי בהם הכל יתחיל לזוז..אולי גם נראה רפורמה בשוק הרכב מול היבואנים מדושני העונג..אבל שוב כל עוד כץ שר התבחרוה הוא לא יעשה כלום.....
18. תחלקו הכל לתאגידים עם כוח. כשאזרח רוצה להרים אז יורקים עליו.
תודה לאובר   (04.12.17)
במקום שחברה ישראלית תרוויח ותחזיר מיסים למדינה, המדינה נותנת כסף קל לתאגידים שלא משלים פה מיסים.
19. מעניין מה גודל....
שאול   (04.12.17)
המעטפה שהובטחה לך מחברת הובר!
לפי מוצא פיך את בטוח עובדת עם חברת הובר.
20. נהגי המוניות, תתחילו להפנים שעוד 10 שנים אין כזה מקצוע!
גיא   (04.12.17)
אין לי כל קשר לאובר או לכל גורם הקשור בנושא.
בכל מקרה, נהגי המוניות היו צריכים להפנים מזמן שזמנם קרב ובא ובשנים הקרובות המקצוע הזה ייעלם מהעולם. ולא, לא בגלל אובר אלא בגלל ציי רכב אוטונומיים אשר בסופו של דבר יהיו תחבורה משמעותית יותר זולה כי אין צורך לשלם משכורת לנהג, אין יהיה בלאי מואץ על נהיגה רשלנית ומעל הכל הניצולת של כל מכונית תהיה משמעותית יותר גבוהה.

גם נהגים רגילים באיזשהו שלב כבר לא יהיו מחוץ למסלול מרוצים.

לצערם או לשמחתנו, לא ניתן למנוע את השינוי הזה.
21. אובר זה לא תחבורה משותפת.
מתפלא   (04.12.17)
כפי שרואים במדינות אחרות, נהגי אובר עובדים פול טיים בלהיות נהגים. זה יופי, רק אל תסוו את זה כשמהו חברתי חסכוני או ירקרק.
22. הממונה
אייל   (04.12.17)
השבוע הייתי בלילה כלכלי (בסרטון) בנוגע לסיפור הבלתי נתפס של איך אנשי ציבור שנמצאים בתפקיד מפתח מטעמנו עובדים בכלל בשביל טיקונים. קחו למשל את הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין. הלפרין החליטה לאחרונה על דעת עצמה לא לאכוף חוק מדינה שמחייב אותה להגביל מחירים מופרזים של מוצרים שמשווקים לנו מונופולים. מדובר בחוק שהממונה הקודם דיויד גילה היה ממובילי דרכו ובכלל היה מהמובילים במלחמה במונופולים (וגם ממש "במקרה" מצא את עצמו מפוטר אחר כך).

אולי הסיבה שהלפרין לא מוכנה לאכוף את החוק היא בגלל שהוא פוגע בתנובה, אותה ייצגה לפני שעברה בדלת המסתובבת לתפקיד הממונה. בכל מקרה - הלפרין נראית היום יותר ויותר כבובה על חוט של הטיקונים מאשר האיש החזק שמגן על האזרח.
23. כל אחד יכול להיות נהג אובר מזדמן או להפוך את זה למקצוע
ד.ר. ,   צפון   (04.12.17)
חברתי בגלל שזה לא דורש להיות נהג מונית נסעת לאנשהו לקחת טרמפיסת התחלקת בהוצאות הנסיעה מאוד פשוט...
24. פחד
חנה   (04.12.17)
מפחיד לעלות לרכב שלא ידוע בדיוק מי הנהג.
יש הרבה סוטים.
25. אובר זו לא נסיעה שיתופית, זו מונית חאפרית! יסתום את הכבישים
(07.12.17)
ולא יפתור דבר. הפתרון הוא השקעה בתחבורה ציבורית אמיתית.
חזרה לכתבה