חדשות  דעות
הצד האחר של תלמה ילין
אבי שחף
פורסם: 06.02.18, 16:27
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות ב-14 דיונים
1. תלמה ילין תיכון ברמה בינלאומית !!!
דרור   (06.02.18)
פשוט תיכון לדוגמא.
2. לא הייתי יכול לנסח זאת טוב יותר
בוגר בית הספר   (06.02.18)
הצד האחר הוא לא צד בבית הספר הוא בית הספר, הצוות החינוכי בבית הספר הוא הצוות הכי מקצועי מוסרי ומועדד עצמאיות שתפגשו, אם בזה שאין צלצולים ועל התלמידים להגיע בזמן לשיעור מתוך אמונה בהם, ואם באינספור סיטואציות שבהם הצוות החינוכי תמיד סומך על התלמידים. אין שיעור שבו המחנכת שלנו לא הביאה דילמות אקטואליות ועוררה את חוש הצדק שלנו, יחד עם זאת אני חושב שקמפיין metoo הוא קמפיין מעורר השראה ועצוב לי לראות שהוא הפך להשתלחות בבית הספר הכי טוב שאני מכיר
3. נוח לשנוא את תלמה ילין
אמא לבוגר   (06.02.18)
הוא מייצג את כל מה שמסיתים נגדו - שמאלני, אומנותי, ליברלי ותל-אביבי (למרות שהוא בכלל בגבעתיים). מציירים אותו ואת מוריו כמושחתים ודקדנטים מוסרית, כי זה נוח. חשיפה ליצירות אמנות מוצגות כ"פורנוגרפיה", למרות שאי אפשר ללמד אמנות, בלי להתייחס לרנסנס שרובו ככולו עסק בעירום. אבל נוח לזעוק "עירום", כאילו שסיפור אמנון ותמר המקראי (אונס, גילוי עריות ורצח) הוא נוח יותר לעיכול, מ"לידת ונוס" של בוטיצ'לי, רק כי הראשון מגיע מהתנ"ך.

אבל מקור השנאה הגדול ביותר כלפי בית הספר, מגיע מכל אלו שחושבים שלפתח חשיבה בקרב תלמידים, זה רע. אחרי הכל, איך תהפוך בני נוער לרובוטים לאומנים, שמטרת חייהם היחידה היא למות למען המולדת, אם תלמד אותם לערער (ולהרהר) על מוסכמות חברתיות? צק צק צק, רק שלא יפתחו חשיבה. רובוטים, ככה אנחנו אוהבים את הנוער שלנו.

הילד שלי למד בתלמה. הוא הפך לגבר נהדר, בעל חשיבה ביקורתית. כמו בכל בית ספר, גם בתלמה מצאתי דברים שהכעיסו, אבל לו היה לי בן נוסף, ללא צל של ספק, הייתי שולחת גם אותו לשם.
4. תלמה ילין תהפוך לישיבת הסדר
יחיאל   (06.02.18)
כשבנט מנהיג יש רק תוצאה אחת — כל הכספים מוקצבים ללימודי דת ולאומנות וכל הצוות מורכב מקרובי משפחה של הפעילים הפוליטיים המקורבים לשר. עם הכנסת קלגסי בנט לתמונה ״תלמה ילין״ תחוסל. היא תהפוך לישיבת הסדר.
5. כאמא לבוגרי תלמה ילין אני מסכימה עם כל מילה
טליה   (06.02.18)
תודה רבה, אבי. כאמא לשני בנים בוגרי תלמה ילין, גם הם במגמת קולנוע ותיאטרון, אני מסכימה עם כל מילה שכתבת.
6. בטח יצנזרו אותי אבל זה היה בית זונות כבר בשנות ה 80!!!
(06.02.18)
7. לא תודה לא מחפש שמישהו ינקנק לי את בנותי
הורה   (06.02.18)
8. תקרא שוב את הכותרת משנה שכתבת, אבל לאט
באמת?!   (06.02.18)
"דרך חינוכית מיוחדת ואוהבת"
9. חמלה?? הפוגעים לא התנהגו בחמלה
אמא מודאגת   (06.02.18)
תלמה ילין כבר מזמן אינו בית הספר היחיד לאומנות בארץ. יש בתי ספר תיכוניים לאומנות ויש גם תיכונים רגילים שגם בהם משולבים לימודי אומנות ומתקיימים בהם תהליכים דומים למתואר בכתבה אבל עדיין אנחנו לא שומעים בהם על כך שלמושג "חופש יצירתי" ניתנו משמעויות מבהילות ומעוותות. כן, צריך לעשות שם בדק בית רציני ולא בטוח שבחמלה כי מי שפגע בנפשות העדינות והשבויות של התלמידים לא התנהג לא בעדינות ולא בחמלה.
10. תל אביב
דן   (06.02.18)
רוב התלמידים בתלמה ילין הם סנובים, צבועים ופלצנים כמו ההורים שלהם.
11. שום עדינות שום חמלה
חופי   (06.02.18)
לסגור את בית הספר ואם צריך לפתוח מחדש.
12. מחזק את הדברים שכאן.
איתמר געש   (06.02.18)
למדתי בתלמה ילין לפני כשלושים שנה. הייתי בקשר עם מורים ותלמידים, וגם תל ידות באותה תקופה. לא התוודעתי לשום צל של חוסר גבולות מצד צוות המורים. נהפוך הוא. היו מורים נהדרים ובראשם המנהל יצחק נתן שזכורים לי בזכות הכישורים הערכים היפים שגדלהו לאורם.
13. מספיק עם ההתנשאות, אני מנגן פסנתר מעל 20 שנה ועובד כמהנדס
דןדן ,   תא   (06.02.18)
למדתי בתיכון רגיל, במגמה ריאלית, ולאחר מכן למדתי באוניברסיטה וכיום עובד באחת מחברות התוכנה. מוסיקה מלווה אותי מגיל 6, רק שלא הרגשתי צורך להתכסות בכל מיני אצטלות של "בתי ספר לאומנות שנותנים חופש מחשבתי והתפתחותי וכל שאר המניירות"
אתם לא יותר הומניים, רוחניים וכל שאר הדברים מאנשים שלא הלכו לבית ספר שלכם, חלאס עם הפלצנות. אה וכן, להצטלם עם תרנגולת על הראש זו לא אומנות
14. תן לי לספר לך משהו
חילוני אתאיסט   (06.02.18)
זה מאד יפה שבית הספר מעודד גישות אינטלקטואליות שונות המרחיבות את דעתו של התלמיד.
אלא מה?

לא מדובר כאן בנושא אינטלקטואלי כלל ועיקר אלא בנושא מוסרי גרידא, מה גם שישנה הגדרה בחוק של מותר ואסור מבחינת מעשים כאלה ואחרים.

ביום פקודה, כשתידרש חלילה להתמודד עם כאבו של תלמיד שעשו לו עוול הנובע מפגיעה בגוף ובנפש, זה לא יהיה משנה אם מדובר בתלמיד בבית ספר לאמנויות או תלמיד בבית ספר שמדגיש את המדעים.

גם אני חושב שלבית ספר יחודי לאמנויות יש מקום, עם כל זה שאני חושב שאדם משכיל צריך להתוודע גם למדעים , מתוך אהבת ידע ולא מתוך פחד. גם אני מעוניין להחזיר את המוזיקה הקלסית למקום שהיה לה פעם בישראל.

אבל ישנם מקומות שכל ידע אינטלקטואלי שהוא לא יכול לכפר על עוול שנעשה בהם. לפיכך מאמרך כאב וכאדם תמוה.
חזרה לכתבה