רכב  מגזין
ההיסטוריה של הליסינג בישראל
אודי עציון
פורסם: 19.02.18, 15:56
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות ב-29 דיונים
1. שווי רכב - עושק הנהגים
אודי   (19.02.18)
מס הכנסה הפך את הרכב לפרה חולבת, החל ממס של 100 אחוז על הרכב (ומע"מ על המס...). המשיך במס של כ200 אחוז על הדלק. וכלה בשווי שימוש אסטרונומי לרכב צמוד כך שההטבה מוערכת במחיר רכב מלא לאחר שלוש שנים (3250*36 = 117,00).
עד מתי?
האם לא ניתן לתבוע את המדינה על מיסים מופרזים??...
2. ב י ש ר א ל - קיה פיקנטו 1.0 ידנית עולה מ-0 0 0 , 5 6 ש"ח
צ'ונג צ'אנג לי ,   סיאול, קוריאה   (19.02.18)
ב ד ר ו ם - ק ו ר י א ה - קיה פיקנטו עולה מ- 10,750,000 KRW שזה בשקלים רק 35,500 אלף ש"ח - ב ל ב ד.
________________________________________________________________
3. כשחזירי הליסינג משמינים
דודו ,   ת"א   (19.02.18)
זה לא עושה אותנו חכמים
4. אם רק היו פותחים את היבוא האישי למכוניות עד גיל 3 או 4 שנים
גל הרכבים שמחזיק ,   הציבור היה מתרענן   (19.02.18)
5. הליסינג הרס את המדינה- צריך לבטל אותו ולהשאיר רק רכבי חברה
משה   (19.02.18)
6. אומרים לאנשים רכב ב 350 שח לחודש- ואנשים קונים בלי מחשבה
יצחק   (19.02.18)
זה פרסום מטעה
ומשרד האוצר צריך למנוע את זה
7. ככה נראת המדינה שלנו- בכול רכב אדם אחד עם רכב מהחברה .
לא צריך ליסינג   (19.02.18)
במקום למצוא פתרון לתחבורה הציבורית- לכול אחד יש רכב. שלא לדבר על אלפי מכוניות שמחליפים לפי ליסינג כל שלוש שנים והרכבים הישנים - לאן ?
8. מעניין כי עדיין מרגישים פה בהרבה תחומים כמו בתאור של שנות 60
Karkar   (19.02.18)
9. ליסינגן 2018.
חיים דוקלר.   (19.02.18)
פומפאו FM&W##2018.
10. הליסינג באמריקה זול פי 2. הכי משתלם
אריה ,   מרכז   (19.02.18)
11. שווי המס פוגע בפריון העבודה בארץ
חשב ,   תל אביב   (19.02.18)
חשבי האוצר חשבו שהם מחשבים בדיוק את שווי המס, אבל הטמטום הוא עצום. העלאת שווי המס גרמה לחוסר כדאיות לעשרות אלפי נהגי ליסינג שהחזירו את רכבם. עכשיו אנשים שמרוויחים 30-50 אלף ש"ח בחודש מבזבזים כל שנה 3-5 ימי עבודה על טסטים, טיפולים, תיקונים, ביטוחים, צמיגים וכו'. זאת במקום שיעשו את העבודה אנשים לא מקצועיים שמרוויחים חמישית. גם איבדו מקומות עבודה, גם הורידו את הפריון לעובדים וגם הקטינו את הכנסות המדינה כי אלה שהחזירו את רכבם מחליפים עכשיו רכב כל 8 שנים ולא כל 3.
12. עוד כתבה לפרסום של חברה
שמואל   (20.02.18)
13. אז בגללו יש פקקים
(20.02.18)
רכב ליסינג נוסע פי קמ מרכב פרטי
14. מי שדפק אותנו עם המס זה הוא ואנשי ההיטק!רכב עבודה ומשלם מס מ
(19.02.18)
15. ניו-קופל(שלמה שמלצר ז״ל)
ניו-קופל   (19.02.18)
מדוע לא מוזכר שלמה היה הראש למהפכת הליסינג וחברה הליסינג ניו-קופל שנתנה מענה לכל סוג רכב מיוקרה ועד אופנוע מגיע לשלמה ז״ל המון המון קרדיט...עשה היסטוריה בתחום הרכב ועד היום רכב ב 0 קילומטר היה מאבק של שנים מולמהרגולטורים שאפו!
16. שוק הרכב גמור בגלל הליסינג
(19.02.18)
מייבאים מכוניות בדגמים מיושנים שבאירופה כבר יצאו מזמן. בלי אבזור ועם טיפול לקוי. הבנקים מתחלקים לכם את העסקה עם מימון מלא ובסוף הם יהפכו לסוחרי ברזל.

אל תהיו טיפשים, תקנו פרטי, טפלו בזמן
17. בפועל 80% מהעובדים בכלל לא צריכים רכב ליסינג
רון   (19.02.18)
מעטים אלו שבאמת זקוקים לרכב ליסינג , שזה במילים אחרות "רכב חברה" רק עם שם יותר מושך

כל אלו שעובדים בחברות הייטיק או בעיריות למיניהם ובכל מיני אגודות, בכלל לא צריכים את זה.הרכב משמש להם כהטבה ובאמת כמו שתיארו כאן כרכב שטח.
אני גר באזור הדרום , דוד שלי מקבל רכב חברה. נוסע עד טבריה בשביל לאכול במסעדות , כי מה אכפת לו יש לו רכב ליסינג וגם ככה עוד שנה הוא מחזיר אותו.
מה שצריכים לעשות זה שכל חזירי הכסף בשוק הפרטי ובעיקר בשוק הממשלתי , הם צריכים לקנות רכב ומקסימום העבודה תשלם להם על דלק.
במקום להביא לכל פקידה רכב ליסינג שבכלל לא מגיע לה
18. לא שווה לקחת ליסינג היום
יגאל   (19.02.18)
שווי הרכב בשכר הינו בין 3500 ל4000 ברוטו תוסיפו לזה סכום כפול שנתית על הפסד בהפרשות לקרן הפנסיה+השתלמות + 3250 שווי מס והגעתם לנזק של 3500 ואף יותר כל חודש בנטו!! בנוסף, רוב החברות מגבילות את העובדים בקילומטרז
19. רכב צמוד הוא טעות קשה שעלתה למדינה מיליארדים והעשירה עשירים
על חשבון עניים   (19.02.18)
20. כל מה שאינכם יודעים על "הליסינג" : הרמאויות מאחורי "האותיות
קצין בטיחות בתעבורה ,   (בדימוס)כך נהגתי !   (19.02.18)
הקטנות " : מי מכיר את המושג "השבה לקדמות" ? אין רכב לאחר סיום עסקה של 3 שנים אינו מוחזר עם פגיעות פח קלות, ושריטות. חברות הליסינג שולחות את הרכב הפגוע לשמאי "בית" ממטעמם, שמעריך את "הנזקים" במחירים יקרים ומופרזים , ובמחיר זה הם מחייבים את הלקוח ! את הרכב הם מכניסים למוסכי "ההשבחה" שלהם, ובעלויות של כ-75% !!!
פחות מהמחירים שקבעו השמאים ! וכלי רכב אלא מוצעים למכירה לציבור הרחב !
המסקנה: תכניסו את הרכב המיועד להחזרה בתום העיסקה למוסך פחחות מטעמכם, סכמו על עלות תיקוני הפח והצבע, ואל תתנו לחברות הליסינג לגבות מכם מחירים מופרזים שבשמיים !
21. ואז לא היו פקקים היום יש ליסינג ונוסיעים 11 קמש כי אין מקום
דני   (20.02.18)
22. ליסינג למי שלא יודע חשבון
(20.02.18)
ליסינג לא משתלם כלכלית אלא אם אתה מקבל גם דלק ללא הגבלה ונוסע יותר מ 25 אלף קמ בשנה.

ההפסד בשווי שימוש, בפיצויים ובהפרשות לפנסיה לא שוות את מעט השקט הנפשי שהליסינג נותן.

בעיניי ליסינג משתלם רק לאנשים שלא יודעים חשבון
23. במקום מיסוי מסובך
(20.02.18)
ושווי שימוש משתנה לפי גיל, למה כבר לא לבטל את ההכרה בליסינג לגמרי.
אם מישהו מקבל אוטו מהעבודה - שיקבל אותו מהנטו, כנ"ל חברה שרוצה לקנות רכבים לעובדים שלה. פשוט לא להכיר בהוצאה הזאת בכלל לצרכי מס.
24. שווי שימוש 40000 שח בשנה
שמעון   (20.02.18)
חשבון פשוט 3250 שח שווי שימוש לחודש תכפיל ב12 חודשיים זה כמעט 40000 שח
ב 3שנים שילמת על הרכב אז אייך זה משתלם
כל מיני בוחשים שהמטרה שלהם זה חברות הליסינג לא טובת הציבור. והס מלהזכיר
את זיהום האוויר וגודש התנועה
25. הכי משתלם
משה   (20.02.18)
הכי משתלם לקנות רכב אחרי שנתיים - שלוש על הכביש. גם פחות תקלות וגם ירידת ערך קטנה יותר. אני מוכן לפעמים להוסיף עוד קצת אפילו מעבר למחירון בשביל שבסופו של דבר זה ישתלם יותר
26. הכול בסוף מסתכם בעלות פר קילומטר
G.m   (20.02.18)
מי שנוסע הרבה , עדיף ליסניג
מי שנוסע פחות עדיף רכב פרטי יד שניה
בן 5 שנים וצפונה
27. לא היה שום עיוות מס
חשב ,   תל אביב   (20.02.18)
התחשיבים הם אחידים ללא קשר לקילומטרז', כך שהנכונות שלהם מפוקפקת במקרה הטוב. אחוזי המס הכלליים הם ממילא החלטה אנושית ובמידת רבה שרירותית, כך שהפעלת מס שונה בסעיפים מסויימים לא פוגעת בצדק אבסולוטי, בייחוד עם היא מיטיבה עם כולם. לראייה, יש הקלות מס שתלויות באינטרסים של המדינה - נדל"ן, שוק ההון, מיקום גיאוגרפי, חברות ענק, חקלאות ועוד.
אם המס מזיק לכולם, כולל למדינה, זה העיוות האמיתי.
28. כבר ב- 1977 פעלתי כחברת ליסינג
Avi Horowitz ,   פתח תקווה   (23.10.18)
תחילת הליסינג היתה בשנת 1977 עת פעלתי כחברת "השכרה". רואה החשבון יוסי שחק כיתת רגליו להסביר למס הכנסה מה זו הפעילות הזו. ב- 1985 חידשתי הפעיות באמצעות חברה ציבורית "קופל נהיגה עצמית" שבשנת 1996 נמכרה לשלמה. והיום שמה הוא "שלמה סיקסט". אייל גור, מנכ"ל הקבוצה עבד בקופל נהיגה עצמית כמנהל מכירות כבר לפני 30 שנים.
בקיצור: אני ייסדתי את הליסינג התפעולי הרבה לפני מה שמסופר כאן. בזמנו ההוצאה של הלקוח היתה מוכרת ולא היה כל חיוב בגין שווי שימוש.
29. רב הנסתר על הגלוי
דוקטור   (30.09.19)
יותר טוב לקנות חדש להחזיק אותו 7 שנים מאשר לקנות מהסוחרים עין עניבה
תגובות נוספות
חזרה לכתבה