רכב  מגזין
בלי היסטריה: מה אומרות הנורות בלוח המחוונים
נדב פאפו
פורסם: 05.04.18, 08:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 123 תגובות ב-68 דיונים
1. כל נושא החיישנים מיותר לחלוטין -סתם לקחת כסף מהאנשים מיותר
חכם   (05.04.18)
עושים RESERT
ועל זה לוקחים סתם כסף
2. רק רכבת , בלי נורות ובלי זמנים
(05.04.18)
3. מה כבר הבהרת? כל דבר למוסכניק וזהו!
מטסכניק   (05.04.18)
כתבה מיותרת
4. חחח... בחלק האחרון...
מומיק ,   השרון   (05.04.18)
סימון מציין שאם בלם היד שוחרר במלואו ועדיין הסימון דולק "סע במהירות למוסך הקרוב" - קצת מוגזם, יותר מתאים סע ב ז ה י ר ו ת למוסך הקרוב!!
5. ביקורת בונה
(05.04.18)
רמת ההסברים נמוכה, בייחוד על חוסר לחץ האוויר בצמיגים והחשיבות הקריטית של ניפוח הצמיגים לפי המלצת היצרן כשהם קרים(!) ולא לאחר שהרכב נסע כמה קילומטרים טובים. במידה וחייבים למלא את הצמיגים לאחר/ת"כ נסיעה, יש להוסיף אוטומטית 3-4psi להמלצת היצרן בשל התחממות הצמיגים וכתוצאה מכך גם עליית לחץ האוויר. מספיק לנסוע קילומטרים בודדים בכדי שהלחץ בצמיגים יעלה.
6. שכחתם משהו חשוב
עגור   (05.04.18)
אלדין ומנורת הקסמים
7. כתבה נחמדה ומועילה אבל
עידן   (05.04.18)
אני מציע לשקול מחדש את העתיד בקריירת המשחק!
8. סרטון שנון ומקורי, אך חסרות כמ "נורות אזהרה"
סאם ,   הקוסם   (05.04.18)
כל הכבוד על הרעיון בסרטון ועל הביצוע הברור.
לנהגים עם קצת נסיון וידע - התקציר אולי מספיק (למקרים שנידונו) אבל לנהגים הלא מנוסים - זה עלול לפשט עניינים מורכבים יותר, ובעיקר מבחינה בטיחותית:

- גם כשנדלקת נורה אדומה - לא עוצרים סתם בצד הדרך, אלא מנסים למצוא מקום בטוח לעצור בו, רחק מקצה הכביש.
- אם הרכב מפסיק לנסוע מעצמו - יש לנקוט באמצעי הזהירות המתבקשים:
- להדליק מייד אורות מהבהבים
- לצפור למקרה שלא שמים לב ולהפנות את הרכב לשול הדרך במהירות האפשרית, תוך שום לב לשאר הרכבים בכביש
- בטרם הרכב ייעצר, ביזום או מעצמו - להתרחק מהכביש ככל הניתן, בעדיפות מצד ימין אם זה אפשרי
- להוציא את כל הנוסעים מהרכב אל מאחורי מעקה הבטיחות ובכלל עדיף הרבה יותר רחוק וללכת אחורה ברגל, הרחק מהרכב, למקרה של התנגשות רכב אחר ברכב התקול
- ללבוש אפוד זוהר
- אם צריך להזהיר נהגים אחרי - הדליק פנס (אפילו של הטלפון) ולסמן לנהגים שיש סכנה.
- להתקין משולש אזהרה שייראה מרחוק (המשולש לא חייב רחוק מהרכב בעצמו אלא אם הרכב נמצא בשדה ראיה בעייתי לשאר הרכבים)
- להתקשר למשטרה ולגרר / לשירותי הדרך בכדי שיבואו הכי מהר שאפשר וימנעו תאונת דרכים
- לדווח בווייז שיש רכב תקול על הדרך או בצד הדרך, גם זה עשוי להציל חיים (זה תקף גם לשאר הנהגים שחולפים ליד הרכב התקול)

על כן, ומטעמי בטיחות, אם אפשר לנסוע עם הרכב כמה מאות מטרים לתחנת דלק או מום מבטחים, אפילו אם דולקת נורה אדומה - הבטיחות של הנוסעים ושל שאר משתמשי הדרך קודמת לשלמות ולתקינות הרכב

נקודה נוספת - לחץ האוויר בגלגלים:
- יש רכבים שאין להם שום אינדיקציה לגבי לחץ האוויר בצמיגים ויש רכבים שנדלקת נורה רק אם חסר אוויר - שני סוגים אלה חייבים למלא אוויר מדי שבועיים, כאשר בזמן הכנסת הפיה לשסתום הצמיג - רואים מה הלחץ הקיים, ואם הוא קטן משאר הצמיגים ובכלל אם ההפרש לעומת הלחץ הרצוי (מופיע במשקוף הצד של דלת הנהג) גדול מכ- 5 psi אזי יש פנצ'ר ואם הפנצ'ר מאפשר נסיעה (לחץ אינו נמוך מאוד, בין אם בודקים במד הלחץ או בעין) - אזי ניתן לנסוע לפנצ'ריה הקרובה. אם הלחץ נמוך מדי - צריך להחליף קודם לגלגל הרזרבי ומשם המשיך לפנצ'ריה (גם אם מאחרים לעבודה או לבית, כי זה ענין של חיי אדם).
- יש רכבים שמופיע להם בלוח המחוונים לחץ האוויר בכל גלגל - לאלה הכי נוח כי הם יודעים מה הלחץ תמיד (כן צריך לבדוק אותו מדי כמה ימים לפחות) ולא צריכים להילחץ פנצ'ריה מהפתעות. אם רואים שהלחץ יורד, דואגים לסור לפהצ'ריה ביזום.
בכל מקרה, אם מקפידים מדי שבועיים (או חודש לכל היותר) על מילוי אויר בצמיגים, רוב הסיכויים שתגלו את הפנצ'ר בתחילתות ובזמן מילוי האוויר בתחנת הדלק ותוכלו לנסוע איתו לפנצ'ריה ולא להיות מופתע מפיצוץ בצמיג באמצע נסיעה, להסתכן בתאונה בטרם העיצרה ואח"כ להמשיך להסתכן בתאוה בשל העצירה בצד הדרך לצורך החלפת צמיג.

נקודה שלישית - כדאי לעבור מראש על ספר הרכב ולהכיר את שמות/משמעות שלל הנורות הקיימות ברכב הספציפי שלך, וכך גם אם נדלקת נורה באמצע הנסיעה - מקבלים מושג בסיסי עד כמה המצב חמור והאם צריך לעצור בהקדם או שניתן להמשיך.
אחרי שעוצרים במקום בטוח ולא בצד הדרך - אפשר לפתוח את ספר הרכב ולהבין מה התקלה בדיוק, וביחד עם שיחה למוקד השירות של הרכב (ביטוח/גרר/שירותי דרך/ליסינג/חבר שמכיר) - לפענח את התעלומה ולפעול בהתאם.

לא מיותר לציין, שצריך להקפיד לקחת את הרכב לטיפולים בהתאם למדיניות שקבע היצרן (טיפולי 10 אלפים, 15 אלף וכו', טיפולים תקופתיים כולל לעבור טסט באמת ובכלל אם מתעורר חשד לתקלה בעקבות רעש, רטט, התנהגות לא תקינה של הרכב, נורה וכו' - יש לסור למוסך בהקדם ולא לחכות עד שתהיה תקלה באמצע הנסיעה.

נסיעה בטוחה וחג שמח לכולם.
9. אני לא הבנתי אף פעם מה עושים עם ההילוכים..תמיד מתעלמת מהם
דנה   (05.04.18)
אין לי מושג איך הטסטר העביר אותי..אבל הרכב נוסע..גם ככה אני לא יוצאת את גבולות תל אביב
10. מעולה
אורי   (05.04.18)
11. ביגואר שלי פשוט כתוב במילים מה אומרת כל התרעה
דון יוסף נשיא   (05.04.18)
12. נחמד מאוד
===========   (05.04.18)
שאפו
13. כתבה שימושית וחשובה
(05.04.18)
14. נורה צהובה עם סימון של החלקה? כפתור ה abs לא לחוץ.
נהג   (05.04.18)
15. מי שמטפל ברכב בצורה מסודרת
נהג זהיר   (05.04.18)
לא נדלקת לו נורה בלוח השעונים
16. לא ישכח לפני שלושים שנה נסעתי במשאית מאק דינם 800 היתפוצץ
(05.04.18)
למשאית מיכל האוויר שמשמש גם את המעצורים. למרות שמדובר במשאית ישנה. כול האורות נידלקה כמו אורגן אורות והרעש של האויר שיצא מין המיכל גם עשה הרבה רעש חשבתי שעליתי על מיטען
17. מה נהיה. למה הסרטון פונה רק לגברים?
מתן   (05.04.18)
על אף התוכן המוצלח והחשוב. איך זה הגיוני שכל הסרטון בלשון זכר?! אלוהים..
18. חמוד , בהחלט ממצה וחשוב.
גיא ,   מרכז   (05.04.18)
19. אחלה הסבר, רק הוידאו הזה מזכיר וידואים משנות ה-80 חחחח
ירון   (05.04.18)
20. תודה. בהחלט עזר .
מלי ,   צפון   (05.04.18)
מעולה. עכשיו לא צריך להילחץ לחינם.
21. אני נסעתי והפעלתי איתות לפניה ימינה ופתאום אני רואה שהאיתות
(05.04.18)
מאותת מהר ולא באיטיות כרגיל.

נבהלתי ונסעתי למוסך והם הסבירו לי שבגלל שנורית איתות כתומה אחת שרופה אז כל האיתותים מאותתים במהירות.

תוך דקה הם החליפו לי נורית איתות קידמית ימנית ואפילו לא לקחו על זה כסף.


22. תודה. למדתי!
רונה   (05.04.18)
23. כתבה סופר לא מדוייקת וכללית, מיועד לנשים שלא מבינות שירוצו
למוסך מעכשיו על כל   (05.04.18)
שטות
24. הנורה/מנורה/מחוון שהכי חשובה במכונית בישראל היא: אזהרת מחיר.
חובב רכב מבין   (05.04.18)
כי המיסוי הענקי על כלי רכב מייובאים מחו"ל נוצר והומצא בשנות ה-50 המוקדמות כדי להגן על מפעלי המכוניות וטוסטוסים שהיו אז בארץ ישראל, ואז אולי לתקופתו היה זה מס מוצדק וגם משרת מטרה חיובית, אולי כן אולי לא, אבל היום לא.

כי משנת 1980 אין יותר תעשייה וייצור מכוניות או טוסטוסים בישראל לשוק האזרחי, כלום מאומה.

אבל מ-1980 חלפו עברו 37 שנים ארוכות, ותנחשו מה עדיין נותר ונשאר מתעשיית המכוניות טוסטוסים המפוארת של ארץ ישראל? תשובה: נותר ונשאר המס הדרקוני שלא משרת את מטרתו המקורית שלשמה ובעבורה הוא הומצא ונוצר שהיא הגנה על תעשיית הרכב הישראלית מפני תחרות של יבוא רכבים מארצות חו"ל.

אז למה בעצם משמש היום המס הלא נחוץ שמקפיץ את המחירים בפי-2-3 יותר וכמובן גם בעזרת קומץ יבואנים בלעדיים ללא תחרות בשוק "החופשי" של ענף הרכב.
25. קניית רכב בישראל היא ההוצאה הגדולה השנייה בגודלה אחרי קניית
בית/דירה חשוב שהמחיר ,   יהיה כמו בכל העולם.   (05.04.18)
26. א-ל, ת-ג-י-ד-ו, yes, ל-מ-ח-י-ר-י-ם, ה-א-ל-ו, ב-י-ש-ר-א-ל
אימרו NO לגזל ולעושק ,   ומחירים פי-2-3 יותר   (05.04.18)
27. זוהי - כתבה - למי - שלמדו - נהיגה - בהתכתבות - בדואר.
יונה   (05.04.18)
28. חניה
שרית   (05.04.18)
D N R N D N R D N R N D N R N D N R
סתם רק מנסה להחנות.
29. אם נורה אדומה דולקת לא נוסעים מהר
אהוד ,   שרון   (05.04.18)
איש המקצוע שמסביר בסרטון את מהות נורות החיווי על פי צבען.
מציע בקולו לנסוע מהר למוסך , כאשר נורה אדומה המתריעה על תקלה במערכת בלימת הרכב, מופעלת "ואם זה לא בגלל מעצור היד שלא שוחרר לנסוע מהר למוסך"?
אם יש חשד לתקלה במערכת הבלימה לא נוסעים מהר!1
30. יופי נחמה ! ומה עם האור הכחול ???
יוסף ,   כרמי יוסף   (05.04.18)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה