רכב  חדשות  בארץ
כבישים בטוחים?
הלל פוסק
פורסם: 13.05.01, 17:56
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות ב-50 דיונים
1. מהירות מופרזת - מיתוס מגוחך!
עמי   (13.05.01)
לפני כשבועיים קיבלתי דו"ח על מהירות מופרזת. 270 ש"ח, שזה בערך כל משכורתי החודשית כחייל. כן, אני יודע, זוהי אשמתי שהשתוללתי במהירות מטורפת של 111(?!) קמ"ש!!! חשוב לציין כי הדבר ארע כאשר חזרתי מאילת, על כביש ב"ש-דימונה. נסיעה שהייתה אמורה לקחת לי כ-3.5 שעות, כולל עצירות במהירות נורמלית של, נאמר, 150 קמ"ש (יש ארצות בהן מהירויות כאלו מותרות...), לקחה לי למעלה מ-5 שעות. 5 שעות של תסכול, עצבנות, חוסר יכולת להתרכז, ונטייה מנטלית להירדמות. כל זאת כאשר: א. לא הייתי עייף כלל. ב. הקפדתי לעצור מספר פעמים בדרך. אין לי ספק בכך שהגברת המהירויות המותרות בכבישים מסוג אלה תגביר את ערנות הנהגים, ואף תמנע תאונות. מה שההתנכלויות המגוכחות של המשטרה לנהגים לא מצליחות לעשות.
2. תאונות
רמי   (13.05.01)
הבעייה העיקרית היא תשתית הכבישים. בכל תאונה בכביש בין-עירוני כדאי לבדוק האם התאונה היתה מתרחשת אם: היו שני נתיבים בכל כיוון, גדר הפרדה, שוליים קשים, תאורה. תתפלא מה תמצא! בקיצור, השלטון מחפה על אוזלת ידו.
3. הנהג הישראלי היה ויישאר אלים
בני י. ,   ירושלים   (13.05.01)
כמי שנוהג שנים רבות, וכמי שביקר בחו"ל וראה מה קורה שם (להוציא את האיטלקים הוונדליסטים), ברור לי שהנהג הישראלי הוא יצור אלים בכביש, כמעט ללא התחשבות בנהגים אחרים, ובוודאי ללא התחשבות בהולכי רגל. הגיע הזמן שהמשטרה אכן תאכוף את החוק, בעיקר נגד נהגי מוניות ואוטובוסים, הנוהגים בכביש כשליטים בלעדיים. הגיע גם הזמן לעבור לרכבות חשמליות, שהן יותר בטוחות ופחות מזהמות.
4. that's so impressive
Khaled   (13.05.01)
but so sad, I think that this is the appropriate time for the goverment to do somthing , or not....
5. האמת על המהירות המופרזת
יפתח   (13.05.01)
העובדה כי 5% מכלל התאונות נגרמו על-ידי מהירות מופרזת אינה מלמדת דבר על משקלה של העבירה. קודם כל, מהירות מופרזת איננה בהכרח מהירות לא חוקית. 80 קמ"ש בערפל זוהי מהירות מופרזת, אם כי חוקית. מה דין תאונה שקרתה במצב זה? כנ"ל לגבי כביש רטוב, תנאי לילה וכדומה. שנית, הנתון החשוב יותר ואשר נעלם הן מהכתבה והן מהתגובה לה הוא: כמה הרוגים ופצועים יש בתאונות שנגרמו ממהירות מופרזת? ולסיום אומר כי הגורם מספר אחד לתאונות הוא פשוט חוסר תשומת הלב של הנהג הממוצע לסביבתו, כולל יכולת שליטתו במכוניתו, הלחץ הנוראי להגיע כמה שיותר מהר לאן שצריך להגיע, וחוסר האדיבות וההתחשבות.
6. מהירות כשלעצמה לא הורגת
בועז   (13.05.01)
חוסר מיומנות במהירות גבוהה הורגת, תוסיפו לזה תחזוקה לקויה של הרכבים והנה עוד כמה תאונות. המסקנה של הלשכה לגבי מידת הסכנה במהירות ידועה לכולנו (ציבור הנהגים) ומאידך זו המחלבה הכי טובה שיש ואפשר כמובן לעשות הרבה תעמולה סביבה. שוב הסיבה היא קלות התפיסה ומחיר הקנסות הגבוה. מתי המשטרה תתחיל באמת לשמור עליו? לאלוהים פתרונים
7. 0 בהבנת הנקרא!
רוני ,   תל-אביב   (13.05.01)
לא רק אפס מעש אלא גם אפס בהבנת הנקרא. משטרת ישראל מחפשת תמיד את המטבע מתחת לפנס. אכיפת המהירות מחייבת מכוניות חדישות, ממל"ז, מערכת כריזה, פנסים מהבהבים, פדרל - בקיצור זאת אכיפה משטרתית סקסית שאפשר למכור בלשכת הגיוס. מסוק משטרתי שמנהל מרדף אחרי נהג ממהר? זה סקסי. זה עושה כותרת: "נתפס במהירות 217 קמ"ש בכביש הערבה ואמר: לא שמתי לב" כמה פעמים ראית כותרת כזאת? מאיפה העיתונאים יודעים את המהירות? כי דובר המשטרה העביר להם! זה טוב לתדמית. שוטרים שאוכפים את החוק ליד מעבר חציה? עם זה אי אפשר לגייס אף אחד. כאשר תברר במשטרת ישראל האם התקיים או צפוי להתקיים דיון מטה בנתוני הדו"ח - שבו יציג מנהל אגף התנועה או מומחה לסטטיסטיקה או מומחה לתחבורה - את הנתונים וניתוחם - תגלה שלא. ואשמח להתבדות.
8. זאת ועוד
דניאל ,   מרכז הפקק   (13.05.01)
תודה רבה ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יש בכל זאת נקודות אור בכל הקשור בזכות הציבור לדעת, או באי-יכולתו של משטר הדיכוי הבירוקרטי לחסום מידע מהציבור, אם כי ידיעה כזו תתרום מעט מאד לשיפור המצב. המשטר משתמש בייצור יזום של פקקי התנועה ככלי מימון עיקרי של פעולותיו המפוקפקות. על כל ליטר של דלק שאתה שורף בפקק, האוצר מרוויח... התשתית המזעזעת תורמת את חלקה בהצמחת רמזורים חדשים תחת מסווה של "שיפורי תנועה". משטרת התנועה מתפקדת כ"טורף-על", שתפקידו להטיל אימה על הציבור ולספוג ממנו עוד כספים. לא ראיתי בכל הארץ, מימי, שוטר תנועה עושה משהו למען הזרמת התנועה או הבטיחות בדרכים. הם פשוט עורבים לנו, ותמיד יתפסו אותנו ברגעים המעטים בהם משתחרר הפקק ואנו יכולים קצת "לרוץ". המשטר אף מצטיין בדיכוי כל יומרה של תחבורה חליפית, ולא-רק זו הציבורית: ע"ע ההיטלים ודמי הביטוח האיומים הבאים למנוע שימוש בכלי-רכב דו-גלגליים. העדר האלטרנטיבה התחבורתית אינה אלא שלילה פשוטה של חירויותינו הבסיסיות ביותר, דהיינו הזכות לנוע בחופשיות בארצינו, והזכות לעשות שימוש במעט הזמן שניתן לנו ע"מ לחיות את חיינו הקצרים, כראות עינינו-אנו. ניתן לטעון, אפוא, כי מדיניות התחבורה של המדינה הזאת היא עוד אחת מהפרות זכויות האדם הרבות והמגוונות שלה, והיא מופנית נגד כל אזרחיה, יהודים וערבים גם-יחד. עד ההתקוממות...
9. אולי סוף סוף יסיקו מסקנות
roadrunner   (13.05.01)
אולי משטרת ישראל תסיק מסקנות מהנתונים של הלשכה ותפסיק לחפש אותנו רק!!! על מהירות ולא על הדברים שבאמת גורמים לתאונות ולא מכניסים הרבה כסף לקופת המשטרה והמדינה.
10. רק הנהג אשם
חגירק   (13.05.01)
בתור נהג שנמצא זמן לא מעט בכבישים נראה לי שהנהג הישראלי אשם ברוב התאונות שקורות. אומרים שתאונות לא קורות אלא נגרמות ויש הרבה צדק באימרה זאת. הנהג הישראלי ידוע בתוקפנותו הרבה ובחוסר הכבוד כלפי נהגים אחרים. הדבר נובע גם מחוסר חינוך הן בבתי הספר והן בתוך המשפחה.
11. מהירות
נהג   (13.05.01)
הלישכה המרכזית מציינת את גורם המהירות המופרזת כגורם לתאונה רק ב-5% מהתאונות אבל לא מצויין בכמה מהם המהירות היתה הגורם הנוסף שהפך את התאונה מקלה לקשה....
12. מה יש לכם?
אנונימי   (13.05.01)
מה זו הפסימיות הזו? איזה סיבות מצאתם, המצב ביטחוני? הרי רוב התאונות מתרחשות ליד הבית. אני לפחות, לא נסעתי פחות השנה. יש ירידה במספר הנפגעים, תשמחו בשמחתנו ותפסיקו לחפש סיבות לדכא. יום טוב לכם
13. הסיבה לירידה בתאונות - אחת
יורם מלצר ,   ירושלים   (13.05.01)
והיא: המיתון הכלכלי. בכל העולם ידוע שבמיתון יש פחות תאונות, פשוט כי נוסעים פחות כי יש פחות כסף. עד כדי כך, ששיעור הירידה בתאונות נחשב למדד למיתון.
14. כמה נכון
איתי   (14.05.01)
כמה נכונה הכתבה הזאת, בארץ או שמסלפים עובדות או שלא יודעים לנתח אותן כמו שצריך. והכי חשובה הנק' הסופית - אבל אין מה לעשות מהירות מופרזת הורגת - במיוחד את הכיס של מי שנתפס ע"י המשטרה, זהמה היא הורגת. עובדה שהמהירות הממוצעת עולה וכמות התאונות "יורדת" אז למה זה לא בא לידי ביטוי בהעלאת המהירות המותרת? הרוב קובע לא?
15. כתבה מעולה
דן   (14.05.01)
מי שנוהג בכבישי הארץ הרגיש בזאת כבר מזמן- טוב שעכשיו גם המספרים מדברים. אני גם לא ראיתי "נהיגה בשיכרות" כגורם לתאונות.
16. raise the speed limit
מישהו   (14.05.01)
with today cars tecnologi there is now reason to go so slow. in most of Israel roads you can go much faster than 90 impruving the roads qulity will defantly save a lot of lives
17. קשקוש סטטיסטי!
מושיקו הנהג   (14.05.01)
איך הגיב לאחרונה נגיד בנק ישראל על נתוני הלמ"ס?..."אז מה אני צריך לעשות עם הנתונים שלהם? לחבר אותם?...להכפיל אותם?"... בישראל אין חובת דווח על תאונות ללא נפגעים כמקובל במערב. בישראל אין חובת איסוף וניתוח גורמי תאונות וניתוח ממצאים ע"י חברות ביטוח. בישראל לא מבצעים חקר גורמי תאונות דרכים גם כאשר יש נפגעים. יוצא מזה שהקשקוש הסטטיסטי מתבסס רק על דווחים שהגיעו למשטרה (תאונות עם נפגעים בלבד עם מיון ארכאי של הסיבות לתאונה להערכת הבוחן) ואינם מייצגים את המצב בפועל. בישראל גם אין מידע דמוגראפי מלא על הנהגים ועל דגמי הרכב שהשתתפו בתאונות. רוצים לראות ניתוח נאות? פנו לאתרי ניתוח גורמי התאונות בארה"ב ואז גם תדעו מי היא המכונית ההורגת מס' 1 בארה"ב! רמז- מכונית קוריאנית קטנה מאד פופולארית בישראל.
18. קשה לומר שהמשטרה לא עוזרת
פיתה פלאפל   (14.05.01)
אך בכל אופן האובססיה המשטרתית סביב המהירות המופרזת, מופרזת. ראוי שהמשטרה תקח את הניתוח שעשו הלמ"ס תנתח לפחות כפי שהכתב הנכבד עשה, ותסיק מסקנות. לדעתי, בהתאם לנתוני הכתבה, השאלה הראשונה שעל המשטרה לשאול היא כיצד להגן על הולכי הרגל. כן, כן, כיצד *להגן*, ולא כיצד לתפוס עברייני תנועה.
19. די להפקרות
שלמה   (14.05.01)
כתבה זו שבה ומראה כי למהירות משקל קטן מאוד בכלל התאונות. ולמרות זאת עקב קלות האכיפה, משטרת ישראל יורדת לחיי הנהגים באכיפה של המהירות בד"כ בכבישים מהירים ורב מסלוליים בהם המהירות המותרת היא כמובן 90, וכן בקצה ירידה ארוכה. הגיע הזמן לטפל בגורמים האמיתיים לתאונות כמו נהגים שנוסעים 70 בנתיב אמצעי, או כאלה שסוטים וחותכים נתיבים. וכמובן להשקיע בתשתית הכבישים !!!
20. שנים אני מחכה למישהו שיעלה את הנושא
אלי ו.   (14.05.01)
ניתוח הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים הוא נושא שהתקשורת בורחת ממנו כבר שנים. סוף סוף מישהו כותב על הנושא. עוד כמה כתבות בנושא ואולי גם מקבלי ההחלטות יקלטו משהו.
21. חמישה אחוזים
יואב   (14.05.01)
בואו נדייק. אפילו נתוני הלמ"ס אינם קובעים שהמהירות אחראית לחמישה אחוזים מהתאונות, אלא שבחמישה אחוזים מהתאונות התברר שהנהג האשם נהג במהירות שמעל המותר בחוק. ממצא זה אינו מפתיע, מכיוון שרוב התאונות קורות בתנועה צפופה ולא בכבישים פתוחים בהם אפשר ליסוע במהירות גבוהה מהמותרת. בתנועה צפופה יש לא מעט נהגים פרועים המזגזגים בין המכוניות האחרות ונוסעים מהר מדי, אבל על-פי רוב אינם עוברים את המהירות המותרת. לדוגמא ניקח נהג שאיכשהו מצליח ליסוע במהירות חמישים קמ"ש ברחוב ז'בוטינסקי בשמונה בבוקר. אין גם מקום לרמיזות שבכתבה לגבי הרעש התקשורתי מצד הרשות והמשטרה. הסיבה לכך ברורה וידועה: מהירות קל למדוד. סטייה מהנתיב, אי-שמירת מרחק ובודאי אי-מתן זכות קדימה קשה למדוד. נכון שיש בכך משום חיפוש המטבע מתחת לפנס, אבל כל עוד נמדדים שוטרים בכמות הדוחות שהם מחלקים (ולא, הכסף לא מגיע למשטרה) אל לנו לצפות לקשר בין גורמי התאונות לבין עדיפויות האכיפה.
22. האמת שמאחורי המספרים
בובי ,   חדרה   (14.05.01)
תאונת דרכים נרשמת רק לאחר מילוי דוח תאונה ע"י המשטרה. במקרה ואין נפגעים לא תמיד ממולא הדו"ח כלומר המשטרה ממלאת פחות דוחות תאונה וזאת בכדי להראות לסטטיסטיקה שאין תאונות. הנושא הנ"ל בדוק ונכון לגבי תאונות ללא נפגעים במקרה ויש נפגעים חייבת התאונה להרשם ולהכנס לסטטיסטיקה.
23. יש לברך על כל אדם שניצל
גלעד ,   באר שבע   (14.05.01)
יש לברך על כל אדם שניצל ולא משנה באלו נסיבות! אי אפשר לדעת מי זה היה אמור להיות אני או קורא אחר או אח של אחד מאיתנו. עם זאת, עוד לא תמה המלחמה
24. חבל
ניר ז   (14.05.01)
רק חבל שלקודקודים אין את הבינה להבין את העובדות האלו.
25. כבר שנים שהדו"ח נראה אותו הדבר
ניר   (14.05.01)
ועדיין האנמים במשטרה עוצרים אנשים שנוסעים 110 בכביש מס' 1, כשאפילו אלו שנוסעים 70 ומאלצים את כל הרכבים בכביש לבצע עקיפות מיותרות מסוכנים יותר!! הכתבה נפלאה, אבל כנראה ישתנו פה דברים רק כשבני יהודה ינצחו במונדיאל...
26. תרבות, חינוך ואכיפה
יוסי זיסקינד ,   תל-אביב   (14.05.01)
שלום רב! אני בהחלט מסכים עם רוב עובדות הכתבה ואפרט: א. אכן יש צורך דחוף לשפר ולהתאים את לימוד הנהיגה הן לתקופה והן ללומדי הנהיגה של המאה העשרים ואחת. ב. הגיע הזמן ללמד וללמוד, שיש ליישם את התיאוריה. נכון להיום קיים נתק כמעט מוחלט בין העיוני למעשי. ג.רובנו מסכימים לעובדה שרק סוג מסוים של עבירות תנועה נאכף ולעיתים בלי קשר למעורבות בתאונה. יחד עם זה, ובהחלט רצוי שעבירות של אי מתן זכות קדימה להולכי רגל אכן יטופלו, אך על מנת שלא נגיע למצב דומה הקיים היום בסיג העבירות הנאכפות - עד היום, ניתן לשמוע מנהגים וותיקים וצעירים כאחד, ... הוריד הולך רגל רגלו לכביש, חייב הנהג לעצור... כבר שנים רבות אין נכון זה נכון. כאמור, יש בהחלט מקום לאכוף את סוג העבירות כאמור אך גם להתחיל ולחבר את התיאוריה למעשה הן אצל הנהגים, עוברי הדרך בכלל וכמובן הגוף האמון על האכיפה - המשטרה.
27. את מי זה מעניין?
רמי   (14.05.01)
למה להטריד את מקבלי ההחלטות בעודף פרטים, הנתונים שהם מעונינים להציג הם ירידה בתאונות הדרכים ואכן זה מה שהם קיבלו.
28. רק ביקורת
אורן ,   תל אביב   (14.05.01)
משטרת ישראל פשוט לא שמה עליכם. לא על הכתבים, לא על המבקרים, לא על החוקרים, המדענים ואנשי הסטטיסטיקה. בחלם, המשטרה הפכה לעסק, ומזמן מטרתו היחידה של העסק הוא ניפוח הקופה. אז לא משנה כמה תכתבו וכמה תמחו, וכמה אתם צודקים, מה שמשנה זו הקופה ואין בארצנו המטומטמת מי שיכול לשנות את זה. חרא של מדינה
29. עכשיו...
דודו ,   ראשון לציון   (14.05.01)
עושים כל כך הרבה רוח בנוגע לקטל בתאונות הדרכים. תמיד יודעים להאשים את הנהגים. נסעת מהר, את לא היית זהיר מספיק, אתה לא יודע לשלוט על הרכב.... אולי כבר תתקנו את הכבישים המזופתים האלה, יותר נכון, למע"צ אין מושג איך עושים את זה. אז שיביאו מומחים מחו"ל כי נכון לעכשיו כל כביש חדש שנסלל כאן מתפוצץ ונסדק תוך פחות משנה.
30. האשמה גם על הולכי הרגל!
אורי   (14.05.01)
כמה פעמים שמעתם על הולכי רגל שמקבלים דו"ח. בתור נהג תל אביבי, נמאס שכולם יורדים לך לכביש! לא מענין אותם. הם יורדים. חינוך נכון לא רק לנהגים. גם להולכי הרגל. דרך אגב, לפחות פעם בשבוע בשער האחורי של הקריה בת"א בשד' שאול המלך יש שוטר שעוצר נהגים שלא עוצרים במעבר חנייה. סתם דוגמא.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה