"ארץעיר" הוא ארגון הפועל לקידום קהילתיות עירונית בכל הארץ באמצעות שלושה תחומים מרכזיים: קהילה, יזמות ותעסוקה. הארגון פועל מאז שנת 2006 בפריפריה החברתית והגיאוגרפית עם התושבים המקומיים, לביסוס ערים חזקות, קהילתיות וחדשניות.
הנחת היסוד של הארגון היא שליזמים חברתיים המשלבים את החדשנות, החשיבה היצירתית והתשוקה לשינוי חברתי, יש יכולת לייצר שינוי אמיתי באיזור. יזמים מקומיים, הצומחים מהשטח עצמו, מכירים את הצרכים של הקהילה והאיזור בו הם חיים, ובפעילותם הם מייצרים פתרונות חדשניים. היזמים החברתיים אמנם פועלים ברמה מקומית, אבל הם מניעים תהליכים שיכולים לשנות תפיסה ומציאות גם ברמה החברתית הארצית.
"העמותות והמיזמים שהצטרפו לאחרונה לרשת היזמים שלנו, הם דוגמה ליזמות שצומחת מלמטה למעלה ומזהה את הצורך האמיתי במתן מענה לאנשים עם מוגבלויות שונות", מסביר אורי כרמל - מנכ"ל ארגון "ארץעיר". "עבור אותן אוכלוסיות מדובר במענה משמעותי המסייע להם בבניית חיים עצמאיים, משגשגים ובעלי משמעות".
5 צפייה בגלריה
מיזם סנאפ
מיזם סנאפ
סנאפ - מציע מקצוע לחיים ושילוב מקצועי וחברתי עבור צעירים עם צרכים מיוחדים בקהילה
(צילום: סנאפ)
"מיזמים מסוג זה הם אלה שיובילו את החברה הישראלית למקום טוב יותר. כדי להמשיך בעשייה ובחיזוק המיזמים הפועלים לטובת אוכלוסיות שונות בחברה בהם אוכלוסיות עם מוגבלויות שונות, מוביל הארגון בימים אלו קמפיין גיוס המונים במטרה להרחיב את הפעילויות ולהבטיח חברה ישראלית טובה יותר", מסכם כרמל.

המיזמים שבקמפיין:

"טובטק" (TOVTECH)
מיזם הפועל להכשרת וקידום תעסוקה בתחומי טכנולוגייה והייטק לאנשים עם מוגבלויות או עם מוגבלות נפשית.
את המיזם הקימו לפני כשנתיים רז הדס וטליה אביחיל המגיעים מעולם ההייטק ומתמודדים עם מוגבלות נפשית. יחד הם הבינו את הצורך וההתאמה של עולם הקריירה הטכנולוגי עבור אנשים עם מוגבלויות. כך למשל - בעולם ההייטק כמעט ולא קיימות משרות בהיקף חלקי שכן אנשים עם מוגבלויות מתקשים מאוד לעבוד בהיקף מלא בשל העומס והיכולת שלהם לעמוד בלחצים אלו.
כשהדס ואביחיל הבינו זאת הם החליטו להקים את "טובטק" - מיזם המציע הכשרה מקצועית לאנשים עם מוגבלויות בתחום הדאטה, ומסלול השמה והעסקה במשרה חלקית בתחום ב"טובטק". באמצעות המיזם מכשירים אנשים עם מוגבלות ומעסיקים אותם עבור חברות הייטק שונות.
5 צפייה בגלריה
מיזם טובטק
מיזם טובטק
מיזם טובטק
(צילום: באדיבות טובטק)
"'טובטק' הוא דוגמא ליזמות שצומחת מלמטה למעלה", מסבירה אביחיל. "זיהינו את הצורך במתן מענה לאוכלוסיות עם מוגבלויות שונות בתחום התעסוקה בכלל ובענף הייטק בפרט. לצערנו עולם הקריירה בכלל וההייטק בפרט אינו מותאם לאוכלוסיות אלו. מדובר במיזם בעל חשיבות חברתית חשובה. בנוסף לכך שבעזרת המיזם אנו מכשירים ומעסיקים צעירים וצעירות עם מוגבלות, אנו מעניקים להם הזדמנות לרכוש מקצוע איכותי ולהשתלב בעבודה מאתגרת ומעניינת".
הדס מוסיף: "בישראל יש כשני מיליון אנשים עם מוגבלויות, מחצית מהם בבית, ללא תעסוקה. מדובר בהפסד כלכלי עצום לשוק העבודה. באמצעות הפעילות של TOVTECH, אנו מסייעים מצד אחד לצעירים וצעירות עם מוגבלות שהיו עשויים להיות נטל כלכלי על החברה, ומצד שני אנו מחזקים לאותם הצעירים את התחושה שהם משמעותיים, חשובים ותורמים לחברה".
סנאפ - המרכז החברתי לצילום
סטודיו מקצועי לצילום המקדם ומשלב תעסוקתית צעירים עם צרכים מיוחדים. המיזם מכשיר צעירים עם מוגבלות להיות צלמים מקצועיים. בסטודיו הבאר-שבעי קיים בית הספר לצילום שמטרתו להכשיר אנשים עם צרכים מיוחדים כצלמים ובהמשך לספק להם עבודה בתחום. המיזם הוקם במסגרת מאיץ לעסקים חברתיים לפני כשמונה שנים ומאז הצלמים שעברו הכשרה צילמו עשרות חתונות, אירועים משפחתיים ועסקיים, צילומי פורטפוליו ותדמית ועוד.
5 צפייה בגלריה
מיזם סנאפ
מיזם סנאפ
אורי כרמל: "מדובר במענה משמעותי המסייע להם בבניית חיים עצמאיים, משגשגים ובעלי משמעות".
(צילום: סנאפ)
"סנאפ - המרכז החברתי לצילום, מציע מקצוע לחיים ושילוב מקצועי וחברתי עבור צעירים עם צרכים מיוחדים בקהילה", מספר עידן אסלן - ממקימי המיזם. "אנו עסק חברתי שנותן שירותי צילום לקהל הרחב ומקדם את חזונו לשילוב אמיתי בגובה העיניים. מטרתנו להכשיר את אותם הצעירים ברמה המקצועית ביותר ולספק שירות ברמה הגבוהה ביותר בשוק".
"לעוף על התואר"
מיזם המסייע לסטודנטים וסטודנטיות עם מוגבלות לעבור את התואר בצורה חיובית ונעימה. המיזם הוקם על ידי סתיו ניסר, עיוורת ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ואנגלית, ותואר שני בחקר סכסוכים ויישובים של האוניברסיטה העברית בירושלים.
ניסר גילתה כי סטודנט עם מוגבלות בישראל אומנם נהנה מהקלות והתאמות בפן הלימודי, אך הפן החברתי והתעסוקתי נזנח לגמרי. סטודנטים וסטודנטיות עם מוגבלות חווים אתגרים יומיומיים בדרך לתואר שלהם, לכן היא הקימה את "לעוף על התואר" במסגרתו מקיימים הרצאות בנושאים מגוונים ומותאמים עבורם.
5 צפייה בגלריה
 "ישנם למעלה מ-300 סטודנטים עם מוגבלויות מכל האוניברסיטאות והמכללות בארץ, שנהנים ממיזם 'לעוף על התואר'"
 "ישנם למעלה מ-300 סטודנטים עם מוגבלויות מכל האוניברסיטאות והמכללות בארץ, שנהנים ממיזם 'לעוף על התואר'"
"ישנם למעלה מ-300 סטודנטים עם מוגבלויות מכל האוניברסיטאות והמכללות בארץ, שנהנים ממיזם 'לעוף על התואר'"
(צילום: רויטרס)
"התפקיד שלנו לעזור להם לדבר את הבעיה שלהם", מתארת ניסר. "אנו נפגשים כקבוצת שייכות וקבוצת עמיתים. בקבוצה זו הם משתפים מתוך החוויה האישית שלהם ואז הם מקבלים כלים. כיום ישנם למעלה מ-300 סטודנטים עם מוגבלויות מכל האוניברסיטאות והמכללות בארץ, שנהנים ממיזם 'לעוף על התואר'".
מיזם הקשב"ה - יוזמה לקידום שילוב להנגשה הקשב"ה היא יוזמה לקידום והכלה של אנשים עם אוטיזם.המיזם פועל ליצירת תו הקשב"ה לבעלי עסקים, במטרה לקדם ולהעלות את המודעות בקרב בעלי עסקים בישראל להנגשת השירות שלהם עבור אנשים עם אוטיזם.
תו הנגישות יאפשר השתתפות מלאה של אנשים עם אוטיזם ובני משפחותיהם במקומות בילוי ושירותים ציבוריים כמו כולם. במסגרת התו, בעלי עסקים יעברו הדרכה בנושא אוטיזם, יופץ מאגר של עסקים נגישים ועוד. בימים אלו מתחיל פיילוט בבאר שבע.
5 צפייה בגלריה
מיזם הקשב"ה
מיזם הקשב"ה
מיזם הקשב"ה -להקשיב, לעשות ולשנות
(צילום: באדיבות מיזם הקשב"ה)
"מיזם הקשב"ה הוקם כדי להבטיח הנגשה של מספר רב של עסקים, נותני שירות, מקומות בילוי ופנאי, כך שאנשים עם אוטיזם יוכלו להשתתף במרחב הציבורי, לצרוך שירותים שונים ולהתנהל בעולם שלנו כשווים בין שוות", אומר ניר פיטלוביץ', ממייסדי המיזם. "הקשב"ה זה העסק של כולנו - להקשיב, לעשות ולשנות. כוחנו באחדותנו - ביחד נייצר הקשב"ה".