בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
זה קרה ביום ראשון, לפני 25 ‬שנה. דנה פנחסוב (‭46‬) עלתה על אוטובוס קו 18 בירושלים בדרכה לבסיס הטירונים של מג"ב, שבו שירתה כאחראית המרפאה (והחובשת הראשונה בקבע בצה"ל). פיצוץ אדיר הרעיד לפתע את האוטובוס העמוס – פיגוע של מחבל מתאבד.
"הכיסא שלי היה ממוקם מעל מכל הסולר, שהתלקח מיד. כתוצאה מהפיצוץ איבדתי את ההכרה ונשארתי דקות ארוכות בתוך האש הבוערת, עד שמישהו שם לב שאני עדיין חיה", היא מספרת, "התעוררתי אחרי שבוע בבית החולים הדסה עין כרם כשאני פצועה אנושות ושרופה בכל חלקי גופי. ההמשך היה חודשים ארוכים של בכי וכאבים עצומים, ניתוחים, השתלות עור, שיקום ארוך ומאבק יומיומי לקיום חיים שגרתיים".
1 צפייה בגלריה
דנה פנחסוב
דנה פנחסוב
דנה פנחסוב
(צילום: ארגון נכי צהל)
בתוך הסיוט הייתה נקודת אור. בן זוגה דאז ובעלה כיום, שלומי, החליט לא לוותר על אהבתם: השניים התחתנו מספר חודשים אחרי הפיגוע ועם השנים הביאו ארבעה ילדים לעולם. דנה, שהחליטה לשקם את חייה, חזרה בהמשך לעבודתה כאחראית מרפאה במג"ב, תפקיד שממנו פרשה בגיל 28.‬
"לאחר הפרישה הרגשתי קצת אבודה והייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש. הייתי אמנם אמא צעירה עם שני תינוקות בבית, אבל רציתי לעשות משהו אחר, משהו שישאיר חותם בעולם הזה, ואז החל פרק ההתנדבות בחיי, שהפך לייעוד שלי בחיים. בהתחלה התנדבתי במתנ"ס עם קשישים וילדים בסיכון. אחר כך התנדבתי במשך חמש שנים בארגון נכי צה"ל. לפני תשע שנים הקמתי והתחלתי לנהל את תוכנית ילדי אומ"ץ, שבמסגרתה אנו שולחים ילדי בר מצווה של נכי צה"ל קשים לחודש מחנה קיץ בקנדה – חוויה מעצבת חיים עבורם".
התוכנית נקטעה בשל הקורונה, ודנה, שלא יכולה בלי להתנדב, התחילה לבשל באופן יומיומי בבית תמחוי שמשרת כ-600 נזקקים. "הם שיבחו אותי כל הזמן את המנות הטעימות שבישלתי", היא מספרת בגאווה, "זה נתן לי סיפוק אדיר לראות את האור בעיניים של האנשים".
בחודשים האחרונים בית התמחוי נמצא בשיפוצים ודנה חזרה להתנדב בארגון נכי צה"ל. "אני מסייעת לנכים במפגשים של אחד על אחד", היא מספרת, "ובמקביל מתחילה להניע מחדש את תוכנית אומ"ץ בקנדה. מבחינתי להתנדב זו השליחות שלי לחיים. אני מרגישה שאני צריכה את זה בשביל לקום בבוקר, בשביל שתהיה לי מטרה. זה הדלק שלי לקום בבוקר ולהרגיש שאני משאירה משהו אחריי בעולם".
יום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר יום מעשים טובים, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון