פינת זום מקושטת בצמחייה

ברוכים הבאים לג'ונגל: כך תארגנו פינת צמחייה פוטוגנית לזום

במקום דלתות הארון הישנות או המדפים העמוסים בממ"ד: פינה שופעת צמחייה היא הפתרון האידאלי לתפאורה לפגישות זום. הם מרשימים הרבה יותר מכל אפשרות עיצובית אחרת, ועולים הרבה פחות. עם הצמחים הנכונים הפינה תוכל לשגשג גם אם גננות לא נכללת בסט הכישורים שלכם

רינת טל
עודכן:
איפה אתם יושבת לפגישות זום? האם מדובר בסלון מעוצב או בחדר עבודה מתוקתק, או שאולי אתם סוגרים את הדלת של הממ"ד המבורדק בניסיון נואש למצוא קצת שקט? אם גם אצלכם ב' היא התשובה הנכונה, יש לנו פתרון קל ופשוט ליישום. הוא זול משמעותית כמעט מכל פתרון עיצובי אחר ואת אפקט ה"וואו" שהוא יוצר קשה מאוד ליצור באמצעים אחרים. מה הסוד? במילה אחת: צמחים.
מדוע דווקא צמחים? הם יוצרים תחושת נוף טבעי מרגיעה, ואינם מושכים את תשומת הלב הנקודתית כפי שאיור מעניין מאחוריכם יעשה. לצמחים קווי מתאר גליים שיוצרים זרימה ויכולים לעלות זה על זה בהרמוניה, לעומת אובייקטים מעשה ידי אדם בעלי צלעות ישרות. לצמחים יש נפח שיכול ליצור תחושה רב-שכבתית, והמראה שהם יוצרים הוא יותר של ג'ונגל ופחות של פוסטר.
7 צפייה בגלריה
פינת זום מקושטת בצמחייה
פינת זום מקושטת בצמחייה
פינת זום מקושטת בצמחייה
(עיצוב וצילום: רינת טל)

ארבעה מימדים של צמחים

לפני שאתם מתחילים לגנן, סדרו את הפריים כמו שצריך: ראשית, כוונו את המצלמה לזווית ישרה, כך שמסך המחשב (והמצלמה שעליו) ניצבים ב-90 מעלות לרצפה והפרספקטיבה של החדר ישרה. הקווים הישרים ייצרו תמונה אלגנטית יותר, וזה גם יכול לחסוך מחבריכם לשיחה את המראה המלבב של המזגן שלכם. השתדלו שלא לכוון את המסך ישירות לחלון שדרכו בוהקת שמש כדי לא "לשרוף" את הפריים, ואם אתם לא גרים לבד, עדיף שדלת החדר לא תהיה מאחוריכם, למניעת מצבים מביכים. נוסף על כך, הגביהו את המסך באמצעות חפצים שונים, עד שיוצב בדיוק מולכם, בגובה העיניים (עמוד השדרה שלכם יודה לכם, וזווית הצילום תחמיא לכם יותר).
על הרצפה מצדדיכם העמידו צמחים גדולים או בינוניים על הגבהה. התקינו מאחוריכם מדפים שעליהם תוכלו להציב צמחים קטנים. התקינו מעליכם מוט או ווים בגבהים משתנים שמהם תוכלו לתלות צמחים שישלימו את הפריימינג מלמעלה. לבסוף, על השולחן, הציבו צמח קטן שיוכל להציץ אל תוך הפריים מהפינה וליצור שכבה נוספת של עומק לתמונה.
ומה לגבי הצמחים עצמם? הנה כמה רעיונות לצמחים פחות שגרתיים בנוף, שיש להם סיכויים טובים להצליח גם אם טיפול בצמחים אינו מהחוזקות שלכם.

1. מונסטרה אדנסוני

זו הגרסה הקטנה והמטפסת הזריזה יותר מן המונסטרה הנאה המוכרת. אמנם היא כבר יותר משנתיים בארץ, אך לא מפסיקה לשבור לבבות, אינה קשה לגידול ומתגמלת בצמיחה מהירה באביב ובקיץ. היא יכולה להישפך מלמעלה למטה או לטפס וליצור מסך מעניין.
7 צפייה בגלריה
מונסטרה אדנסוני "מאנקי"
מונסטרה אדנסוני "מאנקי"
מונסטרה אדנסוני "מאנקי"
(ShutterStock)

2. אגלונמה ורודה

האגלונמות הן קבוצה נהדרת ושורדת של צמחי בית שלא דורשים הרבה. הוורודה היא היפה מביניהן, שכן היא מכניסה גם צבע לתוך כל הירוק. כדי לתחזק את הצבעים הבהירים היפים שלה כדאי לספק לה יותר אור מלאגלונמה כסופה "רגילה".
7 צפייה בגלריה
אגלונמה ורודה
אגלונמה ורודה
אגלונמה ורודה
(ShutterStock)

3. קקטוס מסור או "עצם דג"

בקרב הנשפכים מלמעלה, האפיפילום הוא אחד המיוחדים. עוביו מעניק לו עמידות לאורך זמן רב יותר בין ההשקיות וגם נוכחות בולטת לעומת צמחים דקיקים שעלולים להיעלם ברקע. זה אמנם קקטוס, אך בהיותו צמח טרופי יסתפק באור הטבעי שבתוך הבית, והוא קל ונוח מאוד לגידול.
7 צפייה בגלריה
קקטוס "עצם דג"
קקטוס "עצם דג"
קקטוס "עצם דג"
(ShutterStock)

4. דקל רפיס

מבין הדקלים, שרגישים ליובש באוויר בחורף, הרפיס הוא אחד העמידים. הוא גם הפחות נפוץ במראהו. דללו כמה עלים כך שיובלט קו המתאר של עליו היפים כמניפה, והוא ימלא מצוין את תפקיד הצמח הגדול שעומד לצדכם.
7 צפייה בגלריה
דקל רפיס
דקל רפיס
דקל רפיס
(ShutterStock)

5. ביגוניה מקולטה

בעוד ביגוניות מתקשות להצליח לגדול בתנאי בית סטנדרטיים לאורך זמן, המקולטה היא האחיינית הצעירה שלהן בעיר הגדולה, שמוערכת מאוד בזכות העיגולים הכסופים הגדולים שלה. עם הרבה אור והקפדה על השקיה פחות או יותר בזמן, היא יכולה לשגשג.
7 צפייה בגלריה
ביגוניה מקולטה
ביגוניה מקולטה
ביגוניה מקולטה
(ShutterStock)

6. אנטוריום קלרינרביום

מספיק אנטוריום אחד כדי לגרום לכל פגישת זום להיפתח בדיון ער על צמחים ועל יופי. עם קצת אימון, תוכלו גם לדקלם את השם בקלות (קְלָרִי־נֶרְבְיוּם). לא מדובר בצמח זול וגם לא בקל שבקלים לגידול, לכן השקיעו בו רק אם אתם מרגישים מוכנים לכך.
7 צפייה בגלריה
אנטוריום קלרינרביום
אנטוריום קלרינרביום
אנטוריום קלרינרביום
(ShutterStock)
רינת טל מ"סוקולינה" היא פְלנְט סטיילרית, או מעצבת חללים עם צמחים
פורסם לראשונה: 14:11, 23.02.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button