3 צפייה בגלריה
הגג הקהילתי בבניינו של אהוד אולמרט
הגג הקהילתי בבניינו של אהוד אולמרט
הגג בבניין שבו מתגורר ראש הממשלה לשעבר אולמרט
תקופת הקורונה גרמה לדיירים רבים לגלות מחדש את המרפסת בביתם, ולמי שאין מרפסת – את הגג. כך קרה גם לדיירי אחד הבניינים ברחוב מטמון כהן בתל אביב, שתכננו לשדרג את גג הבניין עם דק מעץ, אדניות ומערכות ישיבה. אלא שלא כולם שותפים לחגיגה: בקומות הרביעית והחמישית בבניין מתגורר דייר מאובטח ומפורסם – ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – שלא אוהב את המפגשים החברתיים מעל ראשו.
אולמרט ורעייתו עליזה – שאמנם מתגוררים בקומות העליונות אך אינם בעלי הגג – הגישו השבוע בקשה לצו מניעה נגד דיירי הבניין, שיאסור עליהם לבצע שינויים בגג כמו התקנת דק, הצבת ריהוט לאירוח כמו ספות, שולחנות וכיסאות, ויתיר להם להיכנס לגג אך ורק לצורך תיקון ותחזוקה של מתקנים כמו מזגנים ודודי שמש, ולא למטרת מפגשים חברתיים ופעילויות פנאי.
3 צפייה בגלריה
הגג הקהילתי בבניינו של אהוד אולמרט
הגג הקהילתי בבניינו של אהוד אולמרט
הגג הקהילתי בבניינו של אהוד אולמרט
(לאסור הכנסת ריהוט לגג)
"בתקופת הסגר זו הייתה הפעם הראשונה שהתחלנו לעלות לגג, והתחלנו להכיר את הדיירים", סיפרה אחת הדיירות. "ישבנו על הגג, שיחקנו משחקי קופסה יחד, חגגנו את המימונה ועלינו ביום העצמאות לראות את המטס. פתאום הייתה תחושה של קהילתיות שלא הייתה קודם בבניין".
תחת אותו גג נמצאת דירתם של אולמרט ורעייתו, שנבנתה במסגרת תמ"א 38, ושלפי דיווחים בתקשורת רכש הזוג אולמרט ב-2018 ושוויה מוערך בכ-12 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
אהוד אולמרט
אהוד אולמרט
ראש הממשלה לשעבר אולמרט
(צילום: אבי מועלם)
השבוע נדהמו דיירי הבניין לקבל מכתב מהזוג אולמרט, שמיוצג על ידי משרד עורכי הדין גולדפרב, זליגמן ושות', שבו הוא דורש להוציא צו מניעה האוסר עליהם לקיים על הגג מפגשים חברתיים ולבצע בו שינויים.
"הגשת הבקשה נעשית בלית ברירה של ממש, לאחר שהמבקשים עשו כל שבידם לנסות ולהגיע להבנות תוך שמירת יחסי שכנות טובה", נכתב מטעם הזוג אולמרט. "אולם נראה כי חלק מדיירי הבניין מטרתם אחרת, ובימים האחרונים גמרו אומר בליבם לעשות בגג כבשלהם, להפוך את הגג המשותף שנועד להצבת מתקנים טכניים למקום התכנסות של דיירים ומוזמניהם.
"לא רק שמדובר במטרד וחוסר נוחות של ממש הנגרם למבקשים מאחר וחלק מדיירי הבית המשותף ומוזמניהם בגג מרעישים, מעשנים, ומשליכים לכלוך מעל ראשם של המבקשים, באופן הפוגע בפרטיותם ומהווה הפרה של ממש לשלוותם והנאה מקניינם – אלא אף מדובר כאמור בשימוש שיש בו כדי לפגוע באטימות הגג ובמערכות המשותפות והפרטיות המותקנות עליו".
הדיירים, שקיבלו פרק זמן של כשבוע להגיב על הבקשה, כועסים על כך שהזוג אולמרט פנה לאמצעים משפטיים – לטענתם ללא הידברות עימם – לאחר שבמשך תקופה ארוכה הם צריכים לספוג את חוסר הנוחות שנגרמת מצד המאבטחים שמלווים את אולמרט. "המאבטחים בודקים כל אדם שנכנס אלינו לבניין, ואם התשובות לא מוצאות חן בעיניהם הם מלווים אותו עד לדלת הדירה שהוא מגיע אליה", אמרו כמה מהשכנים. "כל הבניין מרושת במצלמות, והפרטיות שלנו נפגעה".
השכנים כועסים גם על כך שהם נאלצים להוציא כספים כדי להגן על זכותם לשימוש ברכוש המשותף. "אין אף אחד בעולם שאפשר לפנות אליו על הגזל הזה? זו תקופת קורונה, למה צריך לגרום לדיירים להוציא כסף בזמן הזה?", כתבה דיירת בקבוצת הוואטסאפ של הבניין, ודייר אחר הוסיף: "יש כאן ניסיון לגזילת הרכוש שלנו".