שוב המתה של בעלי חיים בבסיס צבאי בדרך שנויה במחלוקת: חיילים בבסיס טוענים כי במתחם פלוגת הקשר של החטיבה הירוקה, נוהגים גורמים פיקודיים ללכוד את החולדות בתוך כלובים, ולאחר מכך להטיל עליהן את המים הרותחים עד שהן מתות.
המקרה האחרון אירע בשבוע שעבר, וחלקו תועד ע"י החיילים. בצה"ל החלו בבדיקת האירוע לאחר פניית ynet. מהעדויות עולה כי מפקדים בבסיס לוכדים את החולדות ע"י מדבקות בהן נתפסות, ולאחר מכן, בצורה איטית, הורגים אותן באמצעות המים הרותחים.

2 צפייה בגלריה
חולדה בכלוב בבסיס
חולדה בכלוב בבסיס
חולדה בכלוב בבסיס

המתה בניגוד לפקודות הצבא

המתת החולדות בדרך שמנוגדת לפקודות הצבא מצטרפת להמתת לפחות גור חתולים אחד בבסיס חיל האוויר בדרום בחודשים האחרונים, באמצעות התזת נוזל להסרת שומנים על גופו של גור החתולים, שנהג לשוטט בקרבת מטבח הבסיס, באופן שגרם לו לכוויות כימיות ולסבל איטי, עד למותו.
במקרה זה נפתחה חקירת מצ"ח שכללה חקירה של נגד המטבח של הבסיס. חקירה זו הסתיימה ללא כתב אישום לאחר שהנגד הכחיש וחוקרי מצ"ח כשלו בנסיונותיהם למצוא ראיות. יחד עם זאת, איש הקבע הושעה והועמד לדין משמעתי בגין המעשה שיוחס לו.
2 צפייה בגלריה
חולדה בכלוב בבסיס
חולדה בכלוב בבסיס
חולדה בכלוב בבסיס

התנועה לקידום טבעונות בצה"ל: "התעללות חמורה בבע"ח"

"פעם נוספת אנו עדים להתעללות חמורה בבעלי חיים חסרי ישע בצה"ל", אמר ל-ynet יובל חיורוני מהתנועה לקידום טבעונות בצה"ל, "האירועים הללו לא מתרחשים בוואקום. הם קורים על רקע ההתעללות הקשה בחתולים בחיל האוויר, שהסתיימה ללא ענישה כלפי מבצעי העבירות והמפקדים שטייחו. אנו דורשים מצה"ל למצות את מלוא חומרת הדין עם המתעללים, לטפל משמעתית במטייחים ולקיים פעילות חינוכית בנושא".

דובר צה"ל: "נפתחה חקירת מצ"ח"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע שמתואר בפנייה הוא אירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה״ל ועם המצופה ממשרתיו. בנושא נפתחה חקירת מצ״ח בסיומה יועברו ממצאיה לעיון הפרקליטות הצבאית"