יום אחרי החזרה מחופשת חג הקורבן, נהרג הבוקר (יום ג') פועל בניין פלסטיני בן 51 בנפילה מגובה באתר בנייה בשדרות הנשיא ויצמן בחדרה. מדובר בהרוג ה-16 באתרי הבנייה מתחילת השנה.
חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו בזירה, והמשטרה פתחה בחקירה. החובש ירין חרבי סיפר כי "הפועל שכב סמוך לבניין כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם חבלת ראש קשה. הוא היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
1 צפייה בגלריה
היערכות לקראת החגים
היערכות לקראת החגים
ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תחנת חדרה פתחה בחקירת התאונה, ובמקביל הועבר דיווח לחוקרי משרד העבודה. ממצאים ראשוניים העלו כי הפועל נפל בקומה השביעית אך הסיבה לכך אינה ברורה.
ד"ר הדס תגרי, מנהלת "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה", מסרה כי "מצב בטיחות העובדים באתרי הבנייה הוא חמור ביותר, ורק בשבוע שעבר דווח על תשע פציעות של עובדים באתרי הבנייה, בהן שלוש קשות מאד. לאחר הפוגה קלה במהלך חג הקורבן, וטרם שחלפו שעתיים מחידוש העבודה באתרים, אנו מונים לצערנו הרב את ההרוג ה-16 באתרי הבנייה מתחילת השנה, וזאת על אף ששנה זו התאפיינה בנפח פעילות נמוך ביותר מהרגיל בשל משבר הקורונה ואנו מצויים אך בפתחה של עונת הקיץ המתאפיינת בריבוי תאונות".
תגרי הוסיפה כי "אנו קוראים למנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ולרשם הקבלנים במשרד השיכון לנקוט סנקציות מרתיעות כלפי חברות קבלניות, בהן הטלת קנסות בשל הפרות בטיחות ושלילת רישיונות של חברות קבלניות רשלניות – פעולות שכמעט שלא ננקטות כיום. כמו כן, אנו קוראים למשטרת ישראל ולפרקליטות לחקור ביסודיות תאונה זו ואחרות במטרה למצות את הדין עם האחראים ברשלנותם להיפגעות עובדים".