כמה עשרות פעילי "החזית לשחרור דרום תל אביב" בהובלת שפי פז יחד עם תנועת הימין "אם תרצו" מפגינים הלילה (שבת) שוב מול ביתה של נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות בשכונת צהלה בצפון תל אביב. ynet העביר שידור חי ממקום ההפגנה.

3 צפייה בגלריה
ההפגנה מול הבית של חיות
ההפגנה מול הבית של חיות
כתבו ססמאות על הכביש נגד בג"ץ ונגד נשיאות העליון השופטת אסתר חיות
(צילום: מוטי קמחי )

הם כתבו בגיר על הכביש ססמאות נגד השופטת, שבהן קראו "לחקור את החוקרים" ו"לפרק את החונטה". כמו כן קראו לנשיאת העליון להתפטר: "אסתר חיות קוברת את הציונות". עשרות המפגינים הביאו תופים, משרוקיות וסירים כדי להרעיש מול ביתה של חיות בטענה ש"גם השמאל מרעיש מול ביתו של נתניהו בבלפור".

3 צפייה בגלריה
ההפגנה מול הבית של חיות
ההפגנה מול הבית של חיות
פעילת הימין מדרום תל אביב שפי פז, ממארגני המחאה
(צילום: מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
ההפגנה מול הבית של חיות
ההפגנה מול הבית של חיות
ההפגנה מול הבית של חיות
(צילום: מוטי קמחי )
בהזמנה שהופצה לפעילים נכתב: "‏בג"ץ החליט שזכות המחאה עולה על זכות האזרחים לשקט, אז בואו נבדוק אותם. במוצאי שבת, בזמן שהשמאל ישתולל ברחובות רחביה, אנחנו נעשה מסיבת רחוב בצהלה, כי הרי אין אכיפה בררנית, נכון? צאו כבר מהמקלדת ובואו".
מארגני ההפגנה מטעם "החזית לשחרור דרום תל אביב", שפי פז ודורון אברהמי שעוכבו לחקירה בהפגנה בשבוע שעבר לאחר שכתבו בגיר על הכביש "דם יהודי הפקר בג"ץ", אמרו: "זו כבר לא מחאה של תושבי דרום תל אביב בלבד. זו מחאה של הימין שצופה בתדהמה איך מערכת מושחתת של ניגודי עניינים תופס את השלטון. המשטרה שוב תכריח אותנו ללכת קילומטרים עד מקום ההפגנה כי מחסומים שוב יוצבו בכל פינה והפיזור שוב יהיה כנראה אלים.
"אנחנו לא באים ללטף את אסתר חיות, אנחנו באים להוציא עליה חמת זעם. אנחנו באים להילחם בהפיכה השיפוטית, שמתחילה בבית הדין למשמורת ומסתיימת בבג"ץ. לא ניתן למערכת המשפט לקבוע את מדיניות ההגירה של ישראל ולא ניתן לה להחריב את מדינת הלאום".
פז הוסיפה: "אנחנו מפגינים נגד חיות מ-2017 אבל מאז במצב מחמיר והם עשו את הדבר הכי חמור שיכול להיות והם שחררו את כספי הפקדון של המסתננים ובסוף נטביע אותם בים. מי שלא גר בנווה שאנן לא יודע שמאז נפתחו עשרות עסקים של מסתננים בשטחי המסחר של הבניינים הכי חדשים.
"בג"ץ נתן להם רשת ביטחון בזמן שהיו צריכים להחזיר אותם לאריתריאה. אסתר חיות קבעה שמילת נשים זאת עילה לפליטות ולכן היא קוברת את הציונות. לא ניתן לזה לקרות".
אברהמי הוסיף: "חשבתם שנשב ונשתוק ולא נגיע לרחובות כי רק השמאל עושה את זה - אז הנה אנחנו פה. נגיע לפה שבוע אחרי שבוע עד שאסתר חיות תשנה את ההחלטות שלה או תתפטר. אני רוצה להגיד לנתניהו שדין בלפור כדין צהלה; והגיע הזמן להרוס את דיקטטורת בג"ץ".
מתן פלג, יו"ר תנועת הימין "אם תרצו", אמר: "שופטי בג"ץ פועלים באופן גלוי כגוף פוליטי המבקש לעצב את מדיניות ישראל במקום נבחרי הציבור שלה. גישתם של השופטים היא כי חוקי ישראל לרבות חוקי יסוד הם חומר בידי היוצר ולא מסגרת שעליהם לכבד, לשמר ולפסוק על פיהם. אם תושבי רחביה לא ישנו - כך יהיה גם לתושבי צהלה. הגיע הזמן שהנשיאה תתפטר לאלתר מתפקידה. די לדיקטטורה של בג"ץ".