1 צפייה בגלריה
דגל גאווה קרוע בכניסה לביתם של זוג להט"ב בבאר שבע
דגל גאווה קרוע בכניסה לביתם של זוג להט"ב בבאר שבע
דגל גאווה קרוע בכניסה לביתם של זוג להט"ב בבאר שבע
"אנחנו לא מסכנים ולא מפחדים מאף אחד. נתלה דגלי גאווה שוב". לפנות בוקר (בין שישי לשבת), ערב ראש השנה, התעוררו א' ו-י', זוג הומואים המתגוררים יחד למעלה משמונה שנים בבאר שבע לקול צעקות וקריאות גנאי מחוץ לחלונם. "מוות להומואים", צעקו כמה צעירים. "איך המדינה מרשה להומואים לחיות?", הם הוסיפו. בני הזוג בחרו שלא לצאת מביתם כדי שלא להתעמת עם אותם צעירים, אך ב-07:00 יצא אחד מהם מביתו וראה כי שני דגלי הגאווה שנתלו בכניסה ובחצר האחורית נתלשו ונשברו.
"צריך להפעיל המון כוח פיזי כדי לשבור את המוטות שהחזיקו את הדגלים, מה גם שהם היו מחוברים בצורה מיטבית", סיפר א', והוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שנתקלו בשנאה שכזו: "לפני כשלושה חודשים הגשתי תלונה על שריפת דגל גאווה. במשטרה ביקשו ממני ליצור עמם קשר ולעדכן אותם בכל דבר. גם הפעם התקשרתי למשטרה ויצרתי קשר עם החוקר שטיפל בתלונה הקודמת שלנו. אחרי עשר דקות הגיעה ניידת". יצוין כי לפי שעה לא דווח על התקדמות בחקירת אירוע שריפת הדגל.
בעקבות הצתת הדגל לפני כשלושה חודשים יזם "הבית הגאה", בתמיכת האגודה למען הלהט"ב, את פרויקט "דגל ראווה", שבמסגרתו חולקו בעיר דגלי גאווה כאות מחאה על הצתת הדגל. שכנתם של הזוג ביקשה לתלות דגל בחלון ביתה, שנמצא מרחק שני בתים מביתם של בני הזוג. גם הדגל הזה נתלש.
"אנו מקווים כי הפעמים הבאות יימנעו עקב טיפול יסודי ומעמיק של הגורמים הרלוונטיים ולא כי אי-תליית הדגל תמנע אותם", אמרו בני הזוג. "אנו קוראים לכולם: תלו דגלים בחלון. תהיו אתם".
בעקבות אירועי ההתנכלות, שיגר "הבית הגאה" מכתב לראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' ובו דרישה לנקוט עמדה נחרצת בעד הקהילה וזכויותיה, כמו גם התקנת מצלמות ברחבי העיר העתיקה. בתחילת החודש תקפו אלמונים מילולית חבר קהילה באותו אזור בעיר העתיקה. שורת המקרים האלו בעיר באר שבע מציירת תמונת מצב עגומה כלפי הקהילה הגאה בעיר.
מדוברות "הבית הגאה" נמסר: "נדמה כי ביטול האירועים הארציים בחודש הגאווה האחרון עקב הקורונה והזמן הממושך בבית גרמו לנחש להרים את ראשו, ולא מעט ארגונים ואנשים חשוכים ולהט"בופובים מרשים לעצמם להפיץ את דברי השטנה שלהם ואף להיות אלימים.
"המקרים הנ"ל הם תוצאה ישירה של הסתה פרועה ואי גינוי המקרים הללו מצד הגורמים הרלוונטיים מלבים את ההסתה. 'הבית הגאה' נמצא בתקשורת ישירה מול העירייה והמשטרה ואנו נותנים בהם אמון מלא כי הטיפול יהיה ראוי ויסודי. אנחנו נמשיך בחלוקת הדגלים, ונהפוך כל דגל גאווה לחלון ראווה -העיר באר שבע היא גם שלנו- אנחנו לא מפחדים מאף אחד! חג שמח לכולם ושתבוא עלינו שנה שמלאה באור".
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו. מטבע הדברים, איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות".