גרמניה תחייב את בעלי הכלבים להוציא את חיות המחמד שלהם לטיול פעמיים ביום ולמשך שעה לפחות בכל פעם. זאת במסגרת תקנות חדשות שהוצגו השבוע ועוררו סערה בקרב בעלי כלבים שנותרו מבולבלים.
2 צפייה בגלריה
כלב גל חום הונגריה
כלב גל חום הונגריה
"שני טיולים בחום של 32 מעלות? נקפוץ להתרענן בנהר"
(צילום: EPA)
שרת החקלאות, ג'וליה קלוקנר, אמרה כי התקנות החדשות לחוק הכלבים נקבעו על סמך עדויות שרוב הכלבים במדינה אינם מבצעים מספיק פעילות גופנית על בסיס יומי. לפי נתוני משרד החקלאות, בגרמניה ישנם 9.4 מיליון כלבים ו-19% ממשקי הבית מחזיקים בכלב.
קלוקנר אמרה כי ממצאים מדעיים חדשים מראים שכלבים זקוקים ל"מידה מספקת של פעילות ומגע עם גירויים סביבתיים", כולל בעלי חיים אחרים, טבע ואנשים, מדי יום. "כלבים הם לא צעצועים. יש להם צרכים משלהם, שצריך לקחת בחשבון", אמרה השרה. התקנות החדשות יאסרו גם להשאיר את הכלבים לבד בבית לפרקי זמן ארוכים או להחזיק אותם קשורים זמן ממושך.
בשלב זה לא ברור כיצד הממשלה תוכל להבטיח שבעלי הכלבים יעמדו בכללים, שצפויים להיכנס לתוקף בשנה הבאה. דוברת במשרד החקלאות אמרה כי הרשויות בכל אחת מ-16 מדינות המחוז בגרמניה יהיו אחראיות לאכוף את החוק.
2 צפייה בגלריה
כלב טיול ג'ויסט גרמניה
כלב טיול ג'ויסט גרמניה
"כלל אחד לכל הכלבים, זה לא מציאותי". אישה מטיילת עם כלב בג'ויסט
(צילום: AP)
"טיולי חובה לבעלי כלבים? שטויות!", נכתב בעיתון הנפוץ ביותר בגרמניה ה"בילד" במאמר דעה על הגזירה החדשה. דובר איגוד הכלבים הגרמני אודו קופרניק אמר שרוב בעלי הכלבים צוחקים מהתקנות החדשות משום שהם מבלים מספק זמן בטיולים עם חבריהם ההולכים על ארבע גם כיום. "הכוונה כנראה הייתה טובה, אבל כלל אחד לכל הכלבים, זה לא מציאותי", הוא אמר.
ברבל קלייד מברלין, בעליו של יורקשייר טרייר בן חמש, אמר כי "זו התנשאות" להגיד לו לכמה זמן להוציא את הכלב שלו לטיול. "מי יבדוק אותי? השכן יתקשר למשטרה אם יחשוד בי שאני לא לוקח את סם לטיולים ארוכים מספיק? הוא לא יסתדר עם שעתיים ביום בכל מקרה", הוא הוסיף.
וולטר שוויץ המתגורר בקלן סיפר שהרועה הגרמני בן ה-14 שלו חולה בסרטן ומסוגל לצאת רק לטיולים קצרים ליד הבית. "הם צריכים לסמוך על אנשים", אמר שוויץ. "בשלב הבא יגידו גם לבעלי חתולים באיזו תדירות להחליף להם את החול בארגז".
גם בתוך מפלגתה של קלוקנר לעגו לתקנות החדשות. ססקיה לודוויג, חברת פרלמנט מהמפלגה הנוצרית-דמוקרטית, אמרה שכלבים לא יכולים לשהות זמן רב כל כך בחוץ כעת בשל גל החום. "לא אקח את הרידג'בק הרודזי שלי לשני טיולים בחום של 32 מעלות. במקום זאת נקפוץ להתרענן בנהר", אמרה לודוויג.