עונת ההטלה של צבי הים בישראל מתקיימת בין מאי לאוגוסט, אך צבת הים הירוקה, שזכתה לשם קוראל, הטילה את ביציה בחופי מפרץ אילת במועדים חריגים במיוחד.
עד כה תועדו שישה אירועי הטלת ביצים של הצבה באזור חופי מפרץ אילת וטאבה, אך פקחי רשות הטבע והגנים באילת הבחינו בצבת הים הנדירה המצוייה בסכנת הכחדה שעולה להטיל את ביציה בחופי המפרץ בפעם השביעית במספר לפני מספר ימים.
הפקחים שעוקבים אחרי הצבה באמצעות משדר לווייני שהוצמד לשיריונה, מציינים כי קוראל עלתה להטיל בפעם הראשונה בסוף אוקטובר.
3 צפייה בגלריה
קוראל צבת ים ירוקה
קוראל צבת ים ירוקה
קוראל צבת ים ירוקה
(גולן רידר, רשות הטבע והגנים)

סיפור יוצא דופן

צבות ים בים התיכון מגיעות לבגרות מינית בגיל 20-30 שנה ואין הערכה בת כמה קוראל, אך ברשות סבורים כי מדובר בצבה צעירה יחסית. "ב- 2015 הייתי עד להטלות של קוראל אבל לא היו לנו מספיק כלים לטפל באירוע", מסביר מנהל שמורת האלמוגים באילת חן טופיקייאן. "הפעם, כשראינו שזה קורה, הבנו שאנחנו הולכים לקראת סיפור גדול. לקחנו את זה ברצינות והבנו שיש פה סיפור יוצא דופן וצבה חדורת מטרה. זה מאוד מרגש מבחינתי". 
על פי הערכות, קוראל הגיעה לחופי ישראל מאזור סיישל, זנזיבר, קומרוס ויתכן שאף מהמפרץ הפרסי. מהקן הראשון של קוראל בו הוטלו 113 ביצים, בקעו עשרות אבקועים בהצלחה והם הובאו לים באופן בטוח.
3 צפייה בגלריה
קוראל צבת ים ירוקה
קוראל צבת ים ירוקה
האבקועים מהקן הראשון של קוראל מגיחים מהקן
(חן טופיקייאן, רשות הטבע והגנים)
שאר הקינים שהועתקו למקום בטוח נתונים תחת שמירה של מתנדבים שדואגים להבטיח כי האבקועים לאחר הבקיעה יגיעו לים ולא ייפגעו מטורפים, כלי רכב ועוברי אורח בחוף, כדי לשפר את סיכויי ההישרדות שלהם באזור.
צבות ים ירוקות מטילות פעמיים עד שש פעמים במהלך עונת ההטלה, צבות ים חומות לרוב מטילות פעם אחת עד חמש פעמים בעונה. בכל הגחה, מטילה צבת ים בין 100 ל-130 ביצים בממוצע. ברשות מציינים כי קוראל הפכה גם לשיאנית הצבות המטילות עם כ-800 ביצים לערך.
בעוד שבים התיכון ישנו תיעוד מתמשך של הטלות של צבות ים ירוקות וחומות, באילת אין תיעוד רציף, למעט מספר הטלות בעשור האחרון, ב-2007, 2009 וב-2015.
3 צפייה בגלריה
קוראל צבת ים ירוקה
קוראל צבת ים ירוקה
קוראל צבת ים ירוקה
(עומרי עומסי, רשות הטבע והגנים)

הסיבה לבלבול: מוצאה של הצבה באוקיינוס ההודי

ד"ר יניב לוי, אקולוג ומומחה לצבי ים ברשות הטבע והגנים, מסביר כי השינוי החריג במועד ההטלה בישראל מקורו באזור מוצאה של צבת הים באוקיינוס ההודי. "שם עונת הרבייה כמו גם מזג האוויר הפוך מאיתנו, כך שלמרות שלנו נראה שהגברת התבלבלה עם שעון החורף, השעון שלה מדויק רק לצידו הדרומי של כדור הארץ", הוא מציין.
על פי המשדר הלוויני, התברר כי קוראל הטילה קן שישי דרומית לטאבה, שהתה באזור דהב ואז שבה לאילת להטיל בפעם השביעית. כיום היא שוהה עדיין במפרץ אילת. לדברי לוי, פקחי רשות הטבע והגנים ממשיכים בעבודתם ומתצפתים בחוף מסביב לשעון, ואף הקימו שטח מבודד שיאפשר לצבה להמשיך להטיל ביצים במידת האפשר בימים הקרובים.