אוח עיטי אותר אמש (יום ב') בגג בית בכפר קאסם על ידי פקח של רשות הטבע והגנים ושוטר. על פי החשד הראשוני האוח עבר התעללות קשה והאיש שהתעלל בו תפר עיניו, אך בהמשך עלתה הסברה כי הוא סובל ממחלה בעיניו. ההערכה היא שעם טיפול מתאים - דורס הלילה יוכל לראות שוב.

אור מילשטיין, פקח רשות הטבע והגנים קיבל דיווח מתושב העיר על אוח עיטי שנמצא על גג ביתו בכפר קאסם. הפקח יצר קשר עם שוטר בתחנת המשטרה המקומית. השניים איתרו את האוח הפצוע בבית והעבירו אותו לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי להמשך טיפול.
מילשטיין אמר: "אני מודה לאזרח שדיווח לנו על האוח שעבר התעללות קשה. אני מקווה שנצליח לטפל באוח ולהשיבו לטבע בהקדם".
1 צפייה בגלריה
האוח העיטי שעיניו נתפרו
האוח העיטי שעיניו נתפרו
האוח העיטי שעיניו נתפרו
(צילום: אור מילשטיין, רשות הטבע והגנים)
האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול. מזונו של האוח מגוון והוא אינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.
ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור לדווח באמצעות מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* על כל חיית בר שנמצאת פצועה או שרויה במצוקה על מנת שניתן יהיה לסייע לה. במסגרת זאת רשות הטבע והגנים מפעילה יחד מערך מתנדבים ארצי את החי-בולנס, המסייע בהעברת חיות בר פצועות לבית החולים לחיות בר ומשם אחרי טיפול ושיקום חזרה לשחרור לטבע.