16 צפייה בגלריה
חסן רוחאני מוחמד בן זייד
חסן רוחאני מוחמד בן זייד
"המדינה השכנה הזו הפכה את עצמה לאויב". חסן רוחאני ומוחמד בן זייד
(צילום: AP)

איראן: "ארה"ב הושפלה"

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס הבוקר (שבת) לראשונה להסכם השלום המתגבש בין ישראל לאיחוד האמירויות, והזהיר את האמירויות מלתת לישראל "דריסת רגל באזור". בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית אמר רוחאני כי יורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זייד עשה "טעות גדולה": "זו בגידה מוחלטת בעם הפלסטיני, המדינה השכנה הזו הפכה את עצמה לאויב עבור מדינות האזור והעולם המוסלמי והפכה להיות חברה של היישות הציונית".
במקביל, המשטר בטהרן חגג את תוצאות ההצבעה במועצת הביטחון, שדחתה ברוב גדול את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן. בטהרן אמרו שיריבתה הגדולה "מעולם לא הייתה מבודדת כל כך". נשיא איראן חסן רוחאני אמר שארה"ב נכשלה בניסיון להרוג את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015, ושמדובר ב"השפלה" אמריקנית. לדבריו נכון להיום ההסכם חצי מת.

"וולקאם" לישראל בדובאי

שליח "ידיעות אחרונות" ו-ynet לאיחוד האמירויות, יניב חלילי, תיעד סוחרים בשוק בעיר העתיקה בדובאי כשהם מוחאים כפיים ומברכים אותו ב"וולקאם", לאחר שהציג עצמו כישראלי. כך זה נראה.

תושבים אחרים מאיחוד האמירויות שעמם שוחח לאחר הפרסום על ההסכם עם ישראל היו קצת יותר מסויגים. "ייקח זמן עד שהיחסים יפשירו, אני מחכה לראות מתי נוכל לבקר באל-אקצה", אמר מקומי. אבל גורם תיירות מקומי דווקא אמר לי כי באמירויות בהחלט מחכים לישראלים: "הדרך להמיס חומות חשדנות היא באמצעות חילופי תיירים ואנחנו נשמח לארח פה את הישראלים. דובאי היא עיר קוסמופוליטית בינלאומית ויש בה מקום לכולם".

שבוע שמיני ברצף: הפגנות מול מעון רה"מ בבלפור

גם הערב מתקיימת מחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור ובכיכר פריז שבירושלים, תחת הכותרת "אנחנו התקווה - מצביעים ברגליים".

במקביל, מ"הדגלים השחורים" נמסר כי בכוונתם לעבור בפעם הראשונה את קו 300 נקודות המחאה ברחבי הארץ: "בזמן שאולפני הטלוויזיה ידווחו על לו"ז הטיסות של הנאשם ומשפחתו למלונות היוקרה באיחוד האמירות, ייצאו עשרות אלפי אזרחים להפגין היום נגד הנאשם שבגללו הם ללא פרנסה. בגשר המיתרים נקנסו מוחים שתלו שלטים ב-475 שקלים.

הלכה לעולמה כלת פרס ישראל, פרופ' רות גביזון

כלת פרס ישראל, פרופ' רות גביזון, הלכה לעולמה היום בגיל 75. גביזון זכתה בפרס ישראל בתחום חקר המשפטים בשנת 2011. בנוסף היא זכתה בין היתר גם בפרס אמ"ת למדע המשפט (בשנת 2003) ובפרס חשין למצוינות במחקר, בשנת 2008. באותה השנה הוענק לה גם תואר דוקטור כבוד של אוניברסיטת בר אילן.
16 צפייה בגלריה
רות גביזון
רות גביזון
רות גביזון
(צילום: אלכס קולמויסקי)
"מחקריה של פרופ' גביזון עוסקים בסוגיות מרכזיות של המשפט החוקתי במדינת ישראל והם מתמודדים בעומק ובאומץ עם עיצוב זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", כתבה ועדת הפרס ישראל בנימוקיה.
פרופ' גביזון נולדה בשנת 1945 בירושלים ואת השכלתה האקדמית בתחום המשפטים רכשה באוניברסיטה העברית, שם גם מילאה במשך כ-30 שנים תפקידי הוראה.
היא נמנתה עם מקימי האגודה לזכויות האזרח. מ-1996 עד 1999 כיהנה כנשיאת האגודה. מאז 1995 ועד 2003 הייתה עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה, שם עמדה בראש פרויקט שעסק בשסעים בחברה הישראלית, וריכזה דיאלוגים ממושכים שעסקו בשסע היהודי-ערבי ובשסע החברתי-כלכלי בישראל.
בנוסף כיהנה פרופ' גביזון כחברה בכמה ועדות ציבוריות, בהן ועדת שמגר לבדיקת התפקיד ודרך הבחירה של היועץ המשפטי לממשלה ובוועדת וינוגרד שחקרה את מלחמת לבנון השנייה.
שר המשפטים אבי ניסנקורן ספד לגביזון: "לפני מספר שבועות נפגשתי עם פרופ' רות גביזון, מהמרשימות והמשפיעות בתחום המשפט והחברה בישראל. עם כניסתי לתפקיד זכיתי לקבל כמה עצות מהאישה המבריקה הזו. היא הייתה חדה כתמיד. הגותה פורצת הדרך, עמידתה על זכויות האזרח ונכונותה להתמודד עם המרכיבים של הישראליות יישארו איתנו. יהי זכרה ברוך".

16 צפייה בגלריה
(צילום: EPA, ALEXEI DRUZHININ / SPUTNIK / KREMLIN POOL)

רוסיה: "התחלנו בייצור ההמוני של החיסון לקורונה"

רוסיה החלה בייצור ההמוני של החיסון לנגיף הקורונה שעליו הכריז הנשיא ולדימיר פוטין מוקדם יותר השבוע. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות "אינטרפקס". לפי משרד הבריאות הרוסי, השקת החיסון צפויה כבר בסוף החודש.
בתוך כך, דיווחה רוסיה על יותר מ-5,000 חולי קורונה חדשים שאובחנו ביממה האחרונה, מה שמביא את מספר החולים הכולל במדינה ליותר מ-91 אלף. עוד נמסר כי 119 בני אדם מתו מהנגיף במדינה ביממה האחרונה, ובסך הכל מתו יותר מ-15 אלף.
פוטין אמר ביום שלישי האחרון כי החיסון שפיתחה ארצו בטוח לשימוש וקיבל אישור רגולטורי ממשרד הבריאות במוסקבה. פוטין, שדיבר בישיבת הממשלה הרוסית, אמר כי החיסון הוכיח את עצמו כבטוח בניסויים, וכי הוא מספק חסינות מתמשכת לנגיף. "אני יודע שהחיסון עובד בצורה די יעילה, הוא יוצר חסינות חזקה, ואני מדגיש – הוא עבר את כל הבדיקות הנדרשות", אמר פוטין.
16 צפייה בגלריה
הריסות מתקיפות צה"ל בחופי חאן יונס
הריסות מתקיפות צה"ל בחופי חאן יונס
הריסות מתקיפת צה"ל בעזה

צה"ל תקף בעזה. חמאס: "ישראל תישא בתוצאות"

ארגון הטרור חמאס איים הבוקר כי "ישראל תישא בתוצאות", זאת בתגובה על תקיפת צה"ל אמש בעזה בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. לטענת חמאס, ארבעה פלסטינים נפצעו מרסיסים במהלך התקיפות, בהם שתי ילדות.
16 צפייה בגלריה
פלסטינים מפריחים בלוני נפץ לעבר ישראל
פלסטינים מפריחים בלוני נפץ לעבר ישראל
טרור הבלונים נמשך
(צילום: AFP)
"המשך התקיפות הישראליות על רצועת עזה והפגיעה באזרחים חפים מפשע ובהם נשים וילדים היא הסלמה מסוכנת וקו אדום. ההתנגדות לא תאפשר את המשך המצב הקיים", נמסר מטען הארגון. במקביל, פרסם חמאס תמונות של ההריסות בחופי חאן יונס לאחר התקיפה.
תקיפת צה"ל בוצעה בצפון רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב וטנקים. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס.


"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר בהודעת הצבא.
אתמול דיווחו בקרן הקיימת לישראל על 12 אירועי שריפות בשוקדה, בארי וכיסופים, וכי קרוב ל-200 דונמים של יערות נשרפו במהלך אותו יום. גם היום נמנו כ-20 שריפות בעוטף.

16 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי בהלם
(צילום: EPA)

בספרי ההיסטוריה: באיירן מינכן השפילה את ברצלונה 8:2

באיירן מינכן גברה אמש על ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות - 8:2 - ועלתה בקלילות לחצי הגמר, שם היא תפגוש את המנצחת במפגש בין ליון למנצ'סטר סיטי הלילה ב-22:00.
תומאס מולר העלה את הבווארים ליתרון כבר בדקה הרביעית, דויד אלאבה עם טעות הזויה כבש שער עצמי לרשת של מנואל נוייר שלוש דקות לאחר מכן, אבל כאן נגמר הסיפור של ברצלונה. איבן פרישיץ' קבע 1:2 בדקה ה-22, סרג' גנאברי כבש שש דקות לאחר מכן, ומולר השלים צמד (31). בארסה מעולם לא ספגה ארבעה שערים במחצית אחת בליגת האלופות.

16 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
כולם מחכים למוצא פיו. מסי
(צילום: AP)
16 צפייה בגלריה
מולר וגנאברי חוגגים
מולר וגנאברי חוגגים
מולר וגנאברי חוגגים
(צילום: EPA)
במחצית השנייה לואיס סוארס עוד הספיק לצמק ל-4:2 בדקה ה-57, אבל התשובה של באיירן הייתה מהירה. אלפונסו דייויס עם מהלך אישי מדהים ובישול, סידר לג'ושוע קימיך שער משלו (63). רוברט לבנדובסקי סוף סוף הצטרף לחגיגה עם ה-14 שלו העונה בליגת האלופות (82) ופיליפיה קוטיניו המחליף עוד הספיק לכבוש צמד (85 ו-89).

בת שנה נהרגה בתאונה בגליל, שני ילדים במצב קשה

ג'וליה נמיראת בת השנה נהרגה בהתנגשות בין שני כלי רכב אמש סמוך לכביש גישה ליישוב שעב שבגליל התחתון. היא פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב אנוש, והבוקר נקבע מותה. בתאונה גם נפצעו באורח קשה גם אמה, בת 29, ושני ילדיה - בני 3 ו-5. בעלה נפצע באורח בינוני.

16 צפייה בגלריה
ג'וליה נמיראת
ג'וליה נמיראת
התינוקת שנהרגה, ג'וליה נמיראת
מחקירת המשטרה עלה כי נהג חדש בן 24, תושב שעב, סטה מנתיבו בנסיבות שעדיין אינן ברורות - ופגע בעוצמה ברכב שבו נסעו בני המשפחה. הנהג הפוגע נפצע באורח קל בלבד. הוא נחקר, נעצר, והערב יובא בפני שופט. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.


רוכב אופנוע נהרג לאחר שהחליק בכביש בגליל

רוכב אופנוע בן 41 נהרג הבוקר לאחר שהחליק והתהפך במהלך רכיבה בגליל העליון. צוות מד"א ביצע בו החייאה אך מותו נקבע לאחר זמן קצר. מהמשטרה נמסר כי בוחני תנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה ואספו ממצאים בשטח.
התאונה אירעה סמוך לשעה 8:30 בכביש 899, בין מלכיה לרמות נפתלי שבגליל העליון. מסיבה שעדיין לא ברורה, החליק רוכב האופנוע והועף מהכביש לוואדי סמוך. חבריו הזעיקו עזרה ולמקום הגיעו צוותי מד"א ומשטרה.
החובש הבכיר יהודה חיים ממד"א במרחב ירדן סיפר: "הפצוע שכב בתעלה בצד הדרך, בסמוך לאופנוע, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות, אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ונאלצנו לקבוע את מותו". מתחילת השנה נהרגו 46 רוכבי אופנוע.

צעיר טבע למוות בתל אביב; גבר נמצא מת ליד החוף בנתניה

צעיר בן 27, פלסטיני תושב השטחים, טבע למוות אמש בחוף צ'ארלס קלור בתל אביב. מאוחר יותר הלילה נמצא ללא רוח חיים גבר כבן 40 סמוך לחוף סירונית שבנתניה. ככל הנראה הוא טבע למוות וגופתו נפלטה לחוף.
16 צפייה בגלריה
זירת הטביעה, חוף צ'ארלס קלור
זירת הטביעה, חוף צ'ארלס קלור
זירת הטביעה מול פארק צ'ארלס קלור בת"א, אמש
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
עם קבלת הדיווח על היעלמותו של הצעיר, המשטרה החלה בחיפושים אחריו בסיוע כלי שיט ומסוקים. במהלך הסריקות הוא נמשה מהמים ללא סימני חיים, ובתום בדיקות רפואיות ופעולות החייאה, חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו.
16 צפייה בגלריה
גבר טבע בחוף הים סירונית שבנתניה
גבר טבע בחוף הים סירונית שבנתניה
זירת הטביעה בחוף סירונית בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מאוחר יותר, ב-03:27, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על גבר שנמצא על קו המים מחוסר הכרה, סמוך לחוף סירונית שבנתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו. טרם ידועה זהות הגבר. מהמשטרה נמסר כי הגופה הועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית.

שבוע של מהומות בבלארוס. פוטין: נפתור את הבעיות

גם היום הגיעו אלפי מפגינים למחות נגד השלטון בבלארוס, אחרי ניצחונו המפוקפק של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו בבחירות ביום ראשון. האיש שמכונה "הרודן האחרון באירופה" התמודד במערכת הבחירות האחרונה עם האתגר הגדול ביותר שהיה לשלטונו מאז שהחל להנהיג את בלארוס, ב-1994. הוא עצר בכירים באופוזיציה, ולטענת מתנגדיו זייף את תוצאות הבחירות. מאז הבחירות הוא מתמודד עם מחאה חריגה בהיקפה.
16 צפייה בגלריה
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
(צילום: AP)
16 צפייה בגלריה
עימותים ב בלארוס מינסק אחרי ה בחירות לנשיאות
עימותים ב בלארוס מינסק אחרי ה בחירות לנשיאות
עימותים במינסק
(צילום: רויטרס)
ההפגנות שהחלו בליל הבחירות נמשכות כבר שבוע, למרות אלימות משטרתית קשה ודיווחים על עינויים שעוברים העצורים בבתי הסוהר. עד כה נהרגו שני מפגינים בעימותים עם השוטרים וכ-7,000 נעצרו.

שוב זה קורה: "אמבטיית קצף" בשמורת טבע

פלגי המים שזורמים בגן הלאומי חורשת טל התמלאו אתמול בבועות ובקצף, לאחר שמטיילים שבילו במקום ככל הנראה השתמשו בסבון לצורך הרחצה בנחל.
16 צפייה בגלריה
הנחל בחורשת טל הפך לאמבטיית קצף
הנחל בחורשת טל הפך לאמבטיית קצף
הנחל בחורשת טל הפך ל"אמבטיית קצף"
(צילום: אורנה קרסנופולר)
"בזמן שילדינו היו במים, פתאום הגיע גל של קצף", סיפרה אורנה קרסנופולר ששהתה באתר עם משפחתה. "ישר הוצאנו את הילדים מהמים כי לא ידענו מה מקור הקצף, עד שאחד הילדים אמר שלפי הריח זה סבון".
לדבריה, הם בכל מקרה לא אפשרו לילדים להיכנס שוב למים עד שגל הקצף עבר במלואו. "היינו ממש מאוכזבים ונגעלנו מההתנהגות של הנופשים כאן", היא הוסיפה. "הגענו למקום מסודר מתוך מחשבה שמי שנכנס לכאן בא ליהנות מהטבע ולא להרוס אותו". מרשות הטבע והגנים נמסר כי מ"בדיקה ראשונית נראה כי ילדים שפכו סבון למים. הוא נשטף עם המים כעבור כרבע שעה".
16 צפייה בגלריה
הכבדה בעומסי החום. ארכיון
הכבדה בעומסי החום. ארכיון
הכבדה בעומסי החום. ארכיון
(צילום: ירון ברנר)

התחזית: הכבדה בעומסי החום

הערב והלילה יהיה מעונן חלקית, חמים ולח במישור החוף ונוח בהרים. מ"מטאו טק" נמסר כי אפיק עונתי שנחלש מעל אזורנו יגרום להכבדה בעומסי החום.
הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר:
קריית שמונה 22-36, קצרין 21-34, צפת 21-31, טבריה 25-39, נצרת 22-33, חיפה 25-31, תל אביב 25-31, ירושלים 21-32, אשקלון 25-31, עין גדי 30-41, באר שבע 21-37, ערד 22-34, מצפה רמון 21-33 ואילת 29-40.
מחר, יום ראשון, תחול עלייה קלה בטמפרטורות וייעשה חם מעט מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ - והביל במישור החוף. ביום שני - דומה.
מזג אוויר קיץ
ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם ירידה קלה בטמפרטורות. תורגש הקלה בעומסי החום - שיהיו קרובים לממוצע העונתי.
ביום רביעי יהיה גם כן מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות ועומסי החום יהיו רגילים לעונה.