1 צפייה בגלריה
מוטי חסין
מוטי חסין
מוטי חסין בבית המשפט, ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד העבריין מוטי חסין בגין עבירות של איומים על סוהרת בכלא איילון, שבו הוא מרצה עונש של חמש שנות מאסר. כך נודע ל-ynet. חסין נחשב בעבר לאחד היעדים המרכזיים של המשטרה, וניהל את ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל בזמן שהוא היה בכלא.
לפי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בראשון לציון, סוהרת ליוותה את חסין בחזרה מבדיקה רפואית שעבר מחוץ לבית הכלא. ככל הנראה הוא לא היה מרוצה מהטיפול הרפואי, ואמר לסוהרת: "עד שאני לא ארצח לכם כמה קצינים ואנשי רפואה, אתם לא תתחילו לטפל פה באסירים. צריך להחזיר אתכם לתקופה של רצח מנהל בית סוהר ניצן".

בעקבות הדברים, חסין נעצר לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה, והיום עם סיומה הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום. כמו כן הוגשה בקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו.
חסין נידון לפני כשנתיים לחמש שנות מאסר בפועל בפרשה 512. כעת מתנהל נגדו משפט במסגרת תיק 1131, העוסק בשרשרת חיסולים בין כנופיות עבריינים בשפלה.
בפרשה 512 הורשע חסין במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר לביצוע פשע, לאחר שתחילה הואשם ברצח. הצדדים סיכמו לבקש מבית המשפט לגזור עליו חמש שנות מאסר בלבד. על פי כתב האישום, ב-2003 קשר חסין עם אחרים לפגוע בדוד ביטון, שכונה דיידונה. ביטון נרצח ביריות בידי מתנקש. חסין הודה בעובדות כתב האישום ובנוסף לחמש שנות המאסר בפועל נגזרו עליו גם שנתיים על תנאי.
בתיק 1131 מואשם חסין לצד עבריינים נוספים בפרשה העוסקת בשרשרת חיסולים בין כנופיות עבריינים בשפלה. כתב האישום המרכזי כולל סעיפי אישום בגין ארבעה מעשי רצח, ניסיונות רצח, החבאת אמצעי לחימה בגן ילדים ועוד. המשפט עוסק ברצח של רמי אמירה בראשון לציון ושל ג'ורדן אזולאי בחוף פלמחים ב-2011, וכן ברצח של יצחק גפן בתחנת הדלק סמוך לבית החולים וולפסון והרצח של שרון "במבה" מזרחי ב-2012.