3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא תל השומר
(צילום: AFP)
מחדל במערכת הבריאות: משרד הבריאות הודיע בצהריים (רביעי) כי בחודשים יולי ואוגוסט נפטרו 53 קשישים מקורונה שלא נספרו בחישוב הכללי של תחלואה המגפה בישראל.
הסיבה לפער, כך לפי משרד הבריאות, טמונה בכך שבין המוסדות הגריאטריים השונים ישנם גם מוסדות פרטיים שדיווחו על נפטרים באופן נפרד. במשרד בודקים אם היו מקרים דומים של נפטרים שלא דווחו. עוד נטען כי לא נמצא תת-דיווח בנתוני התמותה לפני חודש יולי.

3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
אדלשטיין על הטעות בנתוני התמותה: "רואה בחומרה רבה"
(צילום: אבי מועלם)
מהמשרד נמסר כי השר אדלשטיין "רואה את העניין בחומרה רבה", והנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא את ממצאיה תוך שבוע. במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הורה לאחד את דיווחי התמותה מקורונה למקור אחיד מכלל המוסדות הרפואיים, בהם מוסדות גריאטריים, כדי שישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות.
מניין הנפטרים מקורונה בישראל עמד, נכון לעדכון המשרד הבוקר, על 719 בני אדם, ואולם לאחר הודעת משרד הבריאות צפוי להתעדכן מניין המתים ל-772. בישראל ישנם התגלו עד כה קרוב ל-97 אלף חולי קורונה, מתוכם כ-24 חולים פעילים (בניכוי המחלימים והנפטרים). 118 מהחולים הפעילים מונשמים, מתוך 401 חולים במצב קשה.
גורם במשרד הבריאות הסביר ל-ynet את מקור הטעות בנתוני התמותה: "כנראה שהיו כמה רישומים של נפטרים מקורונה במקביל שלא אוחדו למאגר נתונים אחד". גורם אחר במשרד הציע כי ייתכן שחולים שנפטרו במוסדות הגריאטרים סווגו תחת מקרה מוות אחר, למרות שהתגלו כחיוביים לקורונה.

לאחר אזהרת משרד הבריאות: ירידה בחולים בירכא

במועצה המקומית ירכא דיווחו כי על פי נתוני רופאת המחוז בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית במספר הנדבקים החדשים ביישוב. בשבוע שעבר הזהיר משרד הבריאות מפני ביקור במקום לאחר שבשבועיים האחרונים עלה קצב ההדבקה ביישוב בחדות.
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו בירכא
רוני גמזו בירכא
הפרופ' גמזו בסיור בירכא
(צילום: עידו ארז)
ראש הוועדה הממונה בירכא, אלי רגב, הציג את שיעור המאומתים בירכא בימים האחרונים. בשבת לדוגמה, מתוך 600 בבדיקות שנלקחו במתחם ביישוב, בהם לכ-400 מקומיים, נמצאו 25 מאומתים. יממה לאחר מכן נבדקו 305 תושבים ונמצאו 18 מאומתים בסך הכל. בשני לא נמצאו חולים על אף עלייה במספר הבדיקות היומי וביממה האחרונה, על פי נתוני משרד הבריאות, נוספו שישה חולים בלבד.
מנתוני קופות החולים עולה כי נותרו כיום בירכא 181 חולים פעילים (על פי נתוני משרד הבריאות ישנם 266 חולים). 25 חולים נמצאים במלונית ובבתי החולים.
"אנו שואפים לצפי של פחות מ-100 חולים בירכא עד לסוף השבוע", אמר רגב. הוא הודה לתושבים, להנהגה הדתית, לפיקוד העורף, המשטרה, מד"א וקופות החולים, על ההיענות למאמצי ההסברה.