בכיר בממשל האמריקני סיפר שדונלד טראמפ יודיע על צמצום נוסף במספר החיילים האמריקנים בעיראק ובאפגניסטן. הבכיר אמר לכתבים שמלווים את טראמפ במסע הדילוגים במדינות המתנדנדות שהנשיא יודיע היום על החזרת חלק מהכוחות בעיראק. בימים הקרובים ימסור הודעה דומה על החיילים שנמצאים באפגניסטן. שעות לאחר מכן הודיע בכיר בצבא האמריקני שמספר החיילים בעיראק יצטמצם החודש מ-5,200 ל-3,000.
צבא ארה"ב פלש לעיראק ב-2003, ובסוף 2011 ביצע נסיגה כמעט מלאה. מספר מצומצם של חיילים נשאר בעיראק, והכוח סופח לשגרירות האמריקנית. כמה שנים לאחר מכן הגדילה ארה"ב משמעותית את מספר החיילים, כדי לתמוך במלחמה של צבא עיראק נגד דאעש - שהיה בשיא כוחו בקיץ 2014.

7 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עצרת בחירות ב ווינסטון סיילם ב צפון קרוליינה
דונלד טראמפ עצרת בחירות ב ווינסטון סיילם ב צפון קרוליינה
טראמפ בעצרת בחירות בווינסטון סיילם, צפון קרוליינה
(צילום: רויטרס)
גורם אמריקני אמר בחודש שעבר שארה"ב צפויה לצמצם בשליש את מספר החיילים בעיראק בחודשים הקרובים. במהלך פגישה באוגוסט עם ראש ממשלת עיראק, מוסטפה אל-קאזמי, אמר טראמפ שהכוחות האמריקניים יעזבו את עיראק, אך לא ציין מתי.
הפגישה בין המנהיגים הייתה בזמן עלייה במתקפות של מיליציות פרו-איראניות נגד הכוחות האמריקניים בעיראק, ועל רקע קריאות בממשלת עיראק "לגרש" את החיילים האמריקנים שנשלחו למדינה כדי להילחם בג'יהאדיסטים.
צבא ארה"ב פלש לאפגניסטן ב-2001, בעקבות מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. כיום יש כ-8,600 חיילים אמריקנים באפגניסטן. טראמפ אמר בראיון בחודש שעבר לאתר Axios שהיעד של הבית הלבן הוא שעד הבחירות בנובמבר יישארו באפגניסטן בין 4,000 ל-5,000 חיילים.
בפברואר חתמה ארה"ב על הסכם עם הטליבאן. ההסכם קובע שכל הכוחות הזרים שנמצאים באפגניסטן יעזבו את המדינה עד אביב 2021 - בתמורה להתחייבויות ביטחוניות של ארגון הטרור.
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מריע לתומכיו אחרי עצרת בחירות בעיירה ג'ופיטר באזור פאלם ביץ' ב פלורידה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מריע לתומכיו אחרי עצרת בחירות בעיירה ג'ופיטר באזור פאלם ביץ' ב פלורידה
טראמפ מריע לתומכיו אחרי עצרת בחירות בעיירה ג'ופיטר, באזור פאלם ביץ' בפלורידה
(צילום: Mike Stocker/Sun Sentinel/TNS)
טראמפ הבטיח בעבר להחזיר את הכוחות מאפגניסטן ומעיראק כדי לסיים את "המלחמות הבלתי נגמרות של אמריקה". הוא צפוי להודיע על הצמצום במספר החיילים כשנותרו פחות מחודשיים לבחירות לנשיאות. טראמפ מפגר בסקרים אחרי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, ובימים האחרונים ספג ביקורת קשה בעקבות דברים שלכאורה אמר על חללים אמריקנים.
לפי דיווח במגזין "אטלנטיק" הנשיא אמר בביקור בפריז ב-2018 כי בית העלמין הצבאי "איין-מארן" שליד הבירה הצרפתית, שבו קבורים חללים אמריקנים ממלחמת העולם הראשונה, "מלא בלוזרים". "למה אני צריך לנסוע לשם?", הוא תהה בפני אנשיו לפי הדיווח. במגזין טענו שטראמפ נמנע מביקור באותו בית קברות גם מכיוון שסבר שאין זה חשוב להעניק כבוד לאמריקנים שנפלו בקרב, אך גם משום שחשש שהגשם שירד אז יהרוס את התסרוקת שלו. טראמפ הכחיש שאמר את הדברים.
הלילה ביקש משרד המשפטים האמריקני לייצג את טראמפ בתביעה שהגישה נגדו עיתונאית שטוענת שהוא אנס אותה. אי.ג'ין קרול, בת 76, סיפרה ביוני 2019 שטראמפ תקף אותה מינית בחדר הלבשה של חנות הכלבו היוקרתית "ברגדורף גודמן" בשדרה החמישית בניו יורק באמצע שנות התשעים. בתגובה אמר טראמפ שקרול משקרת ושהוא מעולם לא פגש אותה. הוא הוסיף: "היא לא הטיפוס שלי". שלושה חודשים אחר כך הגישה קרול תביעת דיבה נגד הנשיא בבית משפט בניו יורק.
לאחרונה דחה שופט בקשה של אחד מעורכי דינו של טראמפ, מרק קסוביץ', לבטל את התביעה. משרד המשפטים הפדרלי ביקש מבית המשפט בניו יורק להחליף את קסוביץ'. המשרד טען שמכיוון שטראמפ אמר את הדברים כנשיא מכהן, עורכי דין של משרד המשפטים רשאים לייצג אותו. המשרד גם ביקש להעביר את התביעה לבית משפט פדרלי במנהטן. רוברטה קפלן, עורכת דינה של קרול, אמרה שההתערבות "המזעזעת" של משרד המשפטים צפויה לגרום לדחייה בהליך המשפטי.