מרכז דיגיטלי חדש נחנך היום (ה') בג'וליס במסגרת המיזם "משפיעות Digital". המיזם יפעיל בנות שירות לאומי מהחברה הדרוזית, כחלק ממאמצי התודעה שמוביל המשרד לנושאים אסטרטגיים, בסיוע רשות השירות הלאומי-אזרחי. המרכז נחנך במעמד השרה לנושאים אסטרטגיים ושרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, וראש המועצה המקומית ג'וליס, וסאם נבואני.
המרכז שהוקם בג'וליס יעקוב וינטר שיח אנטי-ישראלי בערבית ברשתות החברתיות, ויגיב נגד הטענות בערבית. המיזם מגיע לאחר פרסום דו"ח שערך המשרד לנושאים אסטרטגיים, שבחן את התהודה של הסכמי הנורמליזציה שנחתמו עם איחוד האמירויות ובחריין. לפי נתוני הדו"ח, עולה תמונה עגומה של שיח נגד ישראל ונגד ההסכמים, הכולל גם מדינות שחתמו על ההסכם.
2 צפייה בגלריה
מרכז הדיגיטל הראשון של המיזם "משפיעות Digital"
מרכז הדיגיטל הראשון של המיזם "משפיעות Digital"
מרכז הדיגיטל הראשון של המיזם "משפיעות Digital"
(צילום: דניאל סלאמה)
מהדו"ח עולה שכ-95% מהשיח ברשתות החברתיות הערביות תקף את איחוד האמירויות, כאשר 45% מהפרסומים כינו את ההסכם "בגידה". טענות נוספות נגד האמירויות התמקדו באיסור על חתימת הסכמים עם "הציונים" (27%), בצביעות של האמירויות (10%) ובהצגת ההסכם ככניעה לארה"ב (5%).
השרה אורית פרקש-הכהן אמרה ל-ynet: "גורמים עוינים במימון חיזבאללה, חמאס ואיראן מפעילים קמפיינים אנטי ישראלים ברשתות החברתיות. אנו מאמינים שהמיזם ייתן את התשובה לאותם קמפיינים הפועלים לרעת ישראל. עם כניסתי לתפקיד רציתי לתת דגש על היכולות של מדינת ישראל ברשתות החברתיות, על מנת להיאבק בפייק ניוז ושיח השנאה נגד ישראל. אחד הדברים שבראייתי חסרים לנו זה השיחה בשפה הערבית ברשתות החברתיות ואז חשבנו על המיזם הזה".
בשלב ראשוני גויסו שש בנות שירות מהחברה הדרוזית, שיתוקצבו על ידי רשות השירות הלאומי-אזרחי ויופעלו תחת ניהול המשרד לנושאים אסטרטגיים. הן יוכשרו להפעיל חדר מדיה ודיגיטל בשפה הערבית למען ישראל. בתוך כך, הן ינטרו שיח רלוונטי בערבית במטרה לגבש באמצעותו מדד מהימן לניתוח מגמות בתחום, וייקחו חלק פעיל ביצירת תוכן חיובי ביחס לישראל ברשתות החברתיות בערבית.
2 צפייה בגלריה
מרכז הדיגיטל הראשון של המיזם "משפיעות Digital"
מרכז הדיגיטל הראשון של המיזם "משפיעות Digital"
"המיזם ייתן את התשובה לקמפיינים הפועלים לרעת ישראל"
(צילום: דניאל סלאמה)
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי אמר כי "מדובר במיזם נוסף שמופעל בידי מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי אשר מהווה תרומה משמעותית למדינה ולחברה. שילוב הבנות מהציבור הדרוזי במיזם ייחודי הנלחם על שמה הטוב של מדינת ישראל במרחב הווירטואלי, יניב ערכים חיוביים הן למתנדבות ולציבור ממנו הן מגיעות והן למדינת ישראל המתמודדת בחזית קשה. מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מהווים כוח איכותי ומשמעותי לחיזוק החברה ומדינת ישראל".
ראש המועצה המקומית ג'וליס, וסאם נבואני: "אני רואה בזה משימה לאומית שאנחנו מאוד שמחים לקחת בה חלק, הקמת חדר המצב הדיגיטלי הוא בעל ערך לאומי ואין לי ספק שבחירת מיקומו בג'וליס עם בנות השירות הנפלאות שיש לנו זה הדבר הנכון לעשות. למיזם הזה ערך חברתי ולאומי מאוד גבוהים. הסיפור הכי גדול כאן זה בנות השירות שלנו שיזכו לקחת חלק במשימה מרתקת ובעלת משמעות לאומית, שאין לי ספק גם שיקחו ממנה חוויות וניסיון לכל החיים".
ליה עמאר, בת שירות אזרחי מהחברה הדרוזית שתיקח חלק במיזם סיפרה באירוע: "כולנו, כל בנות השירות, נורא מעריכות את מה שאתם עושים בשבילנו. זה הפרויקט מאוד חשוב שילווה אותנו לכל החיים. סוף-סוף יש מי שרואה את הפוטנציאל של בנות השירות הלאומי, בזכותנו ובזכותכם, הפרויקט הזה יצליח".