4 צפייה בגלריה
קלפי להצבעות הפריימריז בחולון
קלפי להצבעות הפריימריז בחולון
קלפי להצבעות הפריימריז בליכוד
(צילום: אסף קמר)
ראש הממשלה החלופי לא מצטער על הכניסה לממשלה, ואילו גורם בכיר מאוד בליכוד מאותת כי אם אכן יהיו בחירות - ככל הנראה לא יתקיימו בחירות מקדימות. "אם ניגרר לבחירות, מסתמן שלא יהיו פריימריז לרשימת הליכוד", אמר אותו בכיר מאוד במפלגה.
ועדת חוקה של הליכוד אישרה שלא יתקיימו פריימריז לרשימה אם הכנסת תתפזר לפני שנה מתום מועד השבעת הממשלה, אלא שההחלטה לא עברה את אישור מרכז הליכוד ומכניסה למתח גדול את חברי הכנסת והשרים מהליכוד שחוששים מהתמודדות כעת. פריימריז לרשימת הליכוד התקיימו רק לפני בחירות 2019 מועד א', ולא לפני בחירות מועד ב' בספטמבר 2019 ומועד ג' במרץ 2020.
4 צפייה בגלריה
טפט פריימריז ליכוד בחירות
טפט פריימריז ליכוד בחירות
בליכוד נערכים להקדמת הבחירות וביטול הפריימריז
(צילום: מוטי קמחי)
בישיבת שרי כחול לבן אמר שר הביטחון בני גנץ כי מפלגתו "גאה על הכניסה לממשלה, זיהינו שעה קשה והתגייסנו למלחמה אמיתית על החברה הישראלית, על הכלכלה, על המובטלים, על העצמאים, על משפחות שיהיה להן עם מה ללכת למכולת. מעולם לא הצטערתי ולא אצטער על עשיית הדבר הנכון לטובת מדינת ישראל".
על המתיחות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתקציב אמר יו"ר כחול לבן: "אין אף כלכלן שתומך בתקציב לחגים. זה קשקוש. צריך להגיד את האמת - אנחנו רוצים תקציב למדינה והם רוצים תקציב פוליטי. אנחנו רוצים לפתור את בעיות המשק והחברה, זו הסיבה שאנחנו מתעקשים ולא תהיה תזוזה".
4 צפייה בגלריה
גנץ בישיבת שרי כחול לבן: "לא תהיה תזוזה בנושא התקציב"
גנץ בישיבת שרי כחול לבן: "לא תהיה תזוזה בנושא התקציב"
גנץ בישיבת שרי כחול לבן: "לא תהיה תזוזה בנושא התקציב"
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
"לפיד ונתניהו היחידים שמעוניינים בבחירות". גנץ
(צילום: ערוץ הכנסת)
"יש רק שני אנשים שרוצים בחירות ותשעה מיליון שלא רוצים ולא צריכים", אמר גנץ כשהוא מתכוון לנתניהו וליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "אין אמת אחרת. אחד רוצה לשפר את מצבו הפוליטי והשני את מצבו המשפטי והאישי".
המשבר הקואליציוני נוצר ברקע המחלוקת בין כחול לבן לליכוד באשר לאופי התקציב הקרוב. בליכוד מעדיפים תקציב חד-שנתי ובכחול לבן מצדדים בתקציב דו-שנתי, כפי שסוכם בין שתי המפלגות במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם בחודש מאי האחרון.
ישיבת הממשלה שאמורה הייתה להתקיים הבוקר בוטלה, ומדובר בצעד שמעיד על המשבר המחריף. בליכוד תלו את ביטול הישיבה ב"סירוב כחול לבן להעלות לסדר היום את תוכנית הסיוע הכלכלית". מנגד, בכחול לבן אמרו כי "זו לא הפעם הראשונה שבה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הוא שקר מוחלט לציבור הישראלי".
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, תלה את ההאשמה בשתי המפלגות: "בליכוד אומרים שישיבת הממשלה לא תתקיים בגלל כחול לבן. בכחול לבן אומרים שישיבת הממשלה לא תתקיים בגלל ההתעקשות של הליכוד. לא יודע אם שמתם לב יש כאן מיליון מובטלים, משבר כלכלי ומשבר ערכי. ממשלת הקורונה התנתקה סופית מהמציאות וחיה במציאות חליפית".