3 צפייה בגלריה
עצים ליד אתר בנייה
עצים ליד אתר בנייה
עצים ליד אתר בנייה
(צילום: shuttertock)
למען העצים במרחב העירוני: גליה רופין, תושבת תל אביב, הבחינה כי העיריות לא מנגישות את תוכניות כריתת העצים, והחליטה לעשות זאת בעצמה. בעזרת אתר "מעירים", היא פתחה פלטפורמה בה מונגשות תוכניות הכריתה, וכל אזרח במדינה יכול לראות בקלות היכן נכרתים עצים במרחב העירוני.
רופין סיפרה כי "יום אחד הלכתי ברחוב נמיר בתל אביב, וראיתי שכורתים עץ. חשבתי לעצמי שלא ייתכן שבכזאת קלות כורתים את העצים שעושים לנו צל והופכים את הרחובות שלנו לנעימים, ולאחרונה החלטתי לקום ולעשות משהו".
3 צפייה בגלריה
הפלטפורמה על תוכניוות כריתת העצים, מתוך אתר מעירים
הפלטפורמה על תוכניוות כריתת העצים, מתוך אתר מעירים
הפלטפורמה שהקימה גליה רופין, מתוך אתר מעירים
(צילום מסך מתוך אתר מעירים)
"התחלתי לדבר עם אנשים מהתחום, והגעתי ל'מעירים'. דיברתי עם אייל מגדלוביץ, מנכ"ל העמותה, והוא התלהב מהרעיון של לשלב את הפלטפורמה שלי בתוך האתר שלהם, וכך עבדנו יחד ושילבנו את המערכת שלי באתר", אמרה.
רופין סיפרה כי מטרתו של "מעירים", עמותה ללא מטרות רווח, היא "לחשוף את האזרחים לתוכניות בנייה. זה אחד הדברים שהכי משפיעים על המציאות שלנו, והקשר שלי איתם היה נכון. אם מצד אחד רואים תוכניות בנייה ומצד שני תוכניות כריתת עצים, ניתן לקשר בין השניים. יש שכונות מנותקות מעיר שנבנות ללא עצים, ואפשר לבנות אותן יותר צמודות לעיר. כיום לנו כאזרחים פשוטים אין יכולת להשפיע על הסביבה שאנחנו גרים בה, והמטרה של 'מעירים' היא לנסות לתת לאזרחים את האפשרות להשפיע".
הפלטפורמה של רופין הושקה בט"ו בשבט על ידי כתיבת פוסט בפייסבוק, לדבריה, היא הופתעה לגלות התעניינות ציבורית רבה. "אנשים אוהבים עצים ומרגישים חסרי אונים מול העובדה שכורתים להם את העצים ברחוב. זאת תופעה שהולכת ומחריפה. ברגע שאנשים ידעו שהולכים לכרות עצים, יעשו יותר מחאות, ויוכלו למנוע כריתה של עצים".
3 צפייה בגלריה
הפוסט של גליה רופין
הפוסט של גליה רופין
הפוסט של גליה רופין
(מתוך פייסבוק)
בימים אלו, אתר "מעירים" יוצא בקמפיין גיוס כספים על מנת שיהיה ניתן להרחיב את פעילותו.