ספינה עם 43 אנשי צוות וקרוב ל-6,000 פרות, ששטה מניו זילנד לסין, התהפכה בסערה בים סין המזרחי. משמר החופים של יפן חילץ אדם שהיה על הספינה, שסיפר שהיא טבעה אחרי ההתהפכות.
הספינה The Gulf Livestock 1 השמיעה קריאת מצוקה כשהייתה ממערב לאי אמאמי אושימה, בדרום מערב יפן. היא נקלעה לסערה בזמן שבאזור השתוללה סופת הטייפון מייסאק, שהביאה רוחות חזקות וגשמים עזים. בינתיים הסופה עזבה את האזור, ועושה את דרכה לחצי האי קוריאה. לפחות אדם אחד נהרג בדרום קוריאה בסופה.
2 צפייה בגלריה
חילוץ גבר פיליפיני שהיה על ספינה שהתהפכה סופה סופת טייפון יפן
חילוץ גבר פיליפיני שהיה על ספינה שהתהפכה סופה סופת טייפון יפן
חילוץ הגבר הפיליפיני שהיה על הספינה שהתהפכה
(צילום: AFP)
משמר החופים היפני סיפר שחילץ איש צוות פיליפיני, סרנו אדברודו בן ה-45. הוא אותר בחיפושים בים עם חגורת הצלה לגופו. לפי אדברודו אחד המנועים של הספינה הפסיק לפעול, ואז גל גדול פגע בספינה וגרם לה להתהפך. כשהספינה התהפכה אנשי הצוות נדרשו ללבוש חגורות הצלה. אדברודו סיפר שהוא קפץ למים ולא ראה אנשי צוות נוספים עד החילוץ. משמר החופים היפני פרסם תמונות של אדברודו במים לפני החילוץ ובמהלכו.
שלושה כלי שיט, חמישה מטוסים ושני צוללנים נשלחו לחפש את הנעדרים: 38 פיליפינים, שני ניו זילנדים ושני אוסטרלים. הממשלה בפיליפינים מסרה שהיא משתפת פעולה עם משמר החופים היפני. כרגע תנאי השטח מאפשרים להמשיך בחיפושים, אך לאזור צפויה להגיע סופת טייפון נוספת.
The Gulf Livestock 1 יצאה מנמל נייפייר בניו זילנד ב-14 באוגוסט. על הספינה היו 5,867 פרות, והיא הייתה בדרכה לנמל בטאנגשאן בחוף המזרחי של סין. משרד החוץ הניו זילנדי אמר לרויטרס שהשיט אמור היה להימשך כ-17 ימים. הספינה, שאורכה 139 מטרים, נשאה את דגל פנמה. היא נבנתה ב-2002 ולפי רויטרס שייכת לחברה הירדנית Rahmeh Compania Naviera SA.
SAFE, ארגון למען זכויות בעלי חיים בניו זילנד, מסר שהטרגדיה ממחישה את הסכנות של משלוחים של בעלי חיים. "הפרות האלה מעולם לא היו צריכות להיות בים", אמרו בארגון. "מדובר במשבר אמיתי. אנחנו חושבים על משפחותיהם של 43 אנשי הצוות שנעדרים, אך יש שאלות שנשארות על הפרק - למשל מדוע מאפשרים להמשיך את הסחר הזה".