אמין אלייב (33), תושב ערד, מואשם בהפקרתו למוות של רוכב האופניים בוריס שיינין (82) שאותו הוא דרס לפני כשבועיים ברחוב דוכיפת בעיר - ונמלט מהמקום.
כתב האישום נגדו, שאותו הגישה היום (א') פרקליטות מחוז דרום, מייחס לו עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ללא רישיון וללא פוליסת ביטוח, ושיבוש הליכי משפט. אלייב הורשע בעבר בלא פחות מ-31 עבירות תעבורה, בהן גם נהיגה ללא רישיון.
2 צפייה בגלריה
 זירת התאונה בערד
 זירת התאונה בערד
זירת התאונה בערד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביב דמרי, ביום שישי ה-3 ביולי בשעות אחר הצהריים אלייב פגע בעוצמה בשיינין, שכאמור חצה באופניו כביש במעבר חצייה. מיד לאחר מכן הוא נמלט מזירת התאונה והמשיך לבית העלמין בעיר - שם הוא החביא את מכוניתו. "זאת כשהוא מותיר את המנוח מתבוסס בדמו ומבלי לעצור על מנת לעמוד על תוצאות התאונה ולהזעיק עזרה", נכתב. הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
2 צפייה בגלריה
רכבו של הדורס
רכבו של הדורס
רכבו של הדורס שננטש בשטח
(צילום: דוברות המשטרה )
מוקדם יותר המשטרה הודיעה כי היא סיימה את חקירת האירוע, שממנה התחזק החשד כי מדובר בפגע וברח. לקראת החקירה הוקם בתחנת ערד כוח משימה בשיתוף בוחני תאונות דרכים מרחב נגב, שפעל לאיתור הנהג החשוד שכאמור נמלט מהזירה לאחר הפגיעה ברוכב. תוך זמן קצר, כך מסרה המשטרה, נודעה זהותו - והוא נעצר.
כלי הרכב שאותו נטש החשוד אותר גם כן, בסיוע מסוקים משטרתיים ויחידות מתנדבים, בשטח מדברי באזור בית העלמין בעיר.
עוד מסרה המשטרה כי במהלך החקירה אותר חשוד נוסף, תושב המקום גם כן, שלפי החשד סייע בהעלמת ראיות. הוא נעצר ובהמשך שוחרר בתנאים מגבילים. מעצרו של הנהג החשוד בהפקרה אחרי פגיעה ושיבוש הליכי משפט - הוארך.