המשטרה באוסטריה הודיעה על מעצרו של גבר רוסי, אחרי שבן ארצו נורה למוות אמש בסמוך לווינה. לפי התקשורת האוסטרית ייתכן שמדובר בהתנקשות על רקע פוליטי.
סוכנות הידיעות האוסטרית APA דיווחה שהנרצח הוא רוסי בן 43 ממוצא צ'צ'ני, שגר באוסטריה במשך יותר מעשור. לפי המשטרה האוסטרית הנרצח היה מבקש מקלט.
4 צפייה בגלריה
אוסטריה גבר מ רוסיה נעצר בחשד לרצח של צ'צ'ני
אוסטריה גבר מ רוסיה נעצר בחשד לרצח של צ'צ'ני
החשוד ברצח בזמן מעצרו באוסטריה
(צילום: AFP)
עיתון מקומי דיווח שהקורבן היה ממתנגדיו של שליט צ'צ'ניה רמזאן קדירוב, ששלטונו נתמך על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במשרד הפנים האוקראיני אמרו שהגבר שנרצח העיד ב-2017 בחקירת רצח באוקראינה. באותה שנה גבר שתכנן להתנקש בחייו של פוטין נפצע ורעייתו נורתה למוות ליד קייב.
המשטרה באוסטריה התחתונה דיווחה שהחשוד, בן 47, לא התנגד כשנעצר על ידי שוטרים חמושים בעיר לינץ. "נסיבות האירוע לא ברורות", אמרה המשטרה האוסטרית, אך הוסיפה שהרשויות האזוריות ללוחמה בטרור חוקרות את הרצח.


האתר הרוסי Kavkazski Uzel, שמסקר אירועים שמתרחשים באזור הקווקז, אמר שהנרצח ניהל עמוד יוטיוב שבו היו תגובות ביקורתיות על המצב בצ'צ'ניה תחת שלטונו של קדירוב, שמנהיג את צ'צ'ניה מאז 2007.
צ'צ'ניה היא רפובליקה בעלת רוב מוסלמי בצפון הקווקז, ששייכת לרוסיה. בעקבות שתי מלחמות שהיו בצ'צ'ניה בשנות התשעים צ'צ'נים רבים עזבו את הרפובליקה למערב אירופה. בשנים האחרונות היו צ'צ'נים שברחו בעקבות התנגדותם לקדירוב. מתנגדיו טוענים שהוא פוגע קשות בזכויות האדם בצ'צ'ניה.
4 צפייה בגלריה
רמזאן קדירוב שליט צ'צ'ניה ש חנכה את ה מסגד הגדול ב אירופה
רמזאן קדירוב שליט צ'צ'ניה ש חנכה את ה מסגד הגדול ב אירופה
שליט צ'צ'ניה קדירוב
(צילום: רויטרס)
הרצח באוסטריה התרחש אחרי כמה תקיפות נגד צ'צ'נים בחו"ל. בחודש שעבר התביעה בגרמניה האשימה גבר רוסי ברצח לאור יום בברלין של זלימחאן חנגושבילי, גבר גיאורגי ממוצא צ'צ'ני. הקורבן נלחם נגד הכוחות הרוסיים בצ'צ'ניה וברח לגרמניה ב-2016. התובעים אמרו שהחשוד ברצח נשלח למשימה על ידי הרשויות ברוסיה.
בפברואר אימראן אלייב נדקר למוות במלון בעיר ליל בצרפת. על גופו היו 135 דקירות. כמו הגבר שנרצח באוסטריה, גם לו היה ערוץ יוטיוב שבו נשמעה ביקורת נגד שלטונו של קדירוב. באותו החודש, בשבדיה, הותקף גבר צ'צ'ני אחר, טומרו עבדורחמוב.