בחווה העטופה ירוק, הממוקמת במושב בית לחם הגלילית שליד קריית טבעות, בלב שמורת אלונים, גרים מגוון בעלי חיים, ובעיקר עשרות ארנבונים ולכל אחד מהם סיפור משלו. אורן ושירלי נגר הקימו מעין "כפר ארנבונים", שבו ניתן לפגוש את בעלי החיים החמודים.
עם תחילת מגפת הקורונה בישראל עלה מספר הארנבונים שננטשו. אורן ושירלי נגר סיפרו כי כבר לקראת סוף פברואר הם קיבלו פנייה מנערה, שמצאה כלוב מטונף ובתוכו ארבעה ארנבים באחת השכונות בחיפה. נציג מטעמם יצא למקום על-מנת לאסוף את הארנבונים.
5 צפייה בגלריה
ארנבונים
ארנבונים
ארנבונים
(צילום: הראל וייץ ושירלי נגר)
"מבדיקה ראשונית, זהינו שמדובר בזכר ("מנגו"), נקבה בהריון מתקדם ("דמקה") ושני גורים בני חודש ("נס" ו"מירקל")", סיפרו מפעילי הכפר. ארבעת הארנבונים הגיעו עוד באותו היום לבדיקה ווטרינרית אצל ד"ר רונן לב-רן, המתמחה בבעלי חיים אקזוטיים, קיבלו טיפול מקיף והחלו תהליך של שיקום.
"מנגו" עבר סירוס, סיים את תהליך השיקום וכרגע מחפש בית חם. "נס" ו"מירקל" אומצו על-ידי זוג צעיר לאחר שנגמלו והתחזקו, "דמקה" המליטה כשבוע לאחר שנמצאה ארבעה גורים בריאים ומתוקים. כארבעה חודשים לאחר ההמלטה ולפני שהייתה אמורה להיכנס לעיקור – התפתחה אצלה מחלת מעיים כתוצאה מחיידק ולמרות כל ניסיונות ההצלה, היא לא שרדה. כיום מנגו וארבעת הגורים חיים בשלווה ובביטחון ב"כפר הארנבונים" ומחכים לבתים טובים שיאמצו אותם.

בעלי החיים שחולצו וניצלו

"לבנה" - לבנה אומצה ב-2015 על-ידי הראל ויץ, מנכ"ל "אקו-חי", המנהל מקלט עבור בעלי חיים בשמונה השנים האחרונות. לבנה חולצה מאישה ערירית שאגרה בעלי חיים רבים, ללא טיפול ראוי. הארנבונת הלבקנית, הגיעה בתת משקל, עם סקאביאס (טפיל עור), אוזניים פצועות וקרחות בפרווה. היא קיבלה טיפול ווטרינרי והחלה תהליך שיקום. לאחרונה "אקו-חי" ו"כפר הארנבונים", שבבעלותם של שירלי ואורן נגר, חברו לפעילות משותפת וכיום לבנה חיה בביטחון והמון אהבה בשטח החווה עם ארנבונים רבים אחרים.
"מקס" ו"מוריס" – שני ברווזי מולארד שנקלטו בחווה ב-2018. בחווה הסבירו כי ברווזי מולארד הם בין-כלאיים, עקרים, אשר נוצרו עבור תעשיית המזון. הם החלו את דרכם כאפרוחים באחת מחוות הפיטום בצפון הארץ ונקנו על-ידי אדם שרצה לאפשר להם גורל אחר, טוב יותר. כשגדלו השניים, ולא היה ניתן יותר להחזיקם בביתו הפרטי, הם הועברו ל"כפר הארנבונים" - שם הם זוכים למרחב בטוח, בריכת שחיה, תזונה מתאימה, מעקב רפואי ובעיקר המון אהבה.
5 צפייה בגלריה
ברווזים
ברווזים
ברווזים
(צילום: הראל וייץ ושירלי נגר)
רוני, רותם ואלה - העזים הכי מתוקות שתפגשו! העזים מסוג "שמיות" בנות פחות משנה, גודלו עבור תעשיית המזון. כששירלי פגשה את הבנות, הביטה להן בעיניים – היא ידעה שאין סיכוי שתאפשר לפגוע בהן. לאחר דין ודברים מול בעל העדר, הן הועברו לחזקתה שבחווה. עזים, הידועות ביכולתן לזהות תווי פנים ולהבדיל בין אלו הרוצים ברעתם לאלו הרוצים בטובתם – מברכות את שירלי בכל יום בדילוגים, כשכושים בזנב ופועות (קוראות) בשמחה. כמו כל דיירי החווה, זוכות השלוש ליחס אוהב ומכבד, טיפול מסור ובית בטוח לגדול בו.
5 צפייה בגלריה
(צילום: הראל וייץ ושירלי נגר)
בינואר קלטה החווה 15 אפרוחים של תרנגולות המיועדות לתעשיית הביצים. בהגיען לחווה, קטועות מקור ומובהלות, הן טופלו בקפידה בסלון ביתם של שירלי ואורן עד אשר התחזקו וצברו ביטחון. כיום הן משוטטות בחופשיות בשטח החווה, נכנסות ויוצאות מהמתחם המיועד להן ונהנות מתזונה עשירה וטיפול מסור.
5 צפייה בגלריה
התרנגולות
התרנגולות
התרנגולות
(צילום: הראל וייץ ושירלי נגר)
החווה, אשר שמה בראש מעיינה את רווחתם וזכויותיהם של בעלי החיים בחווה, מספקת מגוון שירותים במטרה לקדם ערכים ברי קיימא ולהעלות את המודעות לזכויות בעלי חיים.
בימי חול תוכלו למצוא בחווה מגוון פעילויות חווייתיות, חינוכיות וטיפוליות לילדים ובני נוער, ובכלל זה גם לאוכלוסיות עם מוגבלויות ונוער בסיכון, המופעלות על-ידי אקו-חי המתמחה במענה חינוכי-טיפולי בשילוב בעלי-חיים.
5 צפייה בגלריה
   אחד הארנבונים
   אחד הארנבונים
אחד הארנבונים
(צילום: הראל וייץ ושירלי נגר)
בסופי השבוע ובחגים, פותחת החווה את שעריה למשפחות המעוניינות בחוויה ערכית, חינוכית ויוצאת דופן.
לשירלי ואורן חשוב להדגיש - החווה הוקמה מתוך אהבה כנה לבעלי-החיים ועל-מנת לדאוג בראש ובראשונה לצורכיהם. החווה היא לא "פינת ליטוף" - הקשר והמגע המתקיים עם בעלי-החיים, מתאפשר מתוך רצון הדדי של בעלי-החיים והמבקרים בחווה ואין האחד גובר על האחר.
רוצים לפגוש או לסייע לבעלי החיים החמודים? למידע נוסף והרשמה חפשו בגוגל: חוות נגר – כפר הארנבונים או לחצו כאן