1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
(צילום: AP)
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) כי הנשיא דונלד טראמפ הוא הנשיא הגזען הראשון בארצות הברית.
דבריו של ביידן הגיעו במהלך כנס וירטואלי של איגוד עובדים. אחד השואלים בכנס התלונן על גזענות סביב התפרצות נגיף הקורונה והזכיר כי טראמפ כינה את הקורונה "הנגיף הסיני". ביידן תקף בתגובה בחריפות את הנשיא ואת "הפצת הגזענות שלו".
"הדרך בה הוא מתמודד עם אנשים, שמבוססת על צבע עורם, ארץ המוצא שלהם, המקום ממנו הם באו - היא מבחילה לחלוטין", אמר סגן הנשיא לשעבר. "אף נשיא מעולם לא עשה זאת. מעולם, מעולם, מעולם. אף נשיא רפובליקני לא עשה זאת. אף נשיא דמוקרטי לא עשה זאת. היו לנו גזענים שניסו להיבחר לנשיאות - הוא הראשון שעשה זאת".
ביידן גם רמז כי טראמפ משתמש בנושא הגזע כדי לדחוק הצידה את הדרך בה טיפל במשבר הקורונה.

בתדרוך בבית הלבן מאוחר יותר, טראמפ השיב על שאלה בנוגע לדברי ביידן, והצביע על המאמצים של ממשלו להעביר רפורמות במערכת אכיפת החוק ולהגדיל הזדמנויות לכולם, כמו גם את מספר המובטלים הנמוך בקרב מיעוטים לפני משבר הקורונה.
"עשיתי עבור אמריקנים שחורים יותר מכל אחד חוץ מאברהם לינקולן. אף אחד אחר לא היה אפילו קרוב", אמר טראמפ. קתרין פירסון, יועצת בכירה בקמפיין הבחירות של טראמפ, אמרה כי "אף אחד לא צריך לקבל הטפות על צדק גזעי מג'ו ביידן". ביידן הבטיח בעבר כי אם ייבחר, הוא יחל להתמודד עם גזענות ממוסדת במהלך 100 הימים הראשונים לכהונתו.
נשיאים אמריקנים רבים - כולל הנשיא הראשון ג'ורג' וושינגטון - היו בעלי עבדים. שמו של הנשיא ה-28 וודרו ווילסון הוסר לאחרונה משמו של בית הספר למדיניות ציבורית של אוניברסיטת פרינסטון היוקרתית שבניו ג'רזי, לאחר ההפגנות הנרחבות שהתקיימו נגד אלימות משטרתית וגזענות.
וילסון שימש כנשיא במשך שתי כהונות, בין 1913 ל-1921. הוא היה האב המייסד של חבר הלאומים, אשר קדם לאו"ם, אבל גם תמך במדיניות גזענית, למשל כשאפשר את מדיניות ההפרדה הגזעית בסוכנויות פדרליות.