בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר שמונה שנות מאסר על עבריין המין יוסף ראובני (57) בגין עבירות מין בילדה בת 5 - והורה עליו לפצות אותה ב-50 אלף שקל. בנוסף, השופטים הפעילו את סעיף התנאי שהיה לראובני ובסך הכל ירצה שמונה שנים וארבע חודשים בכלא. זהותו של ראבוני הייתה בתחילה תחת צו איסור פרסום, ורק לאחר שהמשטרה חשדה כי הנאשם פגע בילדות נוספות, ביקשו להסיר את הצו.
לפי כתב האישום שבו הורשע, בסוף שנת 2019 הבחין ראובני בילדה בת 5 ובשתי אחיותיה בגן שעשועים. ראובני ראה שהילדה הלכה לקנות סוכריה על מקל במרכז מסחרי סמוך, וביקש ממנה להתלוות אליו למקלט. הוא ניסה לבצע בה מעשה סדום ולבסוף ביצע בה מעשה מגונה. ראובני אמר לילדה שלא קרה כלום ושעליה לחזור הביתה לאמא שלה, אך היא סיפרה למשפחתה שהגישה תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
 יוסף ראובני
 יוסף ראובני
יוסף ראובני
ראובני מחזיק בעבר פלילי כבד, הכולל שמונה הרשעות בגין 17 מקרים של מעשים מגונים בקטינים ובמעשים מגונים בפומבי. הרשעותיו מתפרסות על פני שלושה עשורים והוא ריצה שבעה מאסרים בפועל - כאשר בכל פעם התנהגותו העבריינית הסלימה. את המקרה שבגינו הורשע כעת, ביצע זמן קצר לאחר שחרורו מהמאסר האחרון שלו - בעודו מצוי תחת צו פיקוח.
ראובני פנה לבית המשפט ואמר כי הוא מתבייש במעשיו, ואף ביקש להתנצל בפני אמה של הקורבן. לדבריו, אינו אדם רע ומעולם לא נגע בילד: "עובדה שלא פגעתי בה", טען כשניסה להסביר שלא הייתה לו כוונה לפגוע בילדה - ואף האשים אותה כששאל "מדוע שמעה בקולי?".
הפרקליטות דרשה להשית על ראובני עונש מאסר שינוע בין 12-8 שנים. נציג פרקליטות מחוז דרום, עורך הדין אבי ביטון, אמר כי "הנאשם ניצל את תמימותה ושיטה בה באופן מניפולטיבי בכסות של 'משחק תמים'. הנזקים הנפשיים שגרם הנאשם למתלוננת ילוו אותה גם בהמשך חייה ונותנים אותותיהם על משפחתה".
הרכב שופטים בראשות השופט נתן זלוצ'ובר, דינה כהן ודניאל בן טולילה, קבע כי "מעשיו של הנאשם מעוררים סלידה, שאט נפש ומגלמים בתוכם פגיעה משמעותית בערכים החברתיים המוגנים. את המתואר בכתב האישום המתוקן ניתן לתאר, גם אם לא בשפה משפטית, כחלום הבלהות של כל הורה ביחס לילדיו הקטינים".
עוד ציינו השופטים כי ראובני בחר בילדה חסרת ישע שהייתה בבחינת "טרף קל", והפעיל כלפיה מניפולציות מרושעות. ההרכב ציין כי רק בזכות ההתנהלות של הילדה, ראובני לא הצליח לבצע בה את זממו. "כל עבירת מין יש בה משום פגיעה קשה בקורבן", כתבו השופטים.

חשד: תושב המרכז ביצע מעשה סדום בבנו

בתוך כך, בן 30 מהמרכז נעצר בחשד כי ביצע מעשים מגונים ומעשה סדום בבנו בן השלוש. על פי החשד, המעשים החלו לפני כשנתיים ואירעו בכמה הזדמנויות, בהן במקלחת ובבית הסבים.
הגבר נעצר בעקבות תלונה באחת מתחנות משטרת מרחב שרון. חוקרת ילדים גבתה עדות מהילד, שבעקבותיה הוחלט לעצור את האב. החשוד הכחיש בחקירתו את המיוחס לו - וטען כי מדובר בעלילה על רקע הליכי הגירושים מאשתו. לדבריו, היא הגישה אותה ביום שבו קבעו לחתום על הסכם גישור.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
(צילום: shutterstock)
נציג המשטרה טען בדיון כי מדובר באירוע חמור מאוד, אך החקירה בראשיתה. סנגורו של הגבר טען כי מדובר ב"מלח הארץ" שהגיע ממשפחה טובה. "הוא מצא את עצמו ביום בהיר נחקר בחשדות חמורים וגונבים ממנו את הילד", אמר עורך הדין שביקש לשחרר אותו בתנאי שיתרחק מאשתו ומבנו עד למיצוי החקירה. השופטת מרים קראוס קבעה כי ראוי לאפשר את מיצוי החקירה, והאריכה את מעצרו של הגבר ביממה.