היא השתתפה בהפגנה שנערכה במוצאי שבת ליד בית ראש הממשלה, וסרטון תיעד אותה סופגת סטירה משוטרת יס"מ. אתמול, בעוד השוטרת נחקרת במח"ש בחשד לתקיפה, כתבה לה נילי לרנר מכתב אישי נוקב המתפרסם כאן היום (שלישי) לראשונה.
"זה מה שיש לי לומר לשוטרת שעצרה אותי אחרי שדחפה אותי בכוח רב בעודי נסוגה מהפרשים שפרצו לשורות המפגינים הצועדים", כתבה לרנר (59), אמנית וציירת, אם לארבע בנות, תושבת היישוב להבים שבנגב. "במוצאי שבת הקרובה אגיע עוד פעם לצעוד בדרך לבלפור. הפעם אגיע לשם כדי להציל את משטרת ישראל מהקצינים הבכירים שפוגעים בה באכזריות, על מנת לזכות בחסדי שלטון אלים. שלטון שכל מטרתו לבסס את שליטתה של הנהגה שסרחה - במטרה לסייע לנאשם לחמוק מדין צדק. את וחברייך השוטרים, שתפקידכם הוא בעצם לשמור עלינו, גם תהיו שם.
3 צפייה בגלריה
שוטרת סוטרת למפגינה בהפגנה בירושלים
שוטרת סוטרת למפגינה בהפגנה בירושלים
השוטרת סותרת ללרנר
(באדיבות חדשות 13)
3 צפייה בגלריה
נילי לרנר, מפגינה שהותקפה על ידי שוטרת ושוחררה ממעצר
נילי לרנר, מפגינה שהותקפה על ידי שוטרת ושוחררה ממעצר
לא נרתעת. נילי לרנר
(צילום: חיים הורנשטיין)

"אבל הפעם אני מבקשת שתגיעו באמת לשמור עליי ועל כל המפגינים, על מנת שנוכל להמשיך להגן עליכם מכל הרשע ושתעזרו לנו להאיר את העולם".
בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" אמרה עם זאת לרנר: "זה נחמד שמח"ש חוקרת את השוטרת המסכנה הזאת, שבשורה התחתונה לא מקבלת הכשרה נכונה כיצד להתמודד עם מפגינים שלא מפעילים אלימות". היא האשימה את מדיניות המשטרה במהלך ההפגנות: "הם קופצים עליך, אתה חוטף עוד ועוד - והם לא נותנים לך אפשרות לקום".
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
סנ"צ גואטה תוקף מפגין בירושלים
(צילום: שלו שלום)
לרנר עצמה נעצרה בהפגנה, ושוחררה רק למחרת. השוטרת החשודה שסטרה לה נחקרה אתמול במח"ש בחשד לתקיפה ובתום חקירתה שוחררה.
מח"ש חוקרת שני מקרים נוספים מההפגנה: הצילומים שבהם נראה קצין המבצעים של המחוז, סנ"צ ניסו גואטה, תוקף מפגינים ללא סיבה מוצדקת לכאורה. אחד המפגינים הודה בחקירתו כי תקף את גואטה עוד לפני שגואטה פגע בו. גואטה עצמו נחקר במח"ש ושוחרר. החקירה נגדו נמשכת.
כן נבדק תיעוד שבו נראה מפקד תחנת לב הבירה, נצ"מ שימי מרציאנו, מושך בחוזקה מפגינה שעמדה עם חבריה מעבר לגדר. הוא טרם נחקר.