3 צפייה בגלריה
עומסים בסבידור מרכז
עומסים בסבידור מרכז
"סכנת הדבקה"
(צילום: יאיר בוכניק)
עומסים נרשמו היום (ד') בתחנות שמהן יוצאים אוטובוסים בקווי תל אביב-ירושלים, נוכח עבודות תשתית בקו הרכבת בין שתי הערים שיימשכו עד יום ראשון לפנות בוקר.
למרות ההודעה על עבודות התשתית ברכבת, קווי האוטובוסים לא תוגברו מספיק – ורבים נאלצו להתאסף באזור תחנת סבידור בתל אביב, בתקופה שבה התחלואה בקורונה נמצאת בשיא ונדרשת הקפדה רחבה יותר על ריחוק חברתי.
"בעקבות הסגירה של הרכבת הגעתי לתחנה מרכזית בתל אביב כדי לנסוע לירושלים ומצאתי בתחנה יותר מ-200 בני אדם צפופים שמחכים לאוטובוס", סיפר יאיר בוכניק שהמתין יותר משעה וחצי כדי לעלות לאוטובוס. "כל אחד מחכה לפחות שלושה או ארבעה אוטובוסים על מנת לנסוע ומחכה למעלה משעה".
לדבריו, "אני לא מבין למה אי אפשר לתגבר אוטובוסים בזמן שהרכבת נסגרת. יש סכנת הידבקות כשכל כך הרבה אנשים צמודים ולא סביר שאנשים יחכו יותר משעה לאוטובוס בין שתי הערים הגדולות במדינה".
3 צפייה בגלריה
עומסים בסבידור מרכז
עומסים בסבידור מרכז
עומסים בסבידור מרכז
(צילום: יאיר בוכניק)
3 צפייה בגלריה
עומסים בסבידור מרכז
עומסים בסבידור מרכז
תורי ענק בתחנה. משרד התחבורה לא תגבר
(צילום: יאיר בוכניק)
גם תאונת המשאית שאירעה בצהריים מתחת לגשר יצחק שדה בנתיבי איילון האטה את תנועת התחבורה הציבורית בכל אזור המרכז ויכולה להיות סיבה להיעדר שירות מספיק של אוטובוסים, אולם לפי אפליקציית התחבורה הציבורית מוביט ולפי דיווחי נוסעים, אוטובוס יצא רק בכל 20 דקות ועל כל אחד כזה יכולים לעלות 30 נוסעים, בעקבות הגבלות הקורונה. לשם השוואה, על כל רכבת יכולים לעלות 500 נוסעים במסגרת הגבלות הקורונה.
שמרית נוטמן, מנכ"לית ארגון 15 דקות, אמרה כי "כשמתבצעות סגירות כאלה, אנחנו חווים עליה במספר התלונות של הנוסעים, על כך שישנם עומסי ביקוש גבוהים באוטובוסים הנוסעים במסלולי קווים אלו. תגבור במקרים כאלה הוא באחריות משרד התחבורה, ועל כן פנינו למשרד כדי לוודא שהתכוננו כראוי לתורים הארוכים. לרוע המזל, התמונות היום מדברות בעד עצמן".
לדבריה, "תמונות כאלה לא צריכות להיות המציאות שלנו בזמן רגיל, והן פשוט הפקרות בזמן הקורונה. קשישים, חיילים ונוסעים רבים אחרים ממתינים יחד במשך שעות בתחנה- זה מתכון בטוח להדבקות ומי חייב לשים להתנהלות הזו סוף".
במשרד התחבורה לא הגיבו לשאלת ynet על אי-תגבור האוטובוסים מראש נוכח עבודות התשתית שנקבעו מראש ותואמו עם משרד התחבורה.
מחברת אגד נמסר: "אנו נערכים לתגבר מחר, בשישי ובמוצאי שבת את קווי ירושלים-תל אביב וחיפה-תל אביב. תיאמנו את הדברים עם משרד התחבורה שאישר את התגבור".