כהונתו של יוסי כהן בתפקיד ראש המוסד הוארכה בחצי שנה עד יוני 2021. לפי הודעת משרד ראש הממשלה היום (ראשון), נתניהו ביקש מכהן להאריך את כהונתו "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל". ראש המוסד נענה לבקשתו של ראש הממשלה ובינואר הקרוב יחל את שנתו השישית בתפקיד.
1 צפייה בגלריה
יוסי כהן יחד עם בנימין נתניהו
יוסי כהן יחד עם בנימין נתניהו
יוסי כהן יחד עם בנימין נתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

יש לציין כי בהסכם הקואליציוני בין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ ישנו סעיף לפיו במהלך חצי השנה הראשונה ("תקופת החירום") לא יבוצעו מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור הממשלה, אך כאן מדובר בהארכה של מינוי קיים שככל הנראה אינה דורשת אץ הסכמתו של גנץ.
כהן נחשב מקורב לנתניהו, ובשנה שעברה דווח כי ראש הממשלה אף מחשיב את כהן כיורשו העתידי. כהן אמר אז למקורביו ששאלו אותו לגבי כוונותיו כי "אני כן יכול להגיד שבאופיי אני נמשך להנהגה, להובלה ולמדינאות, מאוד נמשך לנושא האסטרטגיה, ויכול להיות שהדבר הזה יוביל אותי בהמשך לשקול משהו בכיוון".
הוא הוסיף אז: "הקדנציה שלי אמורה להסתיים ב-2021, ועל פי בקשת ראש הממשלה אפשר להאריך אותה בעוד שנה ואחר כך יש צינון. כל הנושא הזה של ראשות ממשלה צריך לקבל את הקשב שלו, כשאהיה פנוי לחלוטין, ואני עוד לא שם. למרות שלרגע זה נתן לי תצפית אחרת, כי היו לפרסום הזה אלפי תגובות חיוביות".
כהן, 59, היה במוסד לאורך כל חייו, למעט תקופה קצרה כסמנכ"ל חברת היי־טק, וקדנציה כראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל).