ענת עידן צפריר, אמו של אריאל צפריר (19) שמת בסוף השבוע במסיבת טבע על גדות נחל שקמה סמוך לשמורת פורה בדרום, מתחה הבוקר (יום ה') ביקורת על החלטת בית משפט השלום באשקלון לשחרר למעצר בית את חמשת החשודים בארגון האירוע הטרגי. לחמישה מיוחסים, כל אחד לפי חלקו, עבירות של המתה ברשלנות, ארגון מסיבה ללא רישיון ושיבוש הליכי חקירה.
יום לאחר החלטת בית המשפט, אמרה אמו של הצעיר: "איך יכול להיות שבית המשפט שחרר אותם הביתה כשהם עשו מסיבה שהיא מסיבת מוות? זו הייתה מסיבה לא חוקית, מסיבה שהורגת נערים ונערות. היום זה היה הילד שלי ולפני שלוש שנים זו הייתה טוהר (הכוונה לחיילת טוהר דוד שמתה לפני שלוש שנים בנסיבות דומות), ומחר זה יכול להיות הילד של כל אחד אחר".
2 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
אריאל צפריר והזירה שבה התמוטט
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
2 צפייה בגלריה
ענת עידן צפריר ועידו צפריר
ענת עידן צפריר ועידו צפריר
"מחר זה יכול להיות הילד של כל אחד אחר". האם ענת
(צילום: שמוליק דודפור)
עוד אמרה האם: "זה שהם שוחררו למעצר בית - זה כסת"ח, זה מראה לכל שאר מארגני המסיבות שאפשר לעשות זאת שוב וישחררו אותם. אני לקחתי על עצמי להילחם את המלחמה הזאת, אני לא אנוח. אם אנחנו רוצים למנוע את זה ולהילחם בזה שילדים לא ימותו - הילדים האלה צריכים להיכנס מאחורי סורג ובריח. אני יודעת שמה שאני אומרת זה נורא ואיום לילדים שלהם, אבל יש כאן אחריות שצריך לקחת אותה.
"זו שערורייה, אם אנחנו כמדינה וכעם רוצים להילחם בתופעה של מסיבות טבע, הם צריכים לקבל עונש למען יראו וייראו כי הבן שלי מת במסיבה שהם ארגנו. הם חסרי אחריות, אם היה שם אמבולנס או אם היה שם מישהו שהוא אחראי, זה לא היה קורה. אני חוששת שהכול יתמסמס בדיוק כמו שקרה עם טוהר. אני לוחמת ולא אוותר, אבל המדינה וזה כולל את בית המשפט ואת המשטרה שלא מצאה את המסיבה, צריכות לעזור".

האם המשיכה ותקפה: "אני לא מאמינה להם שהם לא ידעו שיש סמים, ובכל מקרה זה לא מוריד מהם את האחריות. היו שם חבר'ה שסיפרו לי שמחלקים מים מינרלים 'מתודלקים' וזורקים כדור שנקרא MD כדי שהילדים ירקדו כל הלילה. זה היה במסיבה בצידניות. זה מוריד את האחריות מהם? הם ארגנו מסיבה והם היו צריכים לקחת בחשבון את כל מה שקורה מסיבה. כשאתה מארגן משהו אתה אחראי וברגע שלא היית אחראי - אתה אשם".
ההחלטה לשחרר את החשודים למעצר בית התקבלה בהסכמת המשטרה, לאחר שבדיון הוצג לבית המשפט דו"ח סודי. פרקליטם של שניים מהחשודים טען כי צפריר מת משימוש בסמים שאחיו הביא למסיבה. על כך אמרה האם ענת: "להגיד ש'האח הביא' זה שקר מכוער. אני בשוק מההעזה להגיד דבר כזה. הוא ירצה להרוג את אח שלו? זה מה שעורכי הדין היקרים יודעים לעשות: לשקר ולעשות ספינים".
ברקע הדברים יצוין כי אחיו של אריאל שהיה איתו בחלק מהמסיבה, אמר יום למחרת הטרגדיה כי אינו יודע מה קרה לאריאל והדגיש כי הוא לא ראה שאחיו לקח סמים. "אולי מישהו שם לו משהו במים, במקום כזה חם הם רוצים לשתות", טען האח.

"יש למשטרה מידע שמנקה את החשודים"

עו"ד חוסיין טאהא, פרקליטו של אחד החשודים אמר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט אשר שמע טענות הסנגורים והמליץ למשטרה על השחרור. לאורך כל הדרך טענו כי לא דבקה כל עבירה פלילית למי מהחשודים. אנו שמחים וסומכים על החלטת בית המשפט ובסופו של יום אנו בטוחים כי יתברר שהחשודים לא עברו כל עבירה פלילית".
עו"ד יוסי פלסיוס קליין, פרקליטו של חשוד אחר, אמר: "מרשי לא קשור לאירוע ושמח שגם המשטרה מבחינה זאת. הוא היה עוזר בהתקנת ההגברה, לא היה בכלל במהלך האירוע. הוא שוחרר למעצר בית וילך ישר לבידוד לאור העובדה שנחשף במעצר לחולה קורונה מאומת".
עו"ד עדי כרמלי, שמייצג שניים מהחשודים, אמר: "אני מברך על החלטת בית המשפט, מדובר בטרגדיה קשה אך נסיבותיו המיוחדות של התיק מובילות לכך שמעצר אינו דרוש בו. אנו סמוכים ובטוחים כי כבר כעת יש בידי המשטרה די מידע שמנקה את מרשיי מהחשד המיוחס להם".
צפריר התמוטט במסיבת הטבע לאחר שככל הנראה סבל ממכת חום. במשטרה חושדים כי במהלך המסיבה נעשה שימוש באלכוהול ובסמים, גם על ידי המנוח בעצמו. במקביל נמשכת בדיקת תפקוד המשטרה, לאחר שהתברר כי ניידות שסרקו את אזור המסיבה כמה שעות לפני שצפריר התמוטט לא איתרו דבר.