עודד, יזם ואקטיביסט ישראלי, מונקאט, פעיל סביבה ירדני, ויוסוף, מציל פלסטיני - איחדו לאחרונה כוחות סביב שתי האהבות המשותפות שלהם: שחייה והצלת ים המלח. בסרט חדש תועד כיצד חצו השלושה את ים המלח, מירדן לישראל - משימה מורכבת ומסוכנת בכל קנה מידה - החל מהתיאום הביטחוני בין המדינות, וכלה בסיכון הפיזי בשהייה ממושכת במי ים המלח. במטרה להציל את ים המלח, יצרו יואב קליינמן ועידו גלס סרט תיעודי שנקרא "שומרי ים המוות" ועתה הם מגייסים כספים על מנת לסיים את עריכת הסרט ולהפיץ אותו בעולם על מנת לעלות את המודעות לשמירה על ים המלח.

עודד רהב (53), השחיין הישראלי שחצה את ים המלח, הסביר בריאיון לאולפן ynet על הקשיים בשחייה במקום: "מסוכן לשחות בים המלח. הים הזה הוא מאוד מלוח. צריך ציוד, אנחנו בעצם שוחים עם איזשהי מסיכה שמסתירה את כל הפנים, שוחים חתירה. בליעה של טיפת מים בים המלח משבשת אותך. אם ממש בלעת אותה, אתה צריך לעצור ולשטוף". רהב הוסיף על הקשיים בשחייה: "לשחות בציפה זה קשה. פלג הגוף התחתון שלך לא עובד, בעצם אתה רק עובד עם פלג גוף עליון. שלא נתבלבל, לשחות ככה במשך שבע שעות וחצי זה לא קל. מאמץ אמיתי. תוסיף על זה את המלח, את הקרינה וכן הלאה".
את הסרט יצרו יואב קליינמן ועידו גלס. קליינמן הסביר בריאיון מהי מטרת הסרט: "הסרט הזה נועד לייצר קהילה, או קבוצה של אנשים, שתתמוך. אנחנו רואים בסרט את יריית הפתיחה לקמפיין להצלת הים. אנחנו מבינים שרק אם ניצור תהודה גדולה בקרב הציבור, הדבר יכול לעורר את הממשלות שלנו לפעול סוף סוף. הרי פתרונות יש על השולחן כבר זמן רב. מדברים ומדברים, אבל בפועל שום דבר לא קורה והים מאבד מטר גובה כל שנה".
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "שומרי ים המלח"
מתוך הסרט "שומרי ים המלח"
מתוך הסרט "שומרי ים המלח"

קליינמן דיבר על מצבו הקשה של ים המלח: "לקחנו את המקום הנמוך ביותר בפלנטה, ההימלאיה שלנו, נכס, אוצר שניתן לנו. במקרה אנחנו חיים פה ואמורים לשמור עליו. במשך 30 שנה יצרנו אבדון מוחלט. זה התחיל מזה שהסורים, הירדנים, הפלסטינים ואנחנו - גזלנו את מי הירדן שהיה מקור המים החיים. בערך 90% מהים הזה ניזון מהירדן, ופשוט הסטנו משם מים בלי לחשוב בכלל על מה שקורה לסביבה שלנו ולסובב אותנו, לא על השכנים, לא על הסביבה, לא על הים. זה בראש ובראשונה. את הירדן הדרומי צריך להציל כדי שאנחנו נוכל להמשיך ולמלא אותו. יש לנו אמצעים טכנולוגים. הדבר השני זה מפעלי ים המלח שיושבים בדרום ים המלח, הם גוזלים סדר גודל של 30% מהמים. אנחנו ב-30 שנה הרגנו ים. ב-30 שנה, ברמה היסטורית זה לא יאמן. לקחנו אנשים נורמטיביים והרגנו ים. הים הזה נחשב למקור של בריאות לכל העולם, חמצן, שמש, שקט, מינרליים. באיזה חוצפה לקחנו והרסנו אותו?"
קליימן דיבר על פרויקט גיוס ההמונים: "אנחנו עכשיו בתהליך של גיוס כספים דרך הד-סטארט. ממש ביום חמישי הגיוס הזה נגמר, ואנחנו קוראים לאנשים פשוט לבוא ולתמוך ולהיות חלק מהקהילה שלנו להצלת הים".