הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתה של השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שלפיה לפחות 50% ממשרות הסגל הבכיר בשירות המדינה יאוישו בידי נשים. מדובר בתפקידים הכפופים ישירות לדרגת מנכ"ל או מקבילים לה. בעקבות ההחלטה יקבל נציב שירות המדינה סמכות לייעד משרות לנשים בכלל הדרגות.
לפי נתוני נציבות שירות המדינה, בשנת 2019 הועסקו כ-750 נשים בדרג הבכיר בשירות המדינה, שהן 44% מהעובדים בדרג זה הכולל בסך הכול כ-1,700 עובדים. עם זאת ייצוג הנשים בדרג הבכיר הולך ויורד ככל שעולים בדרגות, ורק 11% מהנשים נמצאות ברמה הגבוהה של הסגל הבכיר המוביל (82 נשים).
1 צפייה בגלריה
מירב כהן על אישור ההצעה לייצוג נשים במשרות סגל בכיר בשירות המדינה
מירב כהן על אישור ההצעה לייצוג נשים במשרות סגל בכיר בשירות המדינה
"ההחלטות דרושות כדי שנראה יותר נשים בצמתי הכרעה". מירב כהן
"שוויון מגדרי, גם בתפקידים בכירים, ישפר את עבודת הממשלה ויהווה איתות למגזר העסקי, שלו אנחנו רוצים לשמש דוגמה", אמרה השרה כהן. "ההחלטות החשובות הללו דרושות כדי שנראה יותר נשים בצמתי ההכרעה".
ראש הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', הוסיפה: "כל המחקרים הוכיחו שאחת המשוכות העומדות בפני נשים היא המעבר לעמדות בכירות ולדרגי ניהול. גם במקצועות ובמקומות עבודה שבהם יש רוב נשי מובהק, עדיין עמדות הניהול נתפסות באופן קבוע על ידי גברים. מכאן חשיבות ההצעה - היכולת של נשים להתקדם לתפקידי ניהול ולתפוס מקום של ממש בקרב מקבלי ההחלטות".
מנכ"לית שדולת הנשים מיכל גרא מרגליות בירכה על ההחלטה ואמרה: "נשים הן 50% מהאוכלוסייה ו-62% מהשירות הציבורי, ולכן ברור כשמש שנשים צריכות להיות לפחות 50% מנושאי המשרות הבכירות בשירות המדינה. טוב שהממשלה בחרה להציב את היעד החשוב הזה".