שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הרווחה איציק שמולי הודיעו היום (ה') כי החליטו שלא לאפשר דחייה בהחלת חוק המצלמות בפעוטונים, והוא ייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. החוק ישמש תנאי לקבלת אישור להפעלת מעון על-פי חוק הפיקוח.
החוק מחייב את המסגרות המיועדות לגיל הרך שבהן יותר משבעה ילדים להתקין מצלמות אבטחה במעגל סגור שיקליטו מסביב לשעון. החומר המצולם יישלף מהן במקרה של חשד לאלימות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
התעללות בפעוטון ברמלה
החוק מצטרף לצעדים נוספים שעליהם החליטו ניסנקורן ושמולי בכל הנוגע להתעללות בפעוטות. בשבוע שעבר הפיץ השר ניסנקורן את תזכיר החוק לקביעת עונש מינימום של מאסר בפועל על אדם שיורשע בעבירת התעללות בפעוט ובחסר ישע. החוק החדש יכפיל את הענישה בגין תקיפת פעוט גם במקרה שבו לא נגרמה חבלה לגופו של הנפגע. החוק פורסם להערות הציבור עד 2 בספטמבר וצפוי להיות מובא לאישור הממשלה ב-6 בספטמבר.
במקביל, השר שמולי הכריז על מבצע אכיפה שבמסגרתו יגויסו עשרות פקחים לטובת מבצע ביקורות פתע באלפי מסגרות ברחבי הארץ. המבצע יחל בתחילת ספטמבר.
2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן איציק שמולי
אבי ניסנקורן איציק שמולי
אבי ניסנקורן איציק שמולי
(צילום: עמית שאבי, אבי מועלם)
השרים ניסנקורן ושמולי מסרו: "הפקרות העבר תיפסק כאן ועכשיו. תופעת ההתעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע מתועב שעלינו להילחם בו מלחמת חורמה עד שייעקר מן השורש. אנו מחויבים לדאוג לכך שההורים יוכלו לנשום לרווחה כאשר הם שולחים את היקר להם מכל למעונות. ננהל מאבק עיקש בתופעה האיומה הזו, בכל הכלים העומדים לרשותנו ולא נרפה עד למיגורה".
לדבריהם, "החמרת הענישה נגד המתעללים, מבצע אכיפה חסר תקדים בהיקפו ויישום חוק הפיקוח וחוק המצלמות ללא כל דיחוי, ישלחו מסר ברור כי במדינת ישראל תהיה אפס סובלנות כלפי המתעללים. אנו נחושים לקדם את המהלך בהליך מזורז ומקווים לשיתוף פעולה מרבי מצד שאר חברי הממשלה. נשים סוף להזנחה ארוכת השנים שגבתה וגובה מחיר יקר ממאות משפחות בישראל".