"בדם קר, כשהוא אוחז סכין מטבח בברכתה של בת הקורבן, הוא יצא ודקר את המנוחה שוב ושוב. הוא לא חדל - כל זאת כשבקרבה מיידית הבת יודעת ותומכת במעשה. קשה לתאר במילים את התדהמה והזוועה". בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר בצהריים (יום חמישי) 25 שנות מאסר על אמיר מרמש וטרייסי קדיס, שהודו בהסדר טיעון ברצח פאדיה קדיס, אמה של טרייסי, ביפו ביוני 2018. בנוסף, נגזרו על השניים עונשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסך 258 אלף שקלים למשפחה.
2 צפייה בגלריה
הרוצחים
הרוצחים
אמיר מרמש וטרייסי קדיס
(צילום: נדב אבס)
השופט כתב בהחלטתו כי "ילדי המנוחה מאמינים שאין עונש שיוכל לפצותם", הוסיף השופט. "רצח הורה על ידי בתו הקרובה הוא מעשה בלתי נתפס. כך גם מעשהו של בן הזוג. הנאשמת עברה את העבירות מעט אחרי שמלאו לה 18 שנים. היא גדלה בבית נורמטיבי. אביה המנוח נרצח כמה שנים לפני כן. תואר קשר קרוב במיוחד בין הנאשמת לאמה".
2 צפייה בגלריה
פאדיה קאדיס
פאדיה קאדיס
פאדיה קאדיס
לפי הסדר הטיעון, שעליו הסכימו הצדדים, מרמש וטרייסי ירצו 25 שנות מאסר כל אחד בגין עבירת רצח. עבירה זו פחותה מהעבירה שיוחסה להם בתחילה: רצח בנסיבות מחמירות.
עורכת הדין רביד שיפמן מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה כי "העונש נגזר על ידי בית המשפט שכיבד הסדר טיעון שאליו הגיעו הצדדים במסגרת הליך גישור ממושך, בשל נסיבות שעלו במהלך ניהול התיק שהביאו אותנו להגיע להסדר. זהו עונש שנושק למאסר עולם. הוא הולם את המעשים גם במובן הזהות בענישה - סברנו שמידת האשמה שלהם זהה".
עורכי הדין שרון דניאלי ויצחק פרץ מהסנגוריה הציבורית שמייצגים את אמיר מרמש הגיבו: "גזר דין לא פשוט מצד אחד, אבל מבטא הסדר טיעון מורכב שבו בית המשפט קיבל אחרי גישור טענות משמעותיות של ההגנה בתיק. גזר הדין שהוטל על הנאשמים הוא לא קל אבל סביר".
בתחילת השבוע, בדיון נוסף, לקראת גזר הדין סיפר מרמש על המעשים :"הגעתי לבית של הנאשמת בסביבות 2-3 לפנות בוקר מצאתי את הדלת כאילו כבר פתוחה, לא נעולה, כשהייתי כבר בתוך הבית הורדתי נעליים כדי לא לעשות רעש, עליתי במדרגות נכנסתי לחדר של טרייסי, שם מצאתי אותה קצת מנומנמת, שם דיברנו ואז אמרתי לה שלא צריך לעשות את זה, והיא אמרה שהיא רוצה לסיים את זה עוד היום.
"לקחתי את הצעיף, שמתי על הפרצוף שלי ויצאתי לשם. באותו זמן הייתי חמוש עם סכין. כשסגרתי אחריי את הדלת ראיתי את המנוחה שהייתה ערה והיא רואה אותי ודקרתי אותה שבע דקירות".
"לא יצא לי להצטער על מותה של המנוחה. אני בעצמי לא יודע איך הגעתי למצב הזה. אני מאוד מצטער על היום שהכרתי את טרייסי. אם הייתי שומע למשפחה שלה - הכול היה נראה אחרת. אם הגלגל היה מסתובב לאחור הייתי עושה הכל שלא תירצח. אני מצטער".
בכתב האישום המתוקן, שבו ייחסה פרקליטות מחוז תל אביב לקדיס הבת ולבן זוגה מרמש גם עבירות של שיבוש מהלכי משפט והונאה בכרטיס חיוב, צוין כי כשנה וחצי קודם לאירועים המתוארים, התקיים בין הנאשמים קשר רומנטי, שאליו התנגדו המנוחה, אחיה של הנאשמת והגיס.
ב-6 ביוני 2018 בסמוך ל-21:00, המנוחה שהתה בחדרה בקומה השנייה בביתה ביפו. אז פתחה הבת את מנעול הדלת האחורית ושחררה את וו הנעילה כדי שבן זוגה יוכל להיכנס ולהמית את המנוחה. ב-7 ביוני, בסמוך לשעה 02:20, הגיע מרמש לבית מצויד בסכין מטבח בעלת להב חד ונכנס פנימה.
מרמש עלה לקומה השנייה, נכנס לחדרה של טרייסי, העיר אותה והראה לה את הסכין. ב-05:30 החליטו הנאשמים לגרום למותה של המנוחה. הנאשם עטה על ראשו צעיף, שנתנה לו הנאשמת, ויצא מחדרה אל המסדרון מצויד בסכין.
המנוחה שהתעוררה יצאה למסדרון ונתקלה בנאשם. בכוונה לגרום למותה, דקר הנאשם את קדיס האם בסכין שבע דקירות בפלג גופה העליון, אף לאחר שהתמוטטה ארצה ועד אשר נשברה קת הסכין. כל זאת, מבלי שקדמה לכך התגרות, ועל דעתה ובהסכמתה של הבת.
מיד לאחר המתואר, נכנס הנאשם לחדרה של בת זוגו, סימן לה בידו כי המית את המנוחה, אמר לה "גמרתי עם הסיפור, מה שרצית היה" - והניח את הסכין ואת הקת המגואלות בדם על השולחן בחדרה של טרייסי. על דעתה ובהסכמתה של החברה, עטף הנאשם את גופת המנוחה בשמיכה ובסדין, העלה אותה לחדר אמבטיה בקומה השלישית והסתיר אותה שם.
"הנאשם נעל את דלת החדר בקומה השלישית במפתח שנתנה לו הנאשמת, במטרה להסתיר את גופת המנוחה ולהקשות על גילויה, והנאשמת החביאה את מפתח החדר", נכתב. "על מנת להסתיר את מעשיהם ואת מותה של המנוחה, בבוקר 7 ביוני 2018 ובעודם שוהים בבית, נטלו הנאשמים את מכשיר הטלפון הנייד של המנוחה ובאמצעותו שלחו במשך היום, מסרונים לאחים, בכוונה להסתיר את העובדה שהמנוחה אינה בחיים".
הרצח של פאדיס קדיס אירע שש שנים אחרי שבעלה גבי, יו"ר האגודה האורתודכסית ביפו, נרצח במהלך תהלוכה של מאמינים נוצרים בעיר.
עורכי הדין משה סרוגוביץ ומיכל רובינשטיין שייצגו מטעם הסנגוריה הציבורית את טרייסי קאדיס מסרו כי "מדובר בטרגדיה משפחתית קשה. טרייסי הודתה בחלקה בפרשה והביעה צער עמוק. ניהלנו הליך ממושך, על ההפרות הקשות של זכויותיה של טרייסי בחקירה. בית המשפט קיבל היום את הסדר הטיעון שהוצג על ידי הצדדים ונערך בסיוע שופט מגשר. אנו בטוחים שטרייסי תמשיך בהליכי שיקום וטיפול אינטסיבים במסגרת שב"ס כדי שתוכל להתמודד על ההשלכות של מעשיה ומצבה הנפשי הקשה". עו"ד שרון דניאלי מייצג את אמיר מרמש.