שחר טויטו (23) מרמת גן - התחיל שנה א' כלכלה ומנהל בהתמחות שוק ההון במכללה האקדמית תל אביב יפו. מלגאי תכנית !IMPACT של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF)
"אני אוהב ללמוד להשכיל ולהתפתח ולכן זה מרגש עבורי להתחיל את הלימודים האקדמיים שלי", סיפר טויטו. "אני פותח את השנה עם המון רצון להצליח, ועם מעט חששות - בכל זאת, לימודים מקוונים זה לא הדבר האידיאלי ורחוק מהחוויה הסטודנטיאלית שכולם מדברים עליה. חלק מהכיף הוא ההיכרות עם האנשים, ההווי החברתי ותחושת השייכות, שקשה יותר לבנות דרך הזום".
3 צפייה בגלריה
שחר טויטו
שחר טויטו
שחר טויטו
(צילום: אלבום פרטי)
על התחום שבו בחר ללמוד, סיפר טויטו: "זה תחום שנמשכתי אליו מגיל צעיר. תמיד אהבתי מספרים, להבין כיצד עובד העולם, איך מתנהל השוק ואיך עושים כסף מכסף. מגיל צעיר חשבתי על לימודים אקדמאיים, ואני חושב שבאקדמית תל אביב יפו אוכל לקבל את הכלים שאני צריך ובהמשך להתברג בשוק ההון".
טויטו הוסיף: "אני מאמין שאהיה סטודנט טוב כי חשוב לי להצליח ולהשקיע. אחרי תקופה ארוכה שבה הייתי בחו"ל, חסרה לי התחושה של הלמידה. מקווה שהשנה תעבור בהצלחה".
ולדיסלב בזבוז'ני (24) מראשון לציון- מתחיל שנה א' בסיעוד, באוניברסיטת תל אביב. מלגאי של חברת עמידר החדשה
"אני פותח את שנת הלימודים האקדמית בהתרגשות רבה", סיפר בזבוז'ני. "אני מחובר לתחום הסיעוד, אני עובד במד"א ובמסגרת המלגה של עמידר התנדבתי עם קשישים. מאז שאני זוכר את עצמי אני מסייע לאבא שלי שסובל מנכות. אני באמת חושב שאין מקצוע טוב מסיעוד".
3 צפייה בגלריה
ולדיסלב בזבוז'ני
ולדיסלב בזבוז'ני
ולדיסלב בזבוז'ני
(צילום: אלבום פרטי)
על הלימודים בצל הקורונה, הוא אמר: "ברור לי שזו לא שנה רגילה, והלימודים ייעשו מרחוק. לקראת הלימודים עשיתי מכינה של כמה חודשים, אז התנסיתי בלימודים מהזום. זה נראה אולי בהתחלה קל וכיף, אבל בפועל זה ממש לא פשוט. גם חבל שלא אוכל לפגוש פנים מול פנים את החברים, שנלמד יחד, נכיר, נשב ונצחק. אבל למרות הקורונה, לא שקלתי לדחות את הלימודים. ידעתי שאני רוצה להתחיל השנה".
בזבוז'ני סיכם: "אני אוהב ללמוד, אני יודע להתכונן למבחנים שצריך ומצפה מעצמי לציונים גבוהים, למרות שהבנתי שהציונים יהיו 'עובר', 'לא עובר'. אני מאחל לכל הסטודנטים שמתחילים ללמוד כמוני השנה, שתהיה שנת לימודים קלה ומוצלחת".
סיגל אמיר (29) מקיבוץ מסדה - מתחילה שנה א' במחלקה למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית כנרת. מלגאית מטעם 'שערים' של משרד החינוך
"אני חוששת שההרצאות בזום תהיינה הרבה פחות מעניינות. וחלילה ממש לא בגלל המרצים או הנושאים – פשוט יש כל כך הרבה דברים מסביב! המיטה נמצאת בדיוק שלושה צעדים משולחן העבודה, וחוסר ההפרדה הזאת בין החדר הפרטי לסביבת עבודה לימודית הוא מוזר לי", אמרה אמיר.
"יש בי חשש", היא הוסיפה, "שאולי ללמידה מרחוק תהיה השפעה שלילית על הלמידה, יחד עם זאת יש לי את החדווה והאהבה למקצוע. אני מודה שגם ככה תמיד הייתי בנאדם שלא מאמין כל כך בתארים ואם היה אפשר להגיע למקצוע שאני רוצה בלי תואר, אז כנראה שלא הייתי עושה. אך או כך בסוף הבנתי שאין ברירה, יש מקצועות שצריך ללמוד בשביל להיות מוסמך לעסוק בהם".

3 צפייה בגלריה
סיגל אמיר
סיגל אמיר
סיגל אמיר
(צילום: אלבום פרטי)


על הלימודים עצמם, אמרה אמיר: "נכון לעכשיו אני מגיעה לשנת הלימודים מוכנה וכבר תכננתי שיטה שאני אשתמש בה לטובת למידה אפקטיבית יותר, אבל אין לי ספק שיהיו עוד המון אתגרים, אני כבר רואה אותם, אפילו הכנתי שלט חדש לדלת 'לא להפריע - אני בזום עכשיו'. ככה אלו שגרים לידי ידעו לא לדפוק ובטח שלא להיכנס לקחת כוס חלב. אני מתארת לעצמי את הקושי של המרצים בתואר, שבטח לרובם יש ילדים ועל כך אני בכלל מעריצה אותם".
על שנת הלימודים שנפתחה השבוע, אמרה אמיר: "אני בונה על התמיכה מהסביבה ובתקווה שיהיו ישיבות משותפות של ZOOM-ים בסלון עם עוד סטודנטים. שתהיה לכולנו אחלה של שנה".