המשטרה עצרה אמש (שני) נער בן 16 מלוד בחשד לתקיפת שני להט"בים ביפו על רקע נטייתם המינית. הנער נעצר בעקבות חשיפת האירוע ברשתות החברתיות ובית המשפט האריך את מעצרו עד ליום חמישי. בין היתר נטען כי תקף את השניים, צעירים ערבים כנראה, לאחר שהתנשקו ליד ספינה בנמל יפו.

מהמשטרה נמסר כי "במוצ"ש האחרון התקבל דיווח במשטרה על קטטה בנמל יפו בין מספר מעורבים. המשטרה הגיעה למקום ופתחה מיד בחקירה שבמהלכה הגיעו לידיה חומרים קשים המצולמים מהקטטה שאף הופצו ברחבי הרשת. המשטרה המשיכה בחקירה מאומצת תוך גביית עדויות ואיסוף ראיות. אמש, עם התקדמות החקירה, פענחה המשטרה את זהותו של אחד התוקפים באירוע, יחידות הבילוש של המשטרה איתרו את החשוד בתקיפת שני הצעירים ועצרו אותו".
1 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה בנמל יפו
תיעוד התקיפה בנמל יפו
תיעוד התקיפה בנמל יפו
איציק, שמפעיל את הספינה "סבבה 5" בנמל יפו והיה היחיד שניסה להפריד בין השניים מבין עשרות עוברי האורח, אמר ל-ynet כי מהרגע הראשון ידע שהרקע לתקיפה הוא להט"בופובי. "לא ראיתי דבר כזה ב-30 השנים שאני מפעיל את הספינה", אמר.
"כשתפסתי את התוקף, ניערתי אותו ושאלתי למה אתה עושה דברים כאלה", שחזר איציק. "הוא ענה לי 'אנחנו ערבים ואצל הערבים אין הומואים, ואם יש כאלה אנחנו הורגים אותם מיד'". איציק סיפר כי סמוך לשעה 21:00 עלו שני הצעירים לשיט, וכשחזרו לרציף היה אדם שירק עליהם במהלך העלייה לספינה.
"הזזתי אותו מהגשר ושאלתי אותו למה הוא עשה את זה, החזרתי לו את הכרטיס ואמרתי לו שהוא לא יכול לעלות", סיפר בעל הספינה. "הוא התחנן שניתן לו לעלות, ובוויכוח שהתפתח הוא אמר שיעלו בכוח, אז אמרתי להם 'בואו נראה'. השותף שלי הגיע ואמר לי להעלות אותם, אבל לא הסכמתי. אם ככה התנהגו ברציף, אז מה יעשו בים? בסוף אפשרתי להם לעלות אחרי שהבטיחו להתנהג יפה ולתת כבוד".
כמה שעות לאחר מכן, הבחין איציק בשני הצעירים שהותקפו ברציף שממול הספינה. "ב-01:00 בלילה ראיתי בלגן והבחנתי בשניים שירדו מהספינה נותנים מכות ובעיטות לאלה שהיו על הספינה קודם לכן. משכתי אותם משם, והתקיפה עברה למקום אחר. הכנסתי אותם למזח הפרטי שלי וסגרתי את השער. אחד התוקפים קפץ מהגדר והמשיך לחבוט באחד מהם, אז דחפתי את אחד התוקפים ורצתי להפריד תוקף אחר שבעט וסטר לאחד הצעירים. אין לי ספק שאלה היו מכות רק מעצם היותם הומואים. הם חבר'ה טובים, והתמזל מזלם שהם ילידי יפו".
המשטרה ייחסה לחשוד שנחקר בתחנת יפו חשד לעבירות של תקיפה חמורה ועבירות ממניעים גזעניים. הוא יובא בפני שופט בבית המשפט לנוער, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.
בארגון הנוער הגאה מסרו כי בתגובה כי "המכות הקשות שנראות בסרטון הן הסיוט של כל נער להט"ב בישראל. אנחנו מברכים את המשטרה על טיפול מהיר ומעצר של הפושעים. צריך להיות ברור - האלימות כלפי להט"ב ממשיכה להשתולל ואנחנו חייבים להילחם בה בכל הכוח ובכל חלקי החברה הישראלית".