לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגש היום (ד') כתב אישום נגד גיל מלכה, לשעבר מנהל דואר השליחים בדואר ישראל, בגין בקשת שוחד ושיבוש מהלכי משפט. מכתב האישום עלה כי מלכה הציע לכאורה לשליח שעבד בסוכנות דואר עסקה שבמסגרתה מלכה יפעל להגדלת רווחיו. יצוין כי מלכה הושעה ב-2018 ונכון ל-2020 הוא אינו עובד בדואר ישראל עוד.
2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: רועי עידן)
לפי האמור, בתקופה הרלוונטית לאישום, עבד המתלונן בחברת "תיק תק" - סוכנות דואר שהפעילה גם דואר שליחים. במסגרת תפקידו בחברה, התבקש המתלונן לפעול מול דואר ישראל והנאשם בקשר לנושאים כספיים שהיו במחלוקת בין דואר ישראל ל"תיק תק".
בשל כך, התקיימו ב-2018 כמה פגישות בין המתלונן, בעלי "תיק תק" והנאשם גיל מלכה. כך למשל, ב-5 ביוני 2018, נפגשו מלכה והמתלונן במוקד הדואר בנתניה. בפגישה זו, כך לפי כתב האישום, הציע מלכה למתלונן לעזוב את "תיק תק" ולהקים סוכנות דואר משלו ולהפעיל באמצעותה דואר שליחים.
בשלב הזה בשיחה, כך נאמר, הדגיש המתלונן כי מלכה אמר לו שיוכל להרוויח "הרבה יותר" ואף הבטיח לדאוג לו ללקוחות שיהיו מנויים בסוכנות.
באישום מתואר כי בין המתלונן לנאשם התקיימו עוד כמה פגישות, ובאחת מהן אמר מלכה למתלונן כי הרווחים מסוכנות הדואר יחולקו ביניהם שווה בשווה - אחרי קיזוז כל ההוצאות.
כמו כן, נכתב באישום כי מלכה הדגיש בפני המתלונן שהוא אחראי - באופן ישיר ועקיף - על הרווחים שתפיק הסוכנות וכי יפעל על-מנת למקסם את רווחי המתלונן, כמו גם את אלה שלו עצמו. המתלונן שאל את הנאשם מדוע הוא כה להוט למקסם עבורו את הרווחים - והאחרון השיב: "זה לא בגלל הפרצוף היפה שלך".
לאחר מכן הוא המשיך ואמר כי ייפגשו פעם בחודש בבית קפה - והמתלונן יעביר לו מעטפה. "אתה ואשתך תהיו מסודרים", אמר מלכה למתלונן, לפי המתואר בכתב האישום, ואף התחייב בפניו שירוויח סכומי כסף נאים בכל חודש.
הנאשם הוסיף ואמר למתלונן כי יסייע ויעזור לו עם הדרישה המקדמית לתשלום ערבות כדי לפתוח סוכנות דואר. לאחר הפגישה, פנה המתלונן למשטרת ישראל ודיווח על אודות הצעתו של מלכה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד בנצי קבלר
עו"ד בנצי קבלר
עו"ד בנצי קבלר
בהמשך, בנובמבר 2018, במסגרת חקירת המשטרה, תדרך הנאשם את המתלונן למסור לחוקרים כי הנאשם לא הציע לו להתחלק עמו ברווחי הסוכנות. כמו כן, הורה הנאשם למתלונן לומר לחוקרים כי הנאשם רק רצה לסייע לו באופן כללי, אך לא הציע לו שותפות וכי עליו להכחיש כל רמז לשותפות.
פרקליטו של הנאשם גיל מלכה, עו"ד בנצי קבלר, מסר בתגובה: "צר לי שאזרח צריך לשמוע שהוגש נגדו כתב אישום מהתקשורת. גיל מלכה הוא זן של שלוח ציבור חרוץ ונחוש מאין כמוהו. רק האינטרס של הדואר עמד לנגד עינינו ואין במעשיו צל של פלילים. אנחנו, עקב בצד אגודל, נוכיח זאת בבית המשפט"