סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית אירנ"א דיווחה לפני הצהריים (יום א') כי פיצוץ אירע הבוקר בתחנת כוח במחוז איספהאן שבמרכז המדינה. לפי הסוכנות אין הרוגים באירוע. עם זאת הוא צפוי לעורר עניין בעולם משום שהוא מצטרף לשורה של פיצוצים ושריפות שאירעו באתרים אסטרטגיים ברפובליקה האיסלאמית בשבועות האחרונים.
תחנת הכוח שבה אירע הפיצוץ הבוקר שוכנת באיסלאמאבד, ומנהל חברת החשמל המקומית אמר שהפיצוץ נגרם מבלאי בשנאי שפעל במקום.

2 צפייה בגלריה
תמונה מ-29 ביוני 2020, לפני הפיצוץ בנתנז
תמונה מ-29 ביוני 2020, לפני הפיצוץ בנתנז
זירת הפיצוץ בנתנז
(צילום: EPA)
כמה מהאירועים החשודים שפקדו את איראן לאחרונה התרחשו באתרים צבאיים או בקרבתם. האירוע המרכזי שבהם היה פיצוץ במבנה סמוך למתקן העשרת האורניום בנתנז בתחילת החודש. בפיצוץ ההוא נגרם נזק כבד למבנה שבו אוחסנו צנטריפוגות מתקדמות.
כלי תקשורת במערב דיווחו כי הפיצוץ בנתנז נגרם כתוצאה ממתקפת סייבר או מפצצה של ממש שהוטמנה במקום. גורם מודיעיני במזרח התיכון טען שישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוץ ההוא.

2 צפייה בגלריה
פיצוץ בתחנת כוח בעיר אחווז באיראן
פיצוץ בתחנת כוח בעיר אחווז באיראן
פיצוץ בתחנת כוח באהוואז, החודש
ימים אחדים לפני הפיצוץ בנתנז נרשם אירוע חריג בסמוך לטהרן: קול נפץ גדול ואור בוהק החרידו את שמי הלילה של הבירה האיראנית. שלטונות איראן טענו אז כי היה זה רק פיצוץ של מאגר גז, אך העובדה שהוא התרחש בסמוך לבסיס פרצ'ין, ששימש בעבר את איראן לקידום תוכנית הגרעין ותוכנית הטילים שלה, עוררה חשד שאין מדובר בפיצוץ תמים.
כמה ימים אחר כך נהרגו 18 בני אדם בפיצוץ במרפאה בטהרן, ובשבועות שלאחר מכן דווח על עוד כמה פיצוצים במפעלים ובתי חרושת, אם כי אין אינדיקציה ברורה לכך שמדובר בפעולת חבלה כלשהי. בשבוע שעבר פרצה שריפה בנמל בבושהר, ושבע ספינות בנמל עלו באש.