*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

עורכי דין ומשפטנים עוסקים לעתים בתחום הנדל"ן, אבל לפעמים אין להם את כל הידע המקצועי הנדרש לצורך הבנה טובה של עולם המקרקעין הישראלי. לשם כך פתחה הקריה האקדמית אונו לימודי תואר שני במשפטים עם התמחות במקרקעין.

ד"ר חיים זיכרמן, ראש תוכנית תואר שני במשפטים עם התמחות במקרקעין, הסביר על חשיבותו של התואר: "רוב עורכי הדין היום מתעסקים במקרקעין. אז אנחנו נותנים להם את כל התחום המשפטי הנדרש לצורך ההבנה הזו - דיני הפקעות, דיני תכנון ובנייה, דיני מיסוי מקרקעין. ולצד זאת, גם הבנה של איך קוראים תוכנית בנייה וגם הבנה של העסקה הכלכלית. כלומר, קצת מושגים בעולם הכלכלה של הנדל"ן הישראלי. זה לא תואר רק בשביל לשים אותו בארון הספרים – זה תואר שיוצאים איתו עם כלים מעשיים".
לדבריו, אלו כלים מעשיים, ולכן מי שמרצה בתוכנית הזו – אלו אנשים מתוך התעשייה. "קיימים שיתופי פעולה, משום שאנחנו כבית ספר לנדל"ן פועלים יחד עם משרד הבינוי והשיכון, פועלים יחד עם גופים נוספים", אמר ד"ר זיכרמן. "גם המרצים שלנו הם אנשים שבאים מתוך עולמות המעשה, מתוך הטאבו, מתוך מנהל התכנון ומתוך מקומות נוספים".
ולמי מיועד התואר? ד"ר זיכרמן מפרט: "הסטודנטים הרבה פעמים הם אנשים שהם כבר עורכי דין שעובדים בתחום, כלומר אנשים עם ותק. עם ותק של 10 שנים של 15 שנים ושבאים ואומרים רגע, קצת נתרענן במה שקורה, בעולם הידע החדש מצד אחד ומצד שני קצת זום אין לתוך עולם המקרקעין הישראלי".
אמנון מרחב, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ ובוגר הקריה האקדמית אונו, הסביר על חשיבות הלימודים בתחום: "זו חובה בייחוד בעולם המודרני המורכב, התחרותי, שאנחנו נמצאים בו והענף הזה במיוחד. זה דורש התמקצעות. הענף הזה פיתח הרבה מאוד תחומים של נדל"ן, יש פינוי בינוי, יש יזמות רגילה, יש עסקאות קנייה ומכירה של דירות".
מרחב, שכיהן בעבר כמנכ"ל עיריית ירושלים, הוסיף: "אני חושב שבעידן שאנחנו נמצאים היום ובטח לשנים הבאות, נושא נדל"ן מקרקעין, תשתיות - זה נושא שיהיה אחד מקטרי הצמיחה הגדולים במשק. זה תחום מרתק מאוד. אם אתה לא שם, אני לא רוצה לומר 'אתה לא קיים', אבל אם אתה לא שם אין לך את היתרון שיהיה לאחרים".