משרד הפנים בבחריין הודיע היום (א') כי סוכלה "מזימת טרור ענקית בממלכה", במימון איראן ובתמיכת משמרות המהפכה. בהצהרה נמסר כי גורמי טרור באיראן תכננו לפגוע בכוח זר בשטח בחריין, כנקמה על חיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. לא צוין לאיזו מדינה משתייך אותו כוח, אף כי ארה"ב היא זו שחיסלה את סולימאני בתקיפה אווירית בעיראק בינואר השנה.
2 צפייה בגלריה
המתקפה תוכננה כנקמה על החיסול. סולימאני
המתקפה תוכננה כנקמה על החיסול. סולימאני
המתקפה תוכננה כנקמה על החיסול. סולימאני
(צילום: AP)
לפי משרד הפנים של בחריין, "גורמי הטרור פעלו להקמת ארגון טרור חדש – 'גדודי קאסם סולימאני'". עוד נמסר כי הגורמים תכננו לפוצץ גם כמה אתרים צבאיים ואזרחיים בבחריין. בנוסף, "הם עקבו אחר אנשי אבטחת אישים חשובים בממלכה, במטרה לחסל אותם".
העיתון הבחרייני אחבאר אל-חליג' דיווח כי במסגרת ההכנות למתקפה, תצפתו המחבלים על בסיסים צבאיים של כוחות זרים ומקומיים ועל אתרים ביטחוניים וכן עקבו אחר עובדים באותם אתרים. הם צילמו אתרים בעלי חשיבות כלכלית, בהם מחסני נפט, ושלחו את התמונות לגורמים מחוץ למדינה.


המזימה סוכלה כאשר מנגנוני הביטחון איתרו מטען חבלה שהונח בכביש ראשי. בהצהרה של משרד הפנים נמסר כי מטען החבלה נועד לפגוע בשיירה של "גורמים זרים אשר הגיעו לביקור רשמי בבחריין". לא נמסר מתי התרחש האירוע.
סך הכול כללה החוליה 18 חברים. תשעה מהם ברחו לאיראן וחלק נעצרו. בביתו של אחד החשודים מצאו כוחות הביטחון חומרי נפץ נוספים. בחקירתו הודה כי עבר אימונים צבאיים במחנות של "גדודי חיזבאללה" בעיראק, אחת מהמיליציות הפרו-איראניות הפועלות במדינה.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני ודונלד טראמפ חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני ודונלד טראמפ חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
עבד אל-לטיף אל-זיאני וטראמפ בטקס בבית הלבן
(צילום: AFP)
לפני כשבוע איימו משמרות המהפכה של איראן על בחריין בעקבות החלטת הנסיכות המפרצית הקטנה לחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל. "על הרוצח מבחריין לצפות לנקמה כואבת מלוחמי שחרור ירושלים", נכתב הצהרה.
ביום שלישי האחרון בטקס היסטורי בבית הלבן, בהובלת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני על הצהרת שלום. בטקס נחתם גם "חוזה אברהם" שצפוי להסדיר את היחסים המדיניים והכלכליים בין ישראל ואיחוד האמירויות.