תקנות חוק הפיקוח פורסמו בשבוע שעבר, אך יהיה ניתן לראות אותן בשטח רק במהלך שנת הלימודים הבאה. בינתיים, שנת לימודים חדשה מתחילה השבוע בצל אירועי ההתעללות הקשים שנחשפנו אליהם בשבועות האחרונים במסגרות לגיל הרך, שנמצאות תחת משרד העבודה ולא תחת משרד החינוך.
סקר חדש שערך מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, באמצעות מכון המחקר רושינק, מעיד על כך שההורים איבדו לחלוטין את האמון במערכת שאמורה לפקח על הפעוטות שנמצאים בשלבי ההתפתחות הראשונים של חייהם.
1 צפייה בגלריה
יוסי חברה, אביה של ילדה שעברה התעללות בפעוטון של כרמל מעודה
יוסי חברה, אביה של ילדה שעברה התעללות בפעוטון של כרמל מעודה
"נמאס לנו מהבטחות ודיבורים". יוסי חברה
(צילום: אלי דסה)
הסקר חושף נתונים מדאיגים בנוגע לתחושת המוגנות של הורים לילדים במסגרות לגיל הרך (גילאי 0-3). כך למשל, לפי הסקר, 2% בלבד מההורים לילדים בגיל הרך סבורים כי רמת הטיפול של מדינת ישראל בפיקוח למניעת התעללות היא טובה. 69% מהמשיבים ציינו כי רמת הטיפול גרועה/רעה. אחד מכל ארבעה הורים מרגישים שהילד שלהם לא מספיק מוגן בפעוטון או בגן.
כמו כן, יותר משליש (36%) מדווחים שאם הייתה להם אפשרות כלכלית, לא היו שולחים את הילד לפעוטון או לגן, עקב החשש שהוא עלול להיפגע. יותר משליש מההורים (39%) מדווחים כי ערכו ביקורי פתע בפעוטון או בגן כדי לוודא שהכל כשורה.
"הנתונים של הסקר מוכיחים חד משמעית כי ילדי ישראל זקוקים לפיקוח מלידה ולהורים אין אמון במערכת", אומר יוסי חברה, מוביל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, ואבא של ילדה שהייתה בגן של כרמל מעודה. "אנשים הולכים לעבודה וחוששים לגורל הילדים שלהם. למה הורה צריך להיות חרד לילד שלו? 36% היו משאירים את הילד בבית אם הייתה להם אפשרות כלכלית, אתם מבינים? זה נתון בלתי נתפס. לנו נמאס מהבטחות ודיבורים, אנחנו דורשים שממשלת ישראל תשמור על הילדים שלנו".