בזמן ששרים בממשלה מדברים על אפשרות של סגר כללי בשל נתוני התחלואה הגבוהים, הצעדים שעליהם כבר החליטה לא מיושמים בשטח. ביום שישי נכנס לתוקפו סגר לשבוע בשכונת רוממה בירושלים. בזמן שהרוחות סערו סמוך למעון ראש הממשלה בעיר, אמש (שלישי) - ביום הרביעי למחאה נגד אותו סגר - הסירה המשטרה את המחסומים שהוצבו בכניסות לשכונת רוממה בירושלים. לפנות בוקר הושבו המחסומים בכניסה לשכונה.
גם לפני כן הסגר נאכף באופן חלקי, וצוות ynet שהגיע למקום אתמול הצליח להיכנס לרוממה ולשכונת קריית צאנז בבירה ולצאת מהן מכמה כניסות באין מפריע. תושבים בשכונה סיפרו: "בתכל'ס כל מי שצריך לצאת יוצא מהשכונה. זה לא סגר, וסתם מעמידים עלינו שוטרים".
המשטרה מסרה לפני שהמחסומים הוסרו כי היא תבדוק את העניין ובמידת הצורך "יחודדו ההנחיות". בנוסף ציינו כי "משטרת ישראל ממשיכה לפעול בכוחות מתוגברים לאכיפת צו בריאות העם בהתאם להנחיית הדרג המדיני".

2 צפייה בגלריה
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
המשטרה נכנעה למפגינים? המחסומים שהיו הוסרו
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
מחאה חרדים רוממה ירושלים
מחאה חרדים רוממה ירושלים
ההפגנות האלימות הובילו להתרופפות האכיפה?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הסגר ברוממה אמור להימשך עד יום שישי בשעה שמונה בוקר, אך נראה כי ההפגנות שנערכות מדי ערב בימים האחרונים הובילו להתרופפות האכיפה מצד השוטרים. ההפגנות נערכות מאז מוצאי שבת והידרדרו לא פעם לאלימות הדדית בין שוטרים למפגינים. אמש מחו במקום כ-100 איש, שלשום שיגרו מפגינים זיקוקים ואילו לוחם מג"ב תועד דוחף צלם שהגיע למקום. מח"ש פתחה בחקירה והשוטר הושעה.
תושב השכונה מ' סיפר: "לא מבקשים ממני תעודה כדי לראות שאני תושב. היציאה מהשכונה קצת יותר קשה, אבל להיכנס אין בעיה. הכול תלוי בעצבים של השוטרים". הלל, גם הוא תושב השכונה, הוסיף: "ראינו סוג של הקלה אחרי ההפגנות. יכול להיות שזה לפי שיקול הדעת של השוטר שעומד במחסום. פתאום הוא פותח, פתאום הוא סוגר. גם הם יודעים שזה סגר פוליטי".
חיים, שאיננו תושב השכונה, ציין כי הצליח להיכנס כרגיל. לדבריו, "באתי מהתלמוד תורה. אני נכנס רגיל. גם לצאת אני יוצא רגיל. יום אחד הם עוצרים רכבים, יום אחד עוצרים רק הולכי רגל".