דרמה קורעת לב בצפון: נערה סיכנה את חייה ועטפה את אימה בחיבוק ממושך ואמיץ, כדי למנוע מאביה לרצוח את האם בדקירות סכין. בכתב האישום שהוגש לאחרונה נגד האב, ובו פרטים מצמררים על המקרה, נכתב כי האם דיממה מפצעי דקירה רבים והסתתרה בחדר השינה. היא התחזתה למתה עד שבעלה היה משוכנע שרצח אותה.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
"האב איים על בתו באמצעות סכין". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
האב, בן 46 מיישוב בצפון, נאשם בניסיון רצח, בתקיפה בנסיבות מחמירות של בת זוגו, בתקיפה בנסיבות מחמירות של קטין ובאיומים. הפרשה תידון בבית המשפט המחוזי בנצרת.
"החל מ-2015 החל הנאשם להטיל מורא בבית ולנהוג באלימות כלפי אשתו וילדיו, עד שבעל כורחו חדל מלגור בבית. בשל קנאתו, אסר על אשתו לעבוד ולא עבד בעצמו, מה שהביא את המשפחה לפת לחם", נכתב באישום שהוגש על ידי עו"ד יערה ברזילי-כהן, סגנית בכירה בפרקליטות.
לפי כתב האישום, לפני כמה ימים נתגלע ויכוח בין בני הזוג על רקע המצב הכלכלי הקשה בבית. "בשלב מסוים, הקליטה האישה הודעה קולית ושלחה לעובדת הסוציאלית שמטפלת במשפחה, וביקשה ממנה שתסייע לה בהליכי גירושין", נכתב באישום.
"בהמשך היום התנפל הבעל על אשתו, היכה אותה באגרופים בפניה, בעט בה והפילה ארצה, המשיך לתקוף אותה ודרך על פניה. בשלב זה ניסתה הבת (15) להדוף את אביה אך הוא הדף אותה בכוח והיא החלה לזעוק לעזרה", נכתב. "למשמע צעקותיה הגיעו שלוש אחיותיה בריצה והחלו להדוף את אביהן מאימן, על מנת שיחדול מלהכותה. האם ברחה עם בת נוספת לחדרה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד חדאד
עו"ד חדאד
עו"ד חדאד
(צילום עידו ארז)
עוד נכתב כי "בליבו של האב גמלה ההחלטה לרצוח את אשתו. הוא רץ למטבח ונטל משם סכין, ורץ לחדר השינה שם הייתה אשתו. כשהאישה ראתה את בעלה אוחז בסכין, היא חששה לחייה והתחננה לבתה שתעזור לה. הנערה חיבקה אותה וניסתה להגן עליה. בתגובה איים האב על בתו באמצעות הסכין, כדי שתשחרר את אחיזתה באשתו והוא יוכל לבצע את זממו, אך הבת המשיכה לחבק את אימה ולמרות זאת, הוא דקר את אשתו בפלג גופה העליון. יתר הבנות שראו זאת נמלטו על נפשן והזעיקו עזרה.
"הנאשם היה נחוש לממש את החלטתו לרצוח את אשתו, ועל אף תחנוניה של בתו וניסיונה להגן על אימה, הוסיף לדקור את אשתו. בשארית כוחותיה היא הצליחה לברוח לחדר אחר ונעלה את עצמה. הבנות שראו את המתרחש וסברו שאימן מתה צעקו לעזרה מחוץ לבית", נכתב. "הנאשם ניסה לפתוח את דלת החדר, האם שמרה על דממה מוחלטת כדי שיסבור כי היא אינה בין החיים. הנאשם צעק כמה פעמים 'היא מתה'".
ליישוב זרמו כוחות גדולים של שוטרי המחוז הצפוני שפתחו בחקירה, גבו עדויות מכל העדים ואספו ממצאים רבים. הבנות צפויות להעיד נגד אביהן על המחזה הקשה שראו בבית.
עו"ד סעיד חדאד, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "הנאשם מכחיש את כל הטענות וטוען שמדובר בהגנה עצמית. לאחר קבלת החומר נגבש את קו ההגנה".