קבלו את הדבר הבא: שמלה שעשויה מ-700 זרעי מנגו מככבת באוסטרליה. מנגו, שמעתם נכון. השמלה עוצבה במשך ארבעה חודשים על ידי ג'סיקה קולינס (18), שלקחה על עצמה את הפרויקט כדי להראות לעולם איך אפשר להיות גם אופנתי וגם ידידותי לסביבה.
ומה עם ידידותי לאדם? אנחנו שואלים, כי השמלה שוקלת כחמישה קילוגרמים, קצת כמו לסחוב עליך ארגז מנגו מהירקן השכונתי.
3 צפייה בגלריה
השמלה ממנגו
השמלה ממנגו
השמלה ממנגו
(צילום: ג'סיקה קולינס)
את הרעיון לעיצוב המקורי היא הגתה בזמן שעבדה כאורזת בחוות מנגו, כשראתה את כל הפסולת שנזרקת שם. תוסיפו לזה הרבה יותר מדי זמן פנוי בעקבות משבר הקורונה, וקיבלתם: שמלה יפה עם מסר חשוב. ועכשיו, לצ'יפ מהעתיד, שעשוי לחסוך לכם את הביקור במרפאה? במגזין Nature מפרסמים טכנולוגיה חדשה ומהירה שעשויה לשפר פלאים את הבדיקות הקיימות היום לגילוי נגיפים וחיידקים, והכל בזכות שבב אחד קטן.
החוקרים טוענים כי כמו במקרה של חולי סוכרת, שבודקים את הסוכר בדם ומקבלים תוצאות בשניות, כך הצ'יפ הזה עובד, רק שהפעם מדובר על מחלות זיהומיות. בעתיד, הם מציעים - נוכל להשתמש בשבב לבדיקת הצטננות, שפעת, דלקות בדרכי השתן, ואפילו - אם עוד נצטרך ובתקווה שלא - קורונה. אז בדיקות PCR אאוט, ושבב קטן אין? נמשיך לעקוב.
3 צפייה בגלריה
השבב
השבב
השבב
(צילום: Imperial College London)
ולסיום, חדשות היסטוריות מגן החיות בטוקיו: שם חשפו השבוע את הפיל הראשון שנולד שם מזה 138 שנים! גן החיות העתיק ביותר ביפן מציג בפני העולם את הפילפילון, שנולד בסוף אוקטובר במשקל קליל של 120 ק"ג.
הוריו של הגור הקטן הגיעו ליפן כמתנה ממלכת תאילנד ב-2002, לכבוד הולדת בתו היחידה של הקיסר היפני, וכיאה למעמדם של הפילים - הם גם סיפקו את הסחורה. גור ראשון אחרי כמעט 140 שנה. כעת מבקשים בגן את עזרת הציבור בבחירת שמו, השם הזוכה יוכרז ב-15 בדצמבר, כשבינתיים עלו השמות שחר, שקיעה או שמש.
3 צפייה בגלריה
הפילון שנולד לא מזמן
הפילון שנולד לא מזמן
הפילון שנולד לא מזמן
(צילום: רויטרס)

מבזק החדשות הטובות מתפרסם בכל יום ראשון, שלישי וחמישי