צוות מרכז ההצלה לצבי ים קיבל לאחרונה בשורות משמחות: שני צבי ים חומים שטופלו לפני כמה שנים במרכז נצפו בים מול חוף בת גלים בחיפה.
צב ים חום זכר בוגר ומרשים נצפה לאחרונה כמה ימים ברציפות על ידי אילן אלגרבלי, שזיהה שמדובר בצב שטופל במרכז ההצלה על פי תג סימון מתכתי על הגפה האחורית, שבמקרה זה נשא את המספר 705.
3 צפייה בגלריה
צב ים חום  שחזר לחופי חיפה
צב ים חום  שחזר לחופי חיפה
צב הים סלאח
(צילום: אילן אלגרבלי)
אלגרבלי שלח את מספר הצב למרכז להצלת צבי ים במכמורת, והתברר כי מדובר בסלאח, צב ים שטופל במרכז ב-2013, לאחר שחולץ מהים באזור ראש הנקרה עם קרס בפה. לאחר טיפול, שיקום ושחרור חזרה אל הים, סלאח צולם בשנת 2016 שוב באזור ראש הנקרה ע"י חברת AQUAZOOM, וכיום נצפה בחופי חיפה.
גם נקבת צב הים החומה עופר, עם תג מספר 611, נצפתה. רוני זיו הבחין בה במהלך שנירקול בחוף בת גלים בחיפה. עופר הובאה למרכז ההצלה בשנת 2017 מאזור נמל חיפה, כשהייתה עם קרס בפה ומסובכת ברשת. לאחר טיפול ושיקום של כחמישה חודשים, היא שוחררה ב-2018 חזרה אל הים בחוף שיקמונה בחיפה. לאחר השחרור, היא נצפתה חמש פעמים ברציפות בחוף בת גלים, על ידי פעילות למען הים בקהילה המקומית של בת גלים, טל רז ושרה אוחיון, כמו גם על ידי רוני זיו שזכה לראות את עופר בימים אלו.
3 צפייה בגלריה
טיפול בצבת הים עופר
טיפול בצבת הים עופר
טיפול בצבת הים עופר ב-2017
(צילום: רט"ג)
כעת, עופר נצפתה עכשיו עם שבר גדול בשריון, אך נראה כי מדובר בפגיעה שמחלימה. "זו חוויה מרגשת ועוצרת נשימה להיפגש עם צב מתחת למים. עם זאת, זו לא פעם ראשונה שאני מוצא את עצמי נתקל בצב ים פצוע ובמקרים רבים גם ללא רוח חיים, וזה מחזה עצוב בעיניי. יצור כל כך מדהים שנאלץ להתמודד עם מלא קשיים באזור המחייה שלו - בגלל בני האדם", אמר לוי. עוד הוסיף כי "המפגש עם עופר, שכן פגשתי צב ים שתיעדתי לפני כמעט שנתיים, ונפגשתי איתו שוב!".
המרכז הארצי להצלת צבי ים פועל משנת 1999 על ידי רשות הטבע והגנים, האמונה על הגנת חיות הבר בישראל. צבי הים הפגועים מובאים למרכז ההצלה ושוהים בו באופן זמני, לצורך קבלת טיפול רפואי ושיקומי, ומשוחררים לים עם החלמתם. מאז הקמתו טופלו במרכז ההצלה כ-1,000 צבים – עיקרם צבי ים חומים, ירוקים וכן גם צבים רכים, צבי ביצה ואף חמישה דולפינים.
3 צפייה בגלריה
טיפול בצבת הים עופר
טיפול בצבת הים עופר
צבת הים עופר
(צילום: רט"ג)
בנוסף לצוות העובדים, אחזקת מרכז ההצלה בשוטף ובחירום עומדת על בסיס רחב של מתנדבים אוהבי חיות וטבע מכל תחומי החיים המקדישים מזמנם למען צבי הים.
אם מצאתם צב ים פצוע או במצוקה, דווחו למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639* והביאו את צב הים לטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים במכמורת.